برای شنیدن آنلاین آهنگ به ادامه مطلب بروید.
[ادامه مطلب را در اینجا بخوانید ...]
ادامه مطلب
سپیدار خبر |
||||||||||||||||||||||||||
|
برای شنیدن آنلاین آهنگ به ادامه مطلب بروید.
ادامه مطلب برای شنیدن آنلاین آهنگ به ادامه مطلب بروید.
ادامه مطلب فدراسیون جهانی والیبال برنامه مسابقات مرحله نهایی لیگ جهانی 2014 در فلورانس را اعلام کرد....
برای مشاهده برنامه کامل بازیها به ادامه مطلب بروید... ادامه مطلب
برای شنیدن آنلاین آهنگ به ادامه مطلب بروید.
ادامه مطلب یوزر و پسورد نود 16 اسفند 1391 ادامه مطلب یوزر و پسورد نود 17 اسفند 1391 ادامه مطلب ▐نسخه سالم و معتبر + کرک-RELOADED ▐ ادامه مطلب یکی از فاکتورهای اصلی یک مرورگر خوب سرعت آن است. مرورگر Opera دارای یک ویژگی منحصر به فرد با نام Opera Turbo است که تنها برای این منظور طراحی شده که صفحات وب را سریعتر باز کند. این قابلیت به خصوص برای آن دسته از کاربران که از سرعت اینترنت پایین رنج می برند میتواند مفید باشد در واقع عملکرد اپرا توربو بدین شکل است که صفحات وب را فشرده سازی میکند در نتیجه مرورگر فایل هایی با حجم کمتر را دریافت میکند که باعث می شود تا زمان بارگزاری صفحات کاهش یابد. ادامه مطلب Avira System Speedup مجموعه ای جامع و حرفه ای از ابزارهای کاربردی برای بهینه سازی و پیکربندی کامپیوتر شما میباشد. افزایش بهره وری و عملکرد ویندوز، و همچنین تعیین عملکرد های اتوماتیک آن از وظایف این نرم افزار است. این مجموعه شامل ابزارهایی برای تمیز کردنو تنظیم کامپیوترهای خانگی است.جمع آوری برنامه های غیر ضروری،پاک سازی آثار مخرب ناشی از آنها ، حذف کوکی های مرورگر های مختلف مانند فایرفاکس ، گوگل کروم و اینترنت اکسپلورر تنها در یک کلیک میسر شده است. جلوگیری از اشغال فضای بیش از حد برای جلوگیری از متوقف شدن رایانه ی شما و یا کاهش سرعت سیستمی شما از وطیفه های این نرم افزار است. ادامه مطلب یوزرنیم و پسورد نود32 - سه شنبه 22 اسفند 1391 ادامه مطلب
میتوان گفت امروز شناخت و توانایی تایپ با استفاده از صفحه کلید کماکان به اندازه توانایی نوشتن توسط قلم بر روی کاغذ اهمیت دارد و بارز است که در تایپ نیز مانند اهرام دیگر شناخت دقیق و علمی باعث افزایش و سرعت و کیفیت خواهد گردید. در این کتاب آموزشی که آماده شده سعی نویسنده بر این است تا هنرجویان محترم با دریافت آموزشها و انجام تمرینات دانش و آمادگی تایپ به صورت علمی و دقیق را کسب نمایند. لازم به ذکر است که شبیه به هر دوره آموزشی کامپیوتر آموزشهای این کتاب در صورتی مثمر ثمر خواهد بود که هنرجو با سعی و پشت کار مراحل آموزشی را پی گیری و تمرین کند. ادامه مطلب
طراحی سایت بدون نیاز به برنامه نویسی با Incomedia WebSite X5 Evolution 10.0.8.35
Incomedia WebSite X5 Evolution نام نرم افزاری می باشد که این توان را در اختیار شما قرار می دهد که در کوتاه ترین زمان و با استفاده از Wizard برنامه در 5 مرحله یک وب سایت کامل طراحی کنید. این برنامه دارای 43 قالب مختلف جهت ساخت وب سایت می باشد. این نرم افزار محصولی از شرکت Incomedia می باشد. - -سازگار با ویندوز های ۹۸/۲۰۰۰/XP/Vista/7 ادامه مطلب محاسبه سرعت و حجم ترافیک مصرفی اینترنت با BWMeter 6.6.0
BWMeter بهترین نرم افزار برای محاسبه سرعت و حجم ترافیک مصرفی اینترنت می باشد. می دانید که سرویس ADSL در بیشتر شرکتها با محدودیت حجمی ارائه می شود. کاربران زیادی نیاز دارند که با استفاده از یک نرم افزار سرعت واقعی خط و همچنین میزان مصرف اینترنت و حجم دانلودی را محاسبه کنند. همچنین اگر از اینترنت در یک شبکه کامپیوتری استفاده می کنید باید بتوانید بین ترافیک شبکه و ترافیک اینترنت تمایز قائل شوید و آنها را به صورت جداگانه داشته باشید. این نرم افزار کم حجم بهترین نرم افزاری برای محاسبه و ذخیره ترافیک مصرفی شما بر اساس ساعت ، روز، هفته، ماه و سال می باشد. امکانات نرم افزار BWMeter : - نمایش سرعت واقعی اتصال شما - محدود کردن سرعت - تفکیک ترافیک شبکه داخلی LAN و اینترنت - کنترل برنامه از کامپیوتر دیگر - آلارم دادن در هنگام فرا رفتن از مقدار - پشتیبانی از انواع خط اینترنت مانند ADSL و Dialup و LAN و Wireless و .... - قابلیت مانیتورینگ تمامی کارت های شبکه سیستم - پشتیبانی از ویندوز های 64 بیتی - قابلیت اجرا به صورت سرویس در ویندوز - قابلیت استخراج و وارد کردن اطلاعات و آمار ترافیک - تفکیک و ذخیره آمار به صورت روز ، ماه ، سال و ... و ... ادامه مطلب بازیابی پسوردها با Multi Password Recovery 1.2.9
آیا تا به حال برای شما این اتفاق افتاده است که رمزعبور خود را فراموش کنید؟ به عنوان مثال شما رمزعبور برای مدیریت بر وب سایت خود را فراموش کرده اید و دیگر به آن دسترسی ندارید اما این رمز در برنامه مدیریت FTP شما به صورت ستاره ذخیره سازی شده است. در این زمان شما برای رفع مشکل خود نیاز به یک نرم افزار برای بازیابی رمز عبور خود از برنامه دارید. برنامه های زیادی را می توان یافت که از آن ها برای بازیابی رمزهای عبور نرم افزارهای مختلف استفاده می شوند. به عنوان مثال چندی پیش نرم افزاری را به شما برای بازیابی رمزعبور فایل های مجموعه نرم افزاری Office معرفی نمودیم. بیشتر نرم افزارهای بازیابی رمزهای عبور از یک نوع رنج نرم افزاری پشتیبانی می کنند ، یعنی کمتر نرم افزاری را می توان مشاهده نمود که قابلیت بازیابی همه رمزهای عبور در قسمت های مختلف و یا نرم افزارهای مختلف را به صورت یکجا داشته باشد. Multi Password Recovery نام نرم افزاری می باشد که شما به کمک آن قادر خواهید بود تا رمزهای عبور مربوط به نرم افزارهای مختلف را بازیابی نمایید.برای استفاده از این نرم افزار که بر روی تمامی ویندوزهای Win95/98/W2K/XP/2K3/seven/vista قابل استفاده می باشد تنها کافیست که که با نصب نرم افزار بر روی سیستم و جند کلیک در برنامه به رمزعبور مورد نظر خود برسید. این برنامه قابلیت بازیابی رمزعبور 110 نرم افزار مختلف در موضوعات FTP, E-mail , مرورگرها ، مسنجرهای اینترنتی و ... را دارا می باشد. ادامه مطلب اختصاصی شاخص/مروری بر درسهای انقلاب اسلامی پیامبر صلی الله علیه و آله
