سپیدار خبر
 

 محمدرضا رحمانی در استهلال ماه رمضان 1397

  محمدرضا رحمانی

 

محمدرضا رحمانی

 

محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ یک شنبه 30 ارديبهشت 1397برچسب:محمدرضا رحمانی,Mohammadreza Rahmani,محمدرضا رحمانی در جمکران,جمکران محمدرضا رحمانی,رحمانی , جمکران,تسبیح و رحمانی,محمدرضا رحمانی با تسبیح,چهره شاخص کشور محمدرضا رحمانی,رحمانی چهره شاخص کشوری,تسبیح عقیق محمدرضا رحمانی,انگشتر عقیق محمدرضا رحمانی,محمدرضا رحمانی و انگشتر عقیق,رحمانی نیوز, رحمانی در خارج,محمدرضا رحمانی کارگردان,مهندس محمدرضا رحمانی,دکتر محمدرضا رحمانی,استا محمدرضا رحمانی,عکس های دیده نشده از محمد رضا رحمانی,محمدرضا رحمانی,محمد رضا رحمانی, محمدرضا رحمانی بیرجند,عکس از محمدرضا رحمانی,تصاویر از استاد محمدرضا رحمانی,استاد محمدرضا رحمانی بیرجند به روایت تصویر,استاد محمد رضا رحمانی, سپیدار خبر,سپیدار آنلاین,رحمانی,محمدرضا,محمدرضا رحمانی بیرجند,استاد رحمانی,استاد محمدرضا رحمانی,مستر رحمانی,محمدرضا رحمانی بیرجند,افتخار بیرجند,افتخار ایران,رحمانی بیرجند,محمدرضا بیرحند,رحمانی ایران,نخبه بیرجندی,نخبه ایرانی,استاد محمدرضا رحمانی,فوتوگراف محمدرضا رحمانی,تکنسین سی ان حی محمدرضا رحمانی,استاد سی ان جی محمدرضا رحمانی,سی ان ج و محمدرضا رحمانی,عکاس خبری محمدرضا رحمانی,خبرنگار محمدرضا رحمانی,رحمانی خبرنگار,محمدرضا رحمانی خبرنگار,خبر و محمدرضا رحمانی,استاد نمونه سی ان جی محمدرضا رحمانی,رحمانی محمدرضا,جهادگر بیرجند,نیروی انقلابی,نیروی انقلابی بیرجند,رحمانی نیرویی انقلابی,محمدرضا رحمانی نیرویی انقلابی در ایران,محمدرضا رحمانی مدافع حرم,مدافع حرم محمدرضا رحمانی,حجت الاسلام عبادی محمدرضا رحمانی,آیت الله عبادی محمدرضا رحمانی,استهلال ماه رمضان,رحمانی در استهلال ماه رمضان,استهلال ماه رمضان97,کاه رمضان 97,محمدرضا رحمانی و تیم استهلال ماه رمضان,استهلال ماه,استانداری محمدرضا رحمانی,روابط عمومی محمدرضا رحمانی,روابط عمومی مطرح محمدرضا رحمانی, توسط محمد رضا رحمانی - بیرجند

 

 پريشاني در زندگی,ريشه پريشاني زندگي ها

دلهاي ما ظرف است براي خواسته هاي خدا

 

در کتاب اصول کافي روايتي را امام باقر(عليه السلام)  از وجود نازنين پيامبر اسلام(صلي الله عليه و آله) نقل مي کنند که خداوند متعال مي فرمايد:


وَ عِزَّتِي وَ جَلَالِي وَ عَظَمَتِي وَ كِبْرِيَائِي وَ نُورِي وَ عُلُوِّي وَ ارْتِفَاعِ مَكَانِي لَا يُؤْثِرُ عَبْدٌ هَوَاهُ عَلَى هَوَايَ إِلَّا شَتَّتُّ عَلَيْهِ أَمْرَهُ وَ لَبَّسْتُ عَلَيْهِ دُنْيَاهُ وَ شَغَلْتُ قَلْبَهُ بِهَا وَ لَمْ أُؤْتِهِ مِنْهَا إِلَّا مَا قَدَّرْتُ لَهُ


به عزت و جلالم و عظمت و کبريايي و نور و علو برتري موقعيتم قسم، هرگز بنده اي  خواست خود را بر من مقدم نميکند مگر آنکه امورش را پريشان و دنيايش را بهم ريخته، وقلبش را به آن (دنيا) مشغول کرده و از دنيا به او نمي رسانم مگر آنچه برايش مقدر کرده .


در ادامه خداوند مي فرمايد:
 وَ عِزَّتِي وَ جَلَالِي وَ عَظَمَتِي وَ نُورِي وَ عُلُوِّي وَ ارْتِفَاعِ مَكَانِي لَا يُؤْثِرُ عَبْدٌ هَوَايَ عَلَى هَوَاهُ إِلَّا اسْتَحْفَظْتُهُ مَلَائِكَتِي وَ كَفَّلْتُ السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرَضِينَ رِزْقَهُ وَ كُنْتُ لَهُ مِنْ وَرَاءِ تِجَارَةِ كُلِّ تَاجِرٍ وَ أَتَتْهُ الدُّنْيَا وَ هِيَ رَاغِمَةٌ.