بعنوان مثال امروز انقلاب اسلامی در سوریه و عراق با گزینه نظامی استکبار درگیر است و همچنین است در بحرین و همین وضع در عرصه های سیاسی در کشورهای لبنان ، مصر وعربستان وجود دارد.و یقینا اغلب گزینه ها به ویژه گزینه ی اقتصادی در ایران اسلامی بعنوان کشور محوری و کامل انقلاب اسلامی در جریان است . گروه سیاسی شاخص؛ انسان اگر بتواند از تاریخ درسهای آنرا استخراج کند به گنج بی پایانی دست می یابد که قیمت آن قابل مقایسه با هیچ گنجی نیست .به مناسبت ایام ارتحال بانوی بزرگ اسلام و یاور جان برکف پیامبر اعظم (ص) حضرت خدیجه سلام الله علیها قصد داریم تا با مروری بر برخی از ویژگیهای انقلاب اسلامی پیامبر صلی الله علیه و آله و مقایسه ی آن با انقلاب اسلامی ایران به مفاهیمی دست یابیم که میتواند راهگشای امروز انقلاب اسلامی باشد. صالحین ادامه مطلب رهبر معظم انقلاب:
دانشنامه امام مهدی(عج) هدیهای ارزشمند به جامعه اسلامی است/ پیروزی انقلاب نمونهای اطمینانبخش برای تحقق وعده بزرگ ظهور
حضرت آیتالله خامنهای ضمن تشکر صمیمانه از تدوین دانشنامه امام مهدی(عج)، آن را هدیهای ارزشمند در آستانه عید بزرگ نیمه شعبان، خواندند و افزودند: موضوع مهدویت و ظهور امام زمان(عج) وعده قطعی الهی است. ● گزارش تصويري مرتبط ------------------------------- به گزارش حوزه سیاسی خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاعرسانی دفتر مقام معظم رهبری در آستانه خجسته سالروز ولادت با سعادت منجی عالم بشریت حضرت صاحب الزمان(عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز (چهارشنبه) از نمایشگاه مجموعه تولیدات علمی و پژوهشی مؤسسه دارالحدیث بازدید کردند. در جریان این بازدید، دانشنامه امام مهدی(عج) که به همت این مؤسسه تهیه شده است، ارائه شد. رهبر انقلاب اسلامی بعد از این بازدید، در جمع اساتید، محققان، مسئولان و کارکنان مؤسسه دارالحدیث و پژوهشگاه قرآن و حدیث، ضمن تشکر صمیمانه از تدوین دانشنامه امام مهدی(عج)، آن را نمونه برجستهای از شناسایی خلأها و مسئلهیابی درست، و هدیهای ارزشمند به جامعه اسلامی و جامعه علمی، در آستانه عید بزرگ نیمه شعبان، خواندند و افزودند: موضوع مهدویت و ظهور امام زمان(عج) وعده قطعی الهی است که محقق شدن وعدههایی که در طول تاریخ، به بشریت داده شده، در واقع نوعی اطمینانبخشی به انسانهاست که آن وعده بزرگ نیز حتماً محقق خواهد شد. ایشان پیروزی انقلاب اسلامی ایران را تحقق یکی از همان وعدههای اطمینانبخش به بشریت دانستند و گفتند: چه کسی تصور میکرد در این منطقه بسیار حساس و در این کشور بسیار مهم و در جایی که یک رژیم مورد حمایت کامل قدرتهای بینالمللی حضور داشت، انقلابی براساس دین و فقه و شریعت به پیروزی برسد. رهبر انقلاب اسلامی در همین خصوص به یک نمونه قرآنی نیز اشاره کردند و افزودند: در قرآن کریم هنگامی که داستان کودکی حضرت موسی(ع) نقل میشود، خداوند دو وعده به مادر آن حضرت می دهد؛ اول بازگرداندن آن کودکی که به دریا انداخته شده است و دوم رسیدن حضرت موسی(ع) به مقام پیامبری. حضرت آیتالله خامنهای خاطرنشان کردند: تحقق وعده اول از جانب خداوند متعال، در مدت کوتاهی، در واقع اطمینانبخشی برای وعده دوم بود که در سالهای بعد محقق شد. ایشان با اشاره به اینکه اعتقاد به امام زمان(عج) و سرانجامِ حرکت کاروان بشریت در این دنیا، یکی از بخشهای مهم جهانبینی ادیان الهی است، افزودند: همه ادیان الهی معتقدند کاروان بشریت در پایان راه، به یک منزلگاه مطلوب و دلگشا و دلنشینی خواهد رسید که مهمترین ویژگی آن عدالت است. ایشان گفتند: کاروان بشریت از ابتدای خلقت، در حال عبور از پیچ و خمهای دشوار، خارزارها و لجنزارهاست تا به یک مسیر هموار و باز برسد که این مسیر هموار، همان دوران ظهور حضرت مهدی(عج) است. رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه تحقق شرایط مطلوب در دوران امام زمان(عج) بصورت دفعی نخواهد بود، خاطرنشان کردند: در آن دوران نیز تنازع میان خیر و شر در طبیعت بشر ادامه خواهد داشت و در کنار افراد خوب، افراد بد نیز خواهند بود اما شرایط آن دوران به گونهای است که زمینه خوب شدن انسانها و تحقق عدالت بسیار فراهم است. حضرت آیتالله خامنهای، پایان راه کاروان بشریت را بسیار امیدبخش خواندند و تأکید کردند: انتظار فرج، انتظاری امیدبخش و نیروبخش است و روحیه انتظار یکی از بزرگترین دریچههای فرج برای جامعه اسلامی است. ایشان در پایان از زحمات و تلاشهای حجتالاسلام والمسلمین ریشهری و اساتید و محققان مؤسسه دارالحدیث در تهیه دانشنامه امام مهدی(عج) قدردانی کردند. پیش از سخنان رهبر انقلاب، حجتالاسلام والمسلمین محمدی ریشهری رئیس موسسه علمی ـ فرهنگی دارالحدیث در گزارشی با اشاره به رونمایی از دانشنامه امام مهدی(عج) در آستانه ولادت آن حضرت، اعتبارسنجی مضاعف منابع، استناد گسترده به منابع شیعه و سنی، نقد و ارزیابی دلایل غیرنقلی مهدویت، جامعیت و گزیدهنگاری، برخورداری از تبیین و تحلیل و همچنین نقد و بررسی دیدگاههای مختلف، تبیین عقاید دیگر ادیان درباره منجی، جمعبندی و تحلیل گزارشهای متعارض، پاسخگویی به پرسشها و شبهات و هشدار درباره خرافهگرایی را از مهمترین خصوصیات دانشنامه امام مهدی(عج) خواند. ادامه مطلب
امام باقر عليه السلام فرمود:
اسلام بر پنج چيز استوار است، برنماز و زكات حج و روزه و ولايت (رهبرى اسلامى). فروع كافى، ج 4 ص 62، ح 1 کاش در اين رمضان لايق ديدار شوم توصیه های امام خامنه ای(مدظله العالی) در ماه رمضان
تلاوت قرآن همراه با تأملدوستان سعی کنند در همه اوقات - به خصوص در ماه رمضان - تلاوت قرآن را از یاد نبرند. قرآن نباید از زندگیتان حذف شود. تلاوت قرآن را حتماً داشته باشید؛ هر چه ممکن است. تلاوت قرآن هم، با تأمل و تدبر اثر میبخشد. تلاوت عجلهیی که همین طور انسان بخواند و برود و معانی را هم نفهمد یا درست نفهمد، مطلوب از تلاوت قرآن نیست؛ نه این که بی فایده باشد - بالأخره انسان همین که توجه دارد این کلام خداست، نفس این یک تعلق و یک رشته ارتباطی است و خود همین هم مغتنم است و نباید کسی را از این طور قرآن خواندن منع کرد. لیکن تلاوت قرآنی که مطلوب و مرغوب مأمورٌبه است، نیست. تلاوت قرآنی مطلوب است که انسان با تدبر بخواند و کلمات الهی را بفهمد، که به نظر ما میشود فهمید. اگر انسان لغت عربی را بلد باشد و آن چه را هم که بلد نیست، به ترجمه مراجعه کند و در همان تدبر کند؛ دو بار، سه بار، پنج بار که بخواند، انسان فهم و انشراح ذهنی نسبت به مضمون آیه پیدا میکند که با بیان دیگری حاصل نمیشود؛ بیشتر با تدبر حاصل میشود؛ این را تجربه کنید. لذا انسان بار اول وقتی مثلاً ده آیه مرتبط به هم را میخواند، یک احساس و یک اشتباه دارد؛ بار دوم، پنجم، دهم که همین را با توجه میخواند، انتباه(توجه) دیگری دارد؛ یعنی انسان انشراح ذهن پیدا میکند. هر چه انسان بیشتر انس و غور پیدا کند، بیشتر میفهمد؛ و ما به این احتیاج داریم. منبع: بیانات مقام معظم رهبری در دیدار اعضای هیات دولت، 17/07/1384.
استشمام عطر خوشبوي رمضان گواراي وجود پاکتان. ادامه مطلب حضرت آیتالله خامنهای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (شنبه) در دیدار خانوادههای معظم شهیدان هفتم تیر و جمعی از خانوادههای شهیدان و جانبازان شهر تهران، با تأکید بر نیاز جامعه و کشور به درک و پیگیری پیام شهیدان، ادامه وفاداری ملت به راه نورانی و پرطراوت شهیدان را زمینهساز استمرار شکست توطئههای سلطهگران خواندند و با اشاره به حوادث منطقه از جمله عراق افزودند: آنچه در عراق میگذرد، جنگ «تروریسم و دلبستگان به غرب» با «مخالفان تروریسم و طرفداران استقلال ملتها» است. رهبر انقلاب اسلامی، در آغاز سخنانشان با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان، این ماه عظیم را ماه «توجه مخلصانه، با صفا و با شور و حال» به درگاه پروردگار کریم خواندند و آحاد مردم را به مغتنم شمردن این ماه و طلب توفیق و رحمت و مغفرت الهی توصیه کردند. ایشان، ۷ تیر ۱۳۶۰ را روزی تاریخی و فراموش نشدنی برشمردند و خاطرنشان کردند: شهیدان نیازی به ما ندارند بلکه ما محتاج شنیدن پیام آنها، شناخت اهدافشان و پیگیری راه سعادتبخش آنان هستیم. حضرت آیتالله خامنهای با استناد به آیات قرآن مجید، دوری از خوف و حزن و اندوه را پیام بشارت بخش شهیدان برای جامعه اسلامی خواندند و افزودند باید با درک این پیام، راه نورانی تحقق اهداف انقلاب را با شور و طراوت بیشتر ادامه دهیم. ایشان با تجلیل از «همراهی و صبر و سرافرازی» خانوادههای معظم شهیدان و جانبازان، حادثه هفتم تیر و به شهادت رسیدن دهها نفر از اصحاب امام و انقلاب و در رأس آنان یک شخصیت بزرگ فکری، علمی، سیاسی یعنی آیتالله بهشتی را، پدیدهای برای مطالعه و سنجش رفتار ملت ایران و دشمنان این ملت خواندند. رهبر انقلاب در همین زمینه افزودند: مطالعه و تأمل در جنایت عظیم هفتم تیر نشان میدهد دستگاه ظلم جهانی که در مقابل «منطق جمهوری اسلامی و تفکر و فرهنگ ملت ایران»، احساس ضعف و شکست میکرد علاوه بر عوامل این جنایت وحشیانه، عوامل ترور حدود ۱۷ هزار نفر از مسئولان و مردم این سرزمین را نیز مورد حمایت قرار داد. حضرت آیتالله خامنهای، هفتم تیر را عرصه رسوایی کامل مدعیان حقوق بشر خواندند و افزودند: مسببان آن جنایت و عوامل ترور هزاران ایرانی، از آن زمان در آغوش غربیها قرار دارند و هم اکنون نیز در پارلمانها و مراکز دولتی امریکا و غرب مورد استقبال قرار میگیرند. رهبر انقلاب خاطرنشان کردند: در حالیکه مدعیان غربی طرفداری از حقوق بشر، عوامل ترورهای خونین ملت ایران را در آغوش میگیرند، جمهوری اسلامی ایران که خود قربانی تروریسم و نقض حقوق بشر است به اینگونه اقدامات متهم می شود و این واقعیات، ملاک خوبی است برای سنجش ادعاهای غربیها. حضرت آیتالله خامنهای همچنین با اشاره به بمباران شیمیایی مردم سردشت در هشتم تیر ۱۳۶۶ به دست رژیم بعثی صدام افزودند: امریکا و اروپا، با وجود بمبارانهای شیمیایی مردم سردشت و مردم حلبچه؛ سالها رژیم بعث را مورد تأیید و حمایت قرار میدادند و تا وقتی امکان استفاده از صدام فراهم بود، هیچ اعتراضی به او نمیکردند، که این نیز ملاک دیگری برای روشن شدن حقیقت ادعاهای غربیهاست. رهبر انقلاب اسلامی با تجلیل از ایستادگی ملت ایران در مقابل دشمنان افزودند: این ملت با پایداری و تحمل هزینه، منطق خود را در رویارویی با دشمنان پیروز کرده است به گونهای که هر انسان منصفی، امروز، جمهوری اسلامی و ملت ایران را مظلوم اما «مقتدر، عزیز، مستقل و رو به پیشرفت» میداند که این راه به فضل الهی و به برکت وفاداری مردم به راه شهیدان، با شتاب و قدرت بیشتر ادامه خواهد یافت. ایشان، ناکامیهای سه دهه اخیر دشمنان را باعث متراکم شدن کینه آنان نسبت به ملت ایران خواندند و افزودند: مستکبران جهان که از امام و انقلاب و ملت ایران متنفرند دست از حیلهها و توطئههای خود بر نمیدارند به همین علت ملت و مسئولان باید کاملاً هوشیار و مراقب باشند. رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به حوادث منطقه تأکید کردند: دشمنان اسلام امروز بر روی ایجاد جنگهای داخلی میان ملتها سرمایهگذاری کردهاند تا مردم را با عناوین قومی و مذهبی به جان یکدیگر بیاندازند. حضرت آیتالله خامنهای، تبلیغات مستکبران را درباره حوادث عراق و برخی کشورها، نشاندهنده امید بستن آنها به ایجاد جنگ شیعه و سنی خواندند و افزودند: در عراق، دنبالهها و تفالههای رژیم صدام به همراه عدهای انسانهای «غافل، جاهل و دور از فهم و معنویت»، دست به جنایت میزنند و دشمنان این حوادث را جنگ شیعه و سنی مینامند اما این فقط یک آرزوست. حضرت آیتالله خامنهای، افزودند: آنها به دروغ حوادث عراق را جنگ شیعه و سنی مینامند اما این جنگ، جنگ تروریسم با مخالفان تروریسم، جنگ دلبستگان به اهداف امریکا و غرب با طرفداران استقلال ملتها و جنگ انسانیت با بربریت و وحشیگری است. رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به تلاش دشمنان اسلام برای تکرار حوادث عراق در برخی کشورهای دیگر تأکید کردند: ملتها باید هوشیارانه این تحرکات را زیرنظر داشته باشند و بدانند دشمن برای از بین بردن استقلال و عزت مسلمانان، از هیچ کاری ابا ندارد. حضرت آیتالله خامنهای، رها شدن از «دغدغه بیداری اسلامی و نهضت دنیای اسلام» را علت اصلی تلاش جبهه استکبار برای به راهاندازی جنگ شیعه و سنی خواندند ودر تبیین راههای مقابله اساسی با دشمنان، مردمسالاری اسلامی را نسخهای شفابخش و بیبدیل برشمردند. ایشان افزودند: ملت عزیز و شجاع ایران، به فضل الهی، تاکنون دشمن را با «وحدت و هوشیاری و بصیرت»، ناکام گذاشته و بدون تردید از این پس نیز، همه حملات و توطئههای استکبار را بینتیجه خواهد گذاشت و جبهه سلطهگران در نهایت در مقابله با بیداری اسلامی، قطعاً شکست خواهد خورد. حضرت آیتالله خامنهای در پایان سخنانشان، آحاد مردم بویژه مسئولان، نخبگان، هنرمندان، نویسندگان، دانشمندان و دانشجویان را به حفظ میراث گرانقدر شهیدان سرافراز انقلاب اسلامی و ادای وظیفه در مقابل عظمت آنان توصیه کردند. پیش از سخنان رهبر معظم انقلاب، حجت الاسلام والمسلمین شهیدی محلاتی نماینده ولی فقیه و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، فرهنگ «ایثار و جهاد و شهادت» را اساسیترین رکن تحقق و تثبیت انقلاب اسلامی خواند و با اشاره به اولویت جهتگیری فرهنگی در برنامههای بنیاد شهید و امور ایثارگران، گفت: «تشکیل دبیرخانه شورای عالی توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت»، «ارتقای توانمندیهای ایثارگران و قدردانی از آنها در قالب طرح سپاس» و «افزایش تعامل و همکاری با دستگاههای اجرایی کشور» از جمله مهمترین برنامههای بنیاد شهید و امور ایثارگران است. در حاشیه این دیدار، رهبر انقلاب، جانبازان حاضر را مورد تفقد قرار دادند. ادامه مطلب افطاری سادهرهبر انقلاب اسلامی در خطبههای نماز عید فطر: یک سنت خوب هم امسال بیش از سالهای دیگر دیده شد، که خوب است مورد توجه قرار بگیرد و آن، افطاری دادنهای ساده و بیپیرایه در مساجد و در خیابانها در بیشتر شهرهای کشور بود؛ در مقابل افطاریهای مسرفانهای که شنیده شد... ادامه مطلب رهبر انقلاب: فرهنگ و صفآرایی فرهنگی در مقابل دشمن آن چیزی است که بنده هم اگر در راه آن کشته شدم، احساس میکنم که در راه خدا کشته شدهام. هرکس در این راه کشته شود، در راه خدا کشته شده و هرکس در این راه، زحمتی متحمّل شود، در راه خدا متحمّل شده است. مسأله، مسألهی کوچکی نیست...نقش فرهنگ به نظر من یک نقش تعیین کننده و اساسی است و ما امروز مورد تهاجم هستیم. ۱۳۷۸/۹/۲۳ ادامه مطلب دعای روز اول ماه رمضان می خوانیم : منبع:گلستان ما ادامه مطلب دعای روز سوم ماه رمضان می خوانیم :
منبع:گلستان ما ادامه مطلب دعای روز سوم ماه رمضان می خوانیم : منبع:گلستان ما ادامه مطلب دعای روز چهارم ماه رمضان می خوانیم : منبع:گلستان ما ادامه مطلب سرویس فرهنگی : در طول ماه نزول کلام وحی در طرحی با عنوان "هر روز ، یک جزء" هر روز یک جزء از قرآن کریم با صدای استاد پرهیزگار را به منظور دانلود برای مخاطبان خود قرار می دهیم. به گزارش گلستان ما ، امام «جعفرصادق(ع)» فرموده: پیامبر اسلام(ص) روایت کرده است: «ماه رمضان ماه خدای عزوجل و آن ماهی است که خداوند کارهای نیک را در آن دو چندان کند و بدیها را در آن محو سازد، ماه برکت و ماه توبه و ماه آمرزش و ماه آزادی از آتش دوزخ، و کامیاب شدن به بهشت است. هان که در این ماه از هر حرامی خودداری کنید، و تلاوت قرآن را زیاد کنید و حاجات خود را بخواهید و به یاد پروردگارتان سرگرم باشید، و ماه رمضان نزد شما نباید همانند ماههای دیگر باشد، چرا که برای این ماه در پیشگاه خداوند حرمت و برتری بر دیگر ماهها است و نباید در ماه رمضان روز روزه شما مانند روز غیر روزه شما باشد.»(بحارالانوار) در طول ماه نزول کلام وحی در طرحی با عنوان "هر روز ، یک جزء" هر روز یک جزء از قرآن کریم با صدای استاد پرهیزگار را به منظور دانلود برای مخاطبان خود قرار می دهیم. هماکنون صوت تلاوت ترتیل جزء چهار قرآن کریم را با صدای استاد «شهریار پرهیزگار» را از لینک زیر دانلود نمایید.
گفتنی است ؛ هر روز یک جزء اضافه می شود؛ ادامه مطلب دعا، الهام خداستدر اینجا یک بحث مطرح می شود و آن این است که عبد در چه قالبی می تواند با ربّ خود سخن بگوید. این را بدانید که این هم در ارتباط با ربّ است. یعنی خودِ ربّ به اولیاء خود الهام می کند و اولیاء الهی آن الهامات را در قالب خاصی می ریزند و نحوه سخن گفتن با ربّ را به عبد می آموزند که «چگونه با ربّ خودت حرف بزن!» همانطور که او با تو حرف زده است، تو هم با او حرف بزن؛ اما اینگونه که به تو می آموزیم با او حرف بزن. خدا در ماه مبارک رمضان با تو صحبت کرده و کلامش را بر پیغمبر فرو فرستاده و پیغمبر هم قرآن را به شما تحویل داده و گفته است که اینها حرف هایی است که خدا با شما زده است. خدا در این خطاب هایی که در قرآن هست، مثل «یا أَیُّهَا النَّاس » و «یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا»، دارد حرف می زند و به من و تو خطاب می کند. قرآن را نگاه کن؛ از اول تا آخر او دارد با تو حرف می زند. خوب، تو نمی خواهی جوابش را بدهی؟ او در ماه مبارک رمضان با تو سخن گفته است، تو هم باید در همین ماه با او سخن بگویی؛ هم قوس نزول است و هم قوس صعود. ماه رمضان ماه کلام ربّ و عبد است. لذا شما اگر به روایاتی که در باب ماه مبارک رمضان وارد شده است، مراجعه کنید، همین مطلب را می بینید. سفارش به «زیاد دعا کردن» در این ماهمن حالا یکی دو تا روایت می خوانم که اصل این روایات در فروع کافی است ولی من از وسائل الشیعه نقل می کنم. روایت از امام صادق(ع) است که «قَالَ أَمِیرُ الْمُؤْمِنِینَ(ع) عَلَیْکُمْ فِی شَهْرِ رَمَضَانَ بِکَثْرَةِ الِاسْتِغْفَارِ وَ الدُّعَاء»؛ یعنی علی(ع) فرمود: «بر شما باد در ماه رمضان، به کثرت دعا و استغفار». در روایت دیگر آمده است: «کَانَ عَلِیُّ بْنُ الْحُسَیْنِ(ع) إِذَا کَانَ شَهْرُ رَمَضَانَ لَمْ یَتَکَلَّمْ إِلَّا بِالدُّعَاءِ»؛ یعنی حضرت امام سجاد(ع) در ماه مبارک رمضان اصلاً صحبت نمی کرد، مگر اینکه تمام جملاتی که از ایشان صادر می شد مضامین دعایی داشت. ما در این زمینه روایات بسیاری داریم. بنابر این آنچه که در ماه مبارک رمضان وظیفه عبد است، سخن گفتن با ربّ خود است. «تجلیه، تخلیه و تحلیه» زمینه ساز سخن گفتن بنده با خدادر باب ماه مبارک رمضان روایات زیادی داریم که ناظر به آن مطلب اول، یعنی بحث مراحل سیر و سلوک است. از نظر ظاهری که خودت را آراسته کرده ای به همین آداب ظاهری و دهانمان را از خوردن و آشامیدن بسته ایم. این همان قدم اوّل یعنی تجلیه است؛ اما آنچه مهم است گام های دوم و سوم، یعنی تخلیه و تحلیه است. اینها است که زمینه را فراهم می کند برای اینکه بتوانی با خدای خودت حرف بزنی. از الطاف الهیه این بوده که آنچه که مایحتاج عبد است تا بتواند با خدای خودش حرف بزند، آنها را پیشاپیش خودش عنایت کرده است. سر ریز شدن رحمت الهی در این ماهدر یک روایت دارد: «إِنَّ لِلَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ فِی کُلِّ لَیْلَةٍ مِنْ شَهْرِ رَمَضَانَ عِنْدَ الْإِفْطَارِ سَبْعِینَ أَلْفَ أَلْفِ عَتِیقٍ مِنَ النَّارِ کُلٌّ قَدِ اسْتَوْجَبَ النَّارَ فَإِذَا کَانَ آخِرُ لَیْلَةٍ مِنْ شَهْرِ رَمَضَانَ أَعْتَقَ فِیهَا مِثْلَ مَا أَعْتَقَ فِی جَمِیعِهِ». یعنی خداوند در ماه رمضان هنگام افطار هفتاد هزار هزار نفر از افرادی را که مستحق آتش هستند نجات می دهد و در شب آخر از این ماه به اندازه تمام کسانی که در طول این یک ماه نجات داده است، از آتش جهنم نجات می دهد. همه اینها نشانه سرریز شدن فضل و رحمت الهی در این موقعیت زمانی است. در روایت دیگری دارد: «إذَا کَانَ أوَّلَ لَیْلَةٍ مِنْ شَهْرِ رَمَضَانَ غَفَرَ اللهُ لِمَنْ شَاءَ مِنَ الْخَلْقِ فَإذَا کَانَتْ اللَّیْلَةَ الَّتِی تَلِیهَا ضَاعَفَهُمْ فَإذَا کَانَتْ اللَّیْلَةَ الَّتِی تَلِیهَا ضَاعَفَ کُلَّمَا أعْتَقَ حَتَّی آخَرَ لَیْلَةٍ فِی شَهْرِ رَمَضَانَ تَضَاعَفَ مِثْلَ مَا أعْتَقَ فِی کُلِّ لَیْلَةٍ». یعنی همین طور هر شب با ضریب بالاتر نسبت به شب قبل، تعداد بیشتری از بندگانش را تطهیر می کند، تا این حجاب های ظلمانیه آنها برطرف شود. اینها همه مقدمه این است که این عبد بتواند با او حرف بزند. ماهِ مخصوصِ ارتباطِ دو طرفه خدا و بنده اشلذا اهل معرفت گفته اند که یک «قرآن نازل» داریم و یک «قرآن صاعد» داریم؛ آن هم کلام است، این هم کلام است؛ آن کلام ربّ است با عبد، این کلام عبد است با ربّ؛ هر دو هم قرآن است. بنابر این اصلاً این ماه اختصاص به این ردّ و بدل شدن سخنان بین «ربّ و عبد» و «عبد و ربّ» دارد. از آن طرف، قرآن نازل شده است و از این طرف هم قرآن صاعد -بالا رونده- را داریم که عبارت است از آن راز و نیازهایی که بندگان صالح خداوند و اولیاء خاصّ حق -به اذن ربّ- با او داشته اند و سخن گفته اند. آداب ظاهری ماه رمضان، زمینه ساز ارتباط با خداما از آن سخن گفتن ها، به «ادعیه ماثوره» ائمه اطهار تعبیر می کنیم. اصلاً ماه رمضان ماه «قرآن» و «دعا» است و این آداب ظاهری که در این ماه داریم، همه برای فراهم کردن زمینه همین رابطه «ربّ و عبد» و «عبد و ربّ» است تا اینها با هم حرف بزنند؛ که از پایین به بالا، یعنی از طرف عبد به سوی ربّ، تقاضا و طلب و سؤال و درخواست است که ما از آن تعبیر می کنیم به «دعا». پس دعا سخنی بین عبد و ربّ است. یعنی بنده با پروردگارش صحبت می کند و از او درخواست می کند. ندا، دعا، نجوابه این تعبیراتی که علی(ع) در این مناجات به کار برده است نگاه کنید: «اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ عَلَی آلِ مُحَمَّدٍ وَ اسْمَعْ نِدَائِی إِذَا نَادَیْتُکَ وَ اسْمَعْ دُعَائِی إِذَا دَعَوْتُکَ». اول صلوات می فرستد و بعد شروع می کند به گفتن آن جملات تا به اینجا می رسد که «وَ أَقْبِلْ عَلَیَّ إِذَا نَاجَیْتُکَ». اینجا دیگر بحث «مناجات» است. «ندا» یعنی اینکه انسان کسی را با صدای بلند فرا بخواند. «دعا» هم با صدا است، اما صدای بلند نیست. «مناجات و نجوا» بی صدا است. لذا اینجا تعبیر می کند «وَ أَقْبِلْ عَلَیَّ»، دیگر نمی گوید «وَ اسْمَعْ»؛ چون مناجات جنبه صوتی ندارد و صدا و آهنگ ندارد؛ بلکه یک امر درونی و قلبی است. این از تعبیرات زیبا و لطیف علی(ع) است. البته هم دعا و هم ندا و هم نجوا، نوعی رابطه دو طرفه هستند، ولی این تفاوت ها را با یکدیگر دارند. عدم اجابت دعا، به خاطر وجود حجاب هابحث دیگری که در اینجا مطرح می شود، بحث حُجُب و موانع دعا است. ممکن است من با شما صحبت کنم، شما هم با من صحبت کنید، اما به تعبیر ساده ممکن است مانعی در کار باشد که موجب شود شما سخنان من را نشنوید یا به آن اعتنا نکنید ـ که این اعتنا نکردن هم، مثل نشنیدن است ـ و برعکس ممکن است شما بگویید و من نشنوم. اگر اینطور باشد، این سخن گفتن ها و این ردّ و بدل کردن ها، بی فایده است. آیا این طور نیست؟ چه زمانی این گفت وگوها فایده دارد؟ آن زمانی که شما حرف من را بشنوید و به خواسته های من اعتنا کنید و همچنین برعکس.لذا من عرض کردم که ندا، دعا و مناجات، همه اینها دو طرفه است و ممکن است گاهی اوقات چیزی مانع از این رابطه دو طرفه شود. گناه، حجاب دعایک وقت هست که یک سنخ از اعمال، حجاب می شوند برای اجابت دعا؛ مثل گناه. یعنی معصیت هایی که از ناحیه اعضا و جوارح من و شما صادر می شود، مانع اجابت دعا است. لذا گفتیم که «اطاعت» با «اجابت» رابطه دارد؛ اگر مطیع خدا شدی، آنجا است که خداوند هم درخواست تو را اعتنا می کند و می پذیرد. از آن طرف، معصیت مانع اجابت دعا می شود. این مربوط به اعضا و جوارح من و شما است. اگر دروغ بگویی، غیبت کنی، مال مردم را بخوری و امثال این محرمات را انجام دهی، اینها مانع اجابت دعا است. می بینی چرا وقتی می گویم: «خدا! خدا! خدا!» خدا اصلاً به من اعتنا نمی کند؛ چون این گناهان مانع اجابت دعاهای من است. حجاب های باطنی دعایک وقت هم هست که یک سنخ ملکات و امور درونی هستند که مانع اجابت دعا می شوند. این موانع مربوط به ملکات سیّئه درونی عبد است که موجب می شود که این گوش دل راز الهی را نشنود. چون گفتیم که ماه مبارک رمضان ماه «راز و نیاز» است؛ امّا گاهی راز از ربّ است و اظهار نیاز از عبد است. خوب، اگر راز از ربّ است، در اینجا این بحث مطرح می شود که باید حُجُبی که در ارتباط با باطن است هم برطرف شود. اما حجابی از ناحیه ربّ نیست. حجاب از ناحیه عبد است و باید این حجاب را برطرف کند. اما این حجاب ها و موانع با چه مقامی از مقام های معنویه بر طرف می شود؟ روایت از پیغمبر اکرم(ص) است؛ «إِنَّ أَبْوَابَ السَّمَاءِ تُفَتَّحُ فِی أَوَّلِ لَیْلَةٍ مِنْ شَهْرِ رَمَضَانَ وَ لَا تُغْلَقُ إِلَی آخِرِ لَیْلَةٍ مِنْهُ». حضرت فرمود درهای آسمان در اولین شب از شبهای ماه مبارک رمضان باز می شود و تا آخرین شب از شب های این ماه هم بسته نمی شود. این یعنی چه؟ منظور از «سماء» در اینجا آسمان نیست! اشتباه نکنید. «سماء» اشاره به آن جهت عِلوی از عوالم وجودی و آن نشئه برتر عالم وجود است. ما در این «دنیا» در عالم ناسوت هستیم. این عالم دنیا پست ترینِ عوالم وجود است. اینکه در روایت فرمود که خدا شب اوّل ماه مبارک رمضان درهای آسمان را باز می کند، یعنی چه؟ یعنی می خواهد بگوید از ناحیه آن عوالم برتر وجودی هیچ مانع و حاجبی در کار نیست. پس هر چه حجاب و مانع هست، از طرف من است. او دارد راز می گوید، اما گوش من نمی شنود. حالا من چه کار کنم تا این حجاب ها را بتوانم رفع کنم؟ در مقامات معنویه مقامی هست که آن را باید به دست بیاوریم؛ لذا می رویم سراغ روایت دوم تا ببینیم چه کار باید بکنیم. «مقام رضا»، ثمره نهایی روزهدر حدیث معراج داریم که پیغمبر اکرم(ص) وقتی به معراج رفت، در آنجا خطاب شد «یَا أحْمَدُ هَلْ تَعْلَمُ مَا مِیرَاثُ الصَّومِ»؛ ای احمد، می دانی روزه چه اثری در پی دارد و چه چیزی به ارث می گذارد؟ «قَالَ: لَا. ثُمَّ قَالَ: مِیرَاثُ الصَّومِ قِلَّةُ الْأکْلِ وَ قِلَّةُ الْکَلَامِ وَ مِیرَاثُ الصَّمْتِ أنَّهَا تُورِثُ الْحِکْمَةَ وَ هِیَ تُورِثُ الْمَعْرِفَةَ وَ تُورِثُ الْمَعْرِفَةُ الیَقِینَ فَإذَا اسْتَیْقَنَ الْعَبْدُ لَا یُبَالِی کَیْفَ أصْبَحَ بِعُسْرٍ أمْ بِیُسْرٍ فَهَذَا مَقَامُ الرَّاضِینَ»؛ روزه دو اثر دارد؛ یکی اثر ظاهری است که همان کم خوردن است و دومی که بالاتر است، کم صحبت کردن و سکوت است که ما به آن «صومِ صمت» می گوییم. اگر جلوی زبانت را بگیری و مراعات زبانی داشته باشی، این موجب می شود که حکمت پیدا کنی. آن وقت میراث حکمت، معرفت است و معرفت هم یقین را از خود به ارث می گذارد و ثمره یقین هم «مقام رضا» است و این همان مقامی است که با آن می توانی حجاب ها را برطرف کنی. روزه ای برای همه؛ حتی ناتوان ها و پیرهامن به آن کسانی که از نظر شرعی معذورند و نمی توانند روزه بگیرند و غصه می خورند که من محروم شدم از برکات صوم و ماه مبارک رمضان، می خواهم بگویم که این دیدگاه و نگرش تو یک نگرش مادی است. شما خیال کرده اید که روزه، نخوردن و نیاشامیدن است؟ برای تو هم روزه وجود دارد. آنچه بالاتر از کم خوردن است؛ آن چیست؟ جلوی زبانت را بگیر؛ یک ماه رمضان، از اول تا آخر غیبت نکن، دروغ نگو، تهمت نزن، ایذاء مومن نکن، برو جلوی آفات زبانت را بگیر؛ روزه اینجا هم هست. میراث الصوم این است. بله، اگر صحت مزاج داری و عذر شرعی نداری، قلّت اکل هم در کنارش هست تا درد گرسنگی و تشنگی را بچشی که آن هم آثاری دارد. «روزه شکمی» و «روزه معنوی»در روایات داریم که فردی خدمت پیغمبر اکرم(ص) آمد و گفت: «من روزه هستم.» حضرت به او فرمود: «استفراغ کن!» دید همین طور دارد تکه تکه گوشت از حلقش بیرون می آید. پرسید: «این چیست؟» حضرت فرمود: «غیبت کرده ای! این روزه نیست.» روایت می خواهد همین را بگوید که من اشاره کردم. این اصلاً روزه نیست. روزه شکمی هست، ولی روزه معنوی نیست. «صمت» اصلاً حرف نزدن نیست!پیغمبر اکرم(ص) فرمودند «وَ مِیرَاثُ الصَّمْتِ أنَّهَا تُورِثُ الْحِکْمَةَ»؛ یعنی میراث سکوت، حکمت است. پس معلوم می شود منظور از این «صوم صمت» که در روایات هست، «حرف نزدنِ» مطلق نیست، بلکه مراد همان «قلّت کلام» و پرهیز از بیهوده گویی است. اتفاقاً بعضی جاها باید حرف بزنی؛ با خدا باید حرف بزنی؛ باید دعا بخوانی. نه اینکه هر چیزی که از دهانت بیرون بیاید را بگویی. آن چیزی که برای تو حُجُب را برطرف می کند و تو را به «مقام رضا» می رساند، آن را مراقبت کن!
مــــنـــــبــــــع: www.hawzah.net ادامه مطلب
* برخی مصادیق فساد فیالارض
فساد فی الارض مظاهر بسیار زیادی دارد. فرض کنید در امور اقتصادی کسانی که پول دارند و میبینند
زمینه آماده است، اقدام به خرید اجناسی به قصد احتکار میکنند که از مصادیق مفسدین فیالارض
شمرده میشوند یا مثلاً کسانی که زمین و طلا و سکه میخرند و با قیمتهای چند برابر
میفروشند و نمیگذارند که فقرا و کسانی که زندگی و درآمد متوسطی دارند، راحت زندگی کنند و
توان خریدداشته باشند.
همچنین اگر یک روحانی سخنی بگوید که در دلهای مردم شک و تردید ایجاد شود و روحانیت و علما زیر
سؤال بروند، از مصادیق این آیه شریفه است، گاهی فکر میکردم چرا بعضی بزرگان علما وجوهاتشان
را در بازار پیش بازاری متدین میگذاشتند و به آنها حواله میدادند، چرا این کار را میکردند؟ بعد
متوجه شدم که نکتهاش این است که میخواهند شبههای برای مردم ایجاد نشود که این آقا پولها را
چه کار میکند، مرحوم آیتالله خوانساری اینگونه بودند.
* نکته سنجی علما
بعضی از علما را سراغ دارم که وقتی حضرت امام(ره) روی مبانی و فتاوای خودشان یک جهانی را
قائل بودند و عمل میکردند، درس مرتبط با این مبانی و فتاوا را تعطیل کردند یکی از این بزرگواران به
بنده گفتند که وجه تعطیل کردن درس این بود که نکند نظر من از نظر علمی در این بحث به جایی
برسد که اگر منتشر شود که مثلاً آیتالله فلان فتوا را داده است، موجب تضعیف حضرت امام(ره) شود.
* جمله پرمغز حضرت امام(ره) بعد از رحلت آیتالله العظمی بروجردی
بعد از فوت آیتالله العظمی بروجردی به خیلیها حالت یأس دست داده بود که حوزه از بین میرود،
در مجلسی که علما جمع بودند، حضرت امام جملهای فرموده بودند که این جمله خیلی جمله
پرمغزی است. ایشان فرموده بودند که تمام آن قدرت آقای بروجردی الان هست، منتها آن موقع
در یک نفر متجلی شده بود و الان در بین ماهاست. اگر ما با هم باشیم. همه آن قدرت هست و
هیچ فرقی نمیکند، علتش هم این است که مردم خدا را میخواهند، اسلام را میخواهند،
اهل بیت را میخواهند و
ما را هم یا نائب یا مبلغ و مروج ایشان میدانند؛ پس همان علاقهمندی و همان قدرت و همه
آنها هست و وجود دارد، اگر ما با هم باشیم.
یادم هست وقتی حضرت امام(ره) از زندان آزاد شدند، جلوس کردند. ایشان یکی از علمایی بودند
که از اسم و رسم و ریاست و همه این امور پرهیز میکردند، اما وقتی ملاحظه کردند که باید
برای اسلام و برای حوزه و و روحانیت در مقابل طاغوت قدرتی نشان داده شود، کارهایی
انجام دادند که از آنها تنفر و تدفیع داشتند.
نکتهای که ما باید از این آیه مبارکه و این موعظه حسنه فرا بگیریم، همین است که واقعاً
در سلوک شخصیمان و امثال اینها مواظب این جهات باشیم.
* ضرورت تلبس و مواظبت برای طلاب
همین جا عرض میکنم که بالاخره طلبه باید معمم شود و بنده قبول ندارم کسی طلبه باشد
و معمم نشود. حالا تا مدتی عیبی ندارد، ولی بالاخره باید معمم شد و این معمم شدن هم
خیلی مهم است. شواهدی است که حضرت بقیهالله این را میخواهند و میپسندند. یکی
از همان عدهای که جناب آیتالله مصباح اینها را برای تحصیل اموری به کانادا فرستادند، در
بحث ما میآمد و با ما آشنا بود. ایشان خیلی جوان خوبی بود. یک بار حضرت را خواب دیدم
که فرمودند فلانی معمم شده است. من خبر نداشتم که او معمم شده است بعد هم به
ایشان گفتم این عمامه گذاشتن شما یا خیلی با اخلاص بوده یا بجا بوده که حضرت فرمودند
فلانی معمم شده است.
وقتی که طلبه معمم شد، مردم خیلی روی او حساب باز میکنند، باید توجه داشت که عزت
و احترام و نفوذ کلمه روحانیت،یکی مربوط به فرد و یکی مربوط به جمع است. لذا باید مواظب
برخی سلوکها و رفتارها باشیم که سبب نشود وقار و ابهت و متانت و ادب روحانیت از بین
برود. مردم همیشه و در همه زمانها پشتیبانی خود را از روحانیت داشتهاند.
* حکایتی از آیتالله خرازی
آیتالله خرازی نقل میکردند که پدرم سیدمهدی خرازی وقتی دیدند که مرحوم آیتالله حاج آقا
حسین قمی در اعتراض به مسأله کشف حجاب از مشهد به تهران آمدند و در حرم حضرت
عبدالعظیم حسنی تحصن کردند، به ذهن ایشان آمد که به تجار و بازاریهای تهران پیشنهاد
کنند، برای اینکه دولت خیال نکند که این سید محترم و این عالم بزرگ که آمده است، پشتیبانی
ندارد، برای این کار عدهای از شما بیایید و ماشینهایتان را در جایی که ایشان هستند، پارک کنید
و وقتی خواستید منزل بروید، از اینجا سوار ماشینهایتان بشوید و برگردید، این کار در ذهنش آمد
و تصمیم گرفت که پیش یکی از تجار به نام آقای محمود کاشانی برود و به ایشان بگوید.
صبح میرود درب خانه آقای کاشانی، که این پیشنهاد را که به ذهنش آمده، به ایشان بگوید.
ایشان درب و میگوید قبل از اینکه حرفی بزنی، به شما بگویم مادرم خواب حضرت بقیةالله را دیده
است که فرمودهاند: به پسرت محمود کاشانی بگو که آن پیشنهادی که سیدمهدی خرازی میخواهد
بیاید به شما بدهد، قبول کن! حالا که شما آمدی، فهمیدم همین است.
* مردم فطرتشان الهی است
این سلوک مردم حجت را بین ما و خدای متعال برای ما تمام کرده است، این جور که الان مردم
یک روحانی را میبینید چطور احترام میکنند، اینها برای چیست؟ اینها برای شخص نیست،
بلکه برای اسلام و اهل بیت است. باید بدانیم مردم فطرتشان الهی است و اگر ما خوب و
درست عمل کنیم و با تقوا و الهی باشیم، این علاقهمندیها و اقتدارها هست و میتوان با
آن مقاصد اسلام را پیش برد.
بنده یک وقتی به نانوایی رفته بودم که نان بخرم، شخصی که نان میفروخت با یک نفر
حرفش شد. حالا من هم ایستاده بودم و میخواستم نان بگیرم. این آقای نانوایی آمد
دست زد به لباس من و گفت به این لباس پیغمبر قسم، مردم این جور حساب میکنند.
ما باید اینها را حفظ کنیم، اینها امانت الهی هستند و باید بدانیم که ما خودمان چیزی نیستیم.
* وجهه روحانیت از بین نرود
* وجهه روحانیت از بین نرود این حمامی که در گذرخان قم هست، در زمانهای سابق طلاب اینجا حمام میرفتند و خیل شلوغ میشد و یک حالاتی گاهی اتفاق میافتاد که یکی دیگری را کیسه میکشید و دیگری او را صابون میزد. ابوی ما نقل میکردند که مرحوم آیتالله شیخ مرتضی حائری یک بار در درس فرموده بودند که اینها را مراعات کنید که وجهه روحانیت از بین نرود و زشت نباشد. اینها همان سرمایههای مهمی است که متأسفانه گاهی ما به آن توجه نداریم. نحوه لباس پوشیدن، نحوه عمامه گذاشتن و نحوه اصلاح موی سر نباید به گونهای باشد که ابهت و متانت یک روحانی را از بین ببرد؛ حتی گاهی رفتن در برخی از مجالس، واقعاً خجالتآور است. اینها همه پیش خدای متعال جواب میخواهد و احتیاط هم گاهی لازم است. در زمانهای سابق وردیهای حرم حضرت امام رضا(ع) مخلوط بود و زن و مرد جدا نبودند، مرحوم حاج آقا حسین قمی به متولی آستانه مقدسه گفته بود که این چه وضعی است. متولی جواب ایشان را میدهد که آقا اینجا دیگه کسی توی این فکرها نیست، ایشان فرموده بودند خودم در حالی که یک پیرمرد هستم، همین امروز جایی گیر کرده بودم و داشت یک جوری میشد. این جوری شدن خلاف نیست، اما باید از اینها پرهیز کرد. * امانت الهی احترام و جایگاهی که روحانیت در بین مردم دارد، به سبب انتساب به اسلام و اولیای اسلام است و لذا این یک امانت الهی است. اگر کاری کنیم که باعث شود ذهن مردم مشوش شود و یا تردید و شبهه ایجاد شود، همه اینها از مصادیق فساد فیالارض است. این فساد مثل فساد اقتصادی نیست، بلکه به مراتب بدتر است. در ذیل آیه شریفه مورد بحث، در تفسیر کنزالدقائق روایتی ذکر شده است که فرازهایی از آن را عرض میکنم: «قال الصادق فساد الظاهر من فساد الباطن و من اصلح سریرته اصلح الله علانیته و من خاف الله فى السر لهم یهتک ستره فى العلانیه و اعظم الفساد ان یرضى العبد بالغفلة عن الله و هذا الفساد یتولد من طول الامل و الحرص و الکبر». اگر انسان در سلوک، رفتار، گفتار و موضعگیریهایش دچار فساد ظاهری شود، همه اینها از یک فساد درونی نشأت میگیرد؛ یا ایمان ضعیف است یا یک شهواتی بر انسان غلبه کرده است. اینها نکات خیلی مهمی است که در روایت توضیح داده شده است. «من اصلح سریرته اصلح الله علانیته»، اگر کسی باطن خودش را اصلاح کند، خدای متعال ظاهر او را اصلاح میکند. یعنی این دومی جزای اولی است. گاهی ممکن است که انسان توجه به یک سری ظواهری نداشته باشد، خدای متعال حفظ میکند. گاهی انسان از یک سری ظواهر غفلت دارد، اما اگر باطن را اصلاح کردیم، خدا آن ظواهر را اصلاح میفرماید. «من خاف الله فى السر لهم یهتک ستره فى العلانیه»، در خلوتها که هیچ کس جز این فرد و خدایش نیست و هیچ کس جز او ندارد، در آنجا باید ترس از خدای متعال داشت که البته خیلی برای انسان پیش میآید که کسی خبر ندارد. مثلاً کسی که محل وجوهات مردم است حالا یک عالمی است و یا مجتهد است و یا وکیل است و یا هر چه، هم خبر ندارد که این پول را کجا خرج میکند و کسی هم سؤال نمیکند. اینجا خدا ترسی میخواهد. * ماجرای کیسههای مملو از پول و فروش گلیم شیخ انصاری مرحوم آقا سیداسحاق فاطمی قمی – جدّ همین تکیهایهایی که قم هستند – حکایاتی را بیواسطه از مرحوم شیخ انصاری نقل کرده است. ایشان میگوید روزی خدمت شیخ انصاری نشسته بودم. شیخ نوکری داشت به نام حاج ملّا که وارد اتاق شد با شیخ نجوایی کرد و رفت پایین اتاق، گلیمی را که بود، جمع کرد و برد. در حالی که درگاه بزرگی در اتاق شیخ بود که کیسههای مملو از پول روی هم در آن درگاه چیده بود؛ گویا پول هند بود. از این منظره تعجب کردم و کمی بعد بیرون آمدم. همان روز یا بعداً در صحن مطهر، حاج ملا را دیدم و از ایشان سؤال کردم که قضیه شیخ چه بود؟ به شیخ چه عرض کردی؟ گلیم را کجا بردی؟ از جواب امتناع کرد و گفت من محرم اسرار شیخ هستم؛ سزاوار نیست اسرار ایشان را به کسی بگویم. میگوید دست از ایشان برنداشتم و قسمش دادم به امیرالمؤمنین(ع) گفت: حال که قسمم دادی، میگویم. نانوایی که برای منزل شیخ از او نان میآوردیم، به من گفت: به شیخ عرض کنید مقداری سرمایهام ضعیف شده، محتاج به کمک هستم؛ چنانچه ممکن است جناب شیخ کمکی به سرمایه من بکند. خواستهاش را به شیخ رساندم و شیخ انصاری فرمود: فعلاً پول ندارم؛ آن گلیم را ببرید بفروشید و من عمل کردم، حالا اگر مرحوم شیخ از وجوهات برمیداشت و میداد، کسی متوجه نمیشد، اما ایشان کسی است که «خافالله فی السر» است. انسان گاهی حرفهایی را در مورد اشخاصی میداند و موقعیتهایی پیش میآید که اگر آن حرفها را بزند، خیلی منفعت ظاهری نصیبش میشود، ولی از خدا میترسد و سر مردم را فاش نمیکند. نتیجه این کار چیست؟ «لم یهتک ستره فی العلانیه» خداوند عیبهای این شخص را میپوشاند و از هتک حرمت او جلوگیری میکند در ادامه روایت فرمودهاند: «و اعظم الفساد ان یرضى العبد بالغفلة عن الله»، بالاترین فساد برای انسان این است که آدم راضی باشد که خداوند غافل است و برایش مهم نباشد. اگر کسی به غفلت از خدا راضی نیست، مقدماتی دارد و مقدماتش این است که کاری کند که این غفلتها دامنگیرش نشود. بزرگترین فساد این است که انسان راضی باشد که لحظات و ساعاتی و حتی روزها و هفتهها و ماههایی بر او بگذرد و غافل باشد، به حسب این نقل فرمودند: «و هذا الفساد یتولد من طول الأمل و الحرص و الکبر» حالا این چرا اعظم فساد است؟ چون مادر و منشأ و اساس خیلی از فسادهای دیگر است. خدای متعال إنشاءالله به همه ما توفیق تحلی به صفات پسندیده و تخلی از صفات ناپسند را عنایت بفرماید. منابع:خیمه گاه فاطمیون؛ پربازديدترين وبلاگ
ادامه مطلب
مرز سلطه شياطين بر انسان، از حدّ تحريك و وسوسه فراتر نمى رود. از اين رو، آنان، انسان را به زشتى ها دعوت مى كنند؛ ليكن نمى توانند او را به ارتكاب زشتى ها وا دارند.
پی نوشت : منابع:خیمه گاه فاطمیون؛ پربازديدترين وبلاگ
ادامه مطلب نوشته شده در تاريخ یک شنبه 15 تير 1393برچسب: چگونگی اسارت شیطان در ماه رمضان , توسط محمد رضا رحمانی - بیرجند
ماه رمضان، ماه بندگی و عبودیت است و خداوند، بندگانش را بر سر سفره خویش دعوت کرده است. جایگاه این ماه، جایگاهی بس والاست که انسان باید برای استفاده بهتر از این ضیافت الهی، تمام سعی و تلاش خویش را انجام دهد. پیامبر اکرم(صلیاللهعلیهواله) در تمام سال، شب زندهدار بود و مشغول عبادت[اسراء/79] وقتی ماه شبعان فرا میرسید، تلاش آن حضرت، بیشتر میشد آن چنان که آمده است: «كَانَ رَسُولُ اللَّهِ (صَلَّىاللَّهُعَلَیْهِوَآلِهِ) یَدْأَبُ فِی صِیَامِهِ وَ قِیَامِهِ فِی لَیَالِیهِ وَ أَیَّامِهِ؛ رسول خدا بر روزه روزها و شب زندهداری شبهای این ماه، مداومت و کوشش فراوان داشت».[1] آن حضرت، برای آماده شدن و درک تمام فیوضات این ماه با عظمت، از ماههای قبل شروع میکردند تا هر چه بهتر بتوانند از فرصتهای این ماه استفاده کنند؛ تا آنجا که دههی آخر ماه رمضان، رختخواب خویش را جمع كرده و برای اعتکاف به مسجد میرفتند.[2]
آن حضرت در مورد ماه مبارک رمضان این چنین فرمودهاند: امّا سوالي كه پيش ميآيد اين است كه: وقتی رزق و روزی الهی استمرار دارد يعني از سويي «إِنَّ اللّهَ هُوَ الرَّزّاقُ ذُو الْقُوَّةِ الْمَتينُ»[ذاریات/58] و از سوي ديگر؛ هر نعمتی که هست از خداست « وَ مَا بِکُم مِّن نِّعْمَةٍ فَمِنَ اللّهِ»[نحل/53] پس چرا تعبیر به میهمانی خدا تنها در مورد این ماه آمده است؟ در پاسخ بايد گفت: میهمانی در این ماه، محصور در پذیرائی و روزی دهی خداوند نیست؛ زیرا همچنان که بالا گفته شد، این پذیرائی و روزی دهی، دوام دارد و همیشگی است امّا تعبیر به میهمانی خداوند در این ماه، گویا یک رزق و روزی ویژهای است که به میهمانان خاص داده میشود.
آیت الله جوادی آملی در اين زمينه اینچنین میفرمایند: پس ضیافت در این ماه، غیر از رزق مادی، رزق معنوی هم هست، تا آنجا که به رزق معنوی در این ماه بیشتر سفارش شده است تا رزق مادی. --------------------------------------- پينوشت: منابع:
ادامه مطلب
همه مراجع تقلید می گویند: احتیاط واجب آن است که روزه دار دود سیگار و تنباکو و مانند اینها را هم به حلق نرساند. [1] و چون هیچ یک از مراجع تقلید فتوای به جواز استعمال سیگار برای شخص روزه دار نداده اند، بنابراین، لازم است که شخص روزه دار از اذان صبح تا اذان مغرب از استعمال هر نوع از دخانیات خود داری نماید. بدیهی است با استعمال سیگار روزه اش باطل و علاوه بر قضای روزه، کفاره [2] نیز بر او واجب می شود. [3] -------------------------------------------------------- پی نوشت: [1] توضیح المسائل (المحشى للإمام الخمینی)، ج1 ، ص 903. [2] توضیح المسائل (المحشى للإمام الخمینی)، ج 1، ص 928 ، مسأله 1660، کسى که کفّاره روزه رمضان بر او واجب است، باید (یک بنده آزاد کند یا) به دستورى که در مسأله بعد گفته مىشود دو ماه روزه بگیرد، یا شصت فقیر را سیر کند یا به هر کدام یک مُد که تقریباً ده سیر است طعام یعنى گندم یا جو و مانند اینها بدهد و چنانچه اینها برایش ممکن نباشد، هر چند مد که مىتواند به فقرا طعام بدهد و اگر نتواند طعام بدهد باید استغفار کند، اگر چه مثلًا یک مرتبه بگوید «استغفر اللَّه» و احتیاط واجب در فرض اخیر آن است که هر وقت بتواند، کفاره را بدهد. [3] برگرفته از سؤال 3032 (سایت: 3278)، نمایه: روزه فرد سیگاری. ادامه مطلب نوشته شده در تاريخ یک شنبه 15 تير 1393برچسب: حکم سیگارکشیدن برای شخص روزه دار , توسط محمد رضا رحمانی - بیرجند
عناوین این بسته عبارت است از:
توضیح بخشها: 1. در اولین قسمت محتوای نوشتار محور بسته که درقالب فایلهای پی دی اف تهیه شده رو میتونید به صورت یکجا (فایل zip یا rar) دریافت کنید. 2. در بخش دوم طرحهای گرافیکی که با توجه به مناسبتهای هفته آماده میشه قرار داره که با کلیک بر روی هر طرح میتونید اون رو در اندازه اصلی مشاهده کنید. قالب این طرحها jpg است. البته این عناوین و بخش ها به مرور زمان اضافه خواهد شد که امیدواریم شما مخاطب عزیز با ارائه ایده و پیشنهاد آن را یاری نمایید.
منبع: صالحین ادامه مطلب مدتی است که زمزمه هایی مبنی بر درخواست غرامت انگلستان برای سفارت خود شنیده میشود که البته از انگلستان که خوی استعماری و روحیه تکبر و غرور یکی از مولفه های ذاتی اوست اساسا بعید نبوده و نیست ، آنچه نگران کننده است پالسهای عجیبی است که از وزارت امور خارجه به گوش میرسد.
آنچه از سخنان معاون وزیر امور خارجه بر می آید میل و رغبت به پیگیری فرمایش !!! انگلستان است ، تاریخ کشور ایران لااقل از جنگ جهانی اول و ماجرای معروف هلوکاست ایرانی تا به امروز سرشار است از ظلمها و خیانتهایی که توسط این استعمار پیر برپیکر زخمی این کشور وارد شده است و صد البته نباید نقش شاهان نالایق را نیز ندیده گرفت . ظلم هایی که بر خلاف همه ی قواعد دیپلماتیک حتی اسناد آن منتشر نشده است . سفارتخانه انگلستان بعد از 35 سال دست به اقداماتی زد که خاطرات لانه جاسوسی آمریکا را زنده کرد، تردد اصحاب فتنه ، ساماندهی و برنامه ریزی اقدامات ضد انقلاب توسط وابستگان به سفارت انگلستان ، ورود عناصر ضد انقلاب از انگلستان به خاک ایران در ایام فتنه ، برگزاری جلسات خاص در باغ سفارت و ... همه و همه اتفاقاتی بود که از رصد نیروهای وفادار انقلاب دور نمانده ودر فضای غبار آلود فتنه بخشی از نیروهای انقلاب را بر آن داشت تا در دفاع و محافظت از کیان انقلاب به سفارت و بلکه جاسوسخانه ی انگلستان حمله کرده و به همه ی دستگاه پرطمطراق انگلستان بفهماندند که ایران اسلامی جولانگاه هیچ نیروی بیگانه ای نبوده و نخواهد بود ، هر چند این احساس پاک و مقدس نیروهای انقلابی بایست با اجازه ی متولیان انقلاب به عمل میرسید لیکن مقام معظم رهبری نیز اصل این احساس و دقت را قابل تقدیردانستند. علی ایحال این موضوع برای دستگاه اجرایی دولت و همچنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی به مثابه امتحانی است که یقینا در تاریخ خدمت و خیانت این کشور ثبت خواهد شد. گفتنی است که اظهارات برخی از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی در تبیین خیانتها و ظلمهای این کشور ستودنی و قابل تقدیر می باشد. انگلستانی که در همین دوران به سفارت ایران صدمه زده به شکلی که منجر به فوت یکی از اعضا آن نیز میشود نه تنها نباید غرامتی دریافت کند بلکه بایست ضمن ارائه رسمی مدارک خیانتها و ظلمهای خود به کشور پر افتخار ایران در طول تاریخ از جنگ جهانی اول و دوم تا کودتای 28 مرداد و از اقدامات فرهنگی علیه انقلاب اسلامی تا کمکهای بی دریغش به صدام متجاوز و همچنین فعالیتهای فتنه گرانه ی خود در فتنه های 78 و 88 ، عذرخواهی رسمی و دیپلماتیک خود را نیز در رسانه های جهان اعلام نماید، هر چند از دولتی که برخی از اعضای آن به تحصیل در دانشگاههای انگلستان افتخار میکنند و اساس استعمار ستیزی را توهم توطئه میدانند رفتاری مغایر با شعار نه شرقی و نه غربی انقلاب بعید نیست ، لیکن همانگونه که گفته شد ، این تصمیمات از نظر مردم انقلابی دور نمانده و یقینا در میزان اعتماد آنان به مجموعه دولت اثرگذار خواهد بود.
ادامه مطلب جریان تکفیری ها که در چند سال اخیر شکل جدیدی به خود گرفته است را میتوان اصلی ترین معضل داخلی دنیای اسلام در حال حاضر دانست . جریانی که ابتدا با بیعت زرقاوی و جمعی از موسسان آن با بن لادن خود را از نیروهای وابسته به ملاعمر و شاخصه نظامی آن یعنی بن لادن معرفی می کردند در سوریه و عراق رفتاری را از خود بروز دادند که حتی جریان طالبان که روزی خشن ترین جریان در ایجاد اسلام هراسی در دنیا به شمار میرفت اعلام انزجار و برائت از این جریان کرده و هر گونه ارتباط خود را با آن منکر شد. گروه تحلیل سیاسی شاخص؛ داعش که در ابتدا داع یعنی دولت اسلامی عراق بود پس از آنکه انجام تحرکات در سوریه (شامات) را مناسب دید با تبدیل شدن به داعش ( دولت اسلامی عراق و شامات ) دست به عملیاتهایی زد که بعضی از آنها در طول تاریخ انسانها نیز رخداد نکرده است .
البته اینکه داعش از چه شیوه هایی برای نیل به این اهداف استفاده میکند و چگونه میتوان طرحهای اجرایی و اهداف این گروه را بر هم زد نیز خود بحث مهم و مفصلی است که انشالله در جای خود ارائه میگردد.
ادامه مطلب نوشته شده در تاريخ شنبه 7 تير 1393برچسب:اهدافو هفتگانهو داعشو عراق, توسط محمد رضا رحمانی - بیرجند
|
|