به عزت و جلالم و عظمت و کبريايي و نور وعلو برتري مقامم سوگند،هيچ بنده اي خواست من را برخواست خود مقدم نمي کند مگر اينکه ملائکه ام او را محافظت مي کنند و آسمان ها و زمين را کفيل رزقش قرار مي دهم و براي او برتر از تجارت هر تاجري خواهم بود و دنيا در عين تواضع بسوي او مي رود.[1]


خداي سبحان در اين بيان چندين قسم را بيان فرمود در حاليکه «وَ مَنْ أَصْدَقُ مِنَ اللَّهِ حَديثاً و كيست كه از خداوند، راستگوتر باشد؟» [نساء87]


يعني گفتار خداوند بدون اين قسم ها هم قابل قبول مي باشند اما اهميت مطلب به قدري است که خداي سبحان شش،هفت قسم را براي تاکيد مطلب آورند.


اما اينکه بنده خواسته هاي خود را بر خواست خدا مقدم مي دارد حال آنکه قرآن مي فرمايد:


وَ ما تَشاؤُنَ إِلاَّ أَنْ يَشاءَ اللَّهُ إِنَّ اللَّهَ كانَ عَليماً حَكيماً 
و شما هيچ چيز را نمى ‏خواهيد مگر اينكه خدا بخواهد، خداوند دانا و حكيم بوده و هست. [انسان30]


اشکال: بابيان اين آيه چطور مي شود خواسته ي انسان مقدم بر خواسته ي خدا باشد درحاليکه زير مجموعه آن است؟


 جواب: مقدم شدن خواست انسان بدين معناست که انسان با اختياري که خداي متعال به او داده کاري را انجام مي دهد که مورد رضايت الهي نيست نه اينکه خارج از مشيت الهي بتواند کاري را انجام بدهد.


مرحوم علامه طباطبايي مي فرمايد: اگر خدا بخواهد عملى از بنده سر بزند نخست در او مشيت و خواست ايجاد مى‏ كند، پس مشيت خدا به مشيت عبد تعلق مى‏ گيرد نه به فعل عبد. و به عبارت ديگر مستقلا و بدون واسطه به مشيت عبد تعلق مى‏ گيرد و با واسطه به فعل او تعلق مى‏ گيرد، پس تاثير مشيت خدا طورى نيست كه مستلزم جبر در بنده بشود، و چنان هم نيست كه بنده در اراده خود مستقل باشد و هر كارى خواست بكند هر چند كه خدا نخواسته باشد. پس فعل بنده اختيارى است، چون مستند به اختيار و اراده خود او است.[2]


به هر صورت انساني که خواسته هاي الهي را پشت پا ميزند بايد متوقع نتايج آنهم باشد نتايجي را که خداوند در همان حديث بيان فرموده (پريشاني امور، دنياي بهم ريخته، قلب مشغول به دنيا و رسيدن به دنياي محدود)

«وَ مَنْ أَصْدَقُ مِنَ اللَّهِ قيلا  و كيست كه در گفتار و وعده‏ هايش، از خدا صادقتر باشد؟! » [نساء122] خدايي که در اينجا هفت قسم ياد کرد.

حال کمي عاقلانه بيانديشيم!
رسيدن به تمامي عوالم و لذائذ آنها آنقدر مي ارزند که انسان براي بدست آوردن آن، زندگيي با چنين ثمراتي را براي خود رقم بزند؟


اگر دنيا و مافيها اين ارزش را داشت که براي بدست آوردن آن خواسته هاي الهي ناديده گرفته شود انبياء و اولياء که عاقل ترين مردم اند يقينا چنين روشي را پيش ميگرفتند و اگر شنيده نشد که پيامبر يا امامي طبق ميل خود عمل کند معلوم ميشود که رسيدن به تمام لذت ها به قيمت نارضايتي خداي سبحان نمي ارزد.


چنانکه از وجود حضرت حجت (عجل الله تعالي فرجه) خلاف اين مطلب روايت شده است، ايشان مي فرمايند:


«قُلُوبُنَا أَوْعِيَةٌ لِمَشِيَّةِ اللَّهِ فَإِذَا شَاءَ شِئْنَا وَ اللَّهُ يَقُولُ وَ ما تَشاؤُنَ إِلَّا أَنْ يَشاءَ اللَّهُ
دلهاي ما ظرف است براي خواسته هاي خداوند و خداوند ميفرمايد شما نميخواهيد مگر آنکه خدا بخواهد.[3]

ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ ـ  ـ ـ ـ ـ ـ
پي نوشت
[1]الكافي (ط - الإسلامية) / ج‏2 / 335 / باب اتباع الهوى .....  ص : 335
[2]تفسير الميزان ذيل آيه شريفه
[3]الغيبة (للطوسي)/ كتاب الغيبة للحجة / النص / 247 / 2 - فصل الكلام في ولادة صاحب الزمان و إثباتها بالدليل و الأخبار
 

محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


تکفیری های داعش با راه اندازی دادگاه های مد نظر خود ظاهرا به حل معضلات ساکنین سرزمین های تحت اشغال تکفیری ها می پردازد. تصاویر فوق که توسط هواداران داعش در توئیتر منتشر شده به بررسی اختلاف میان یک فرزند و والدینش رسیدگی می شود

315261_741 315264_681 315265_694 315267_344

محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


 

به گزارش سپیدار خبر؛ ویروس های سرماخوردگی و آنفلوانزا از طریق چشم ها، بینی و دهان به بدن شما منتقل می شوند، لمس صورت یکی از راه های اصلی در انتقال ویروس است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت سیمرغ، با آغاز فصل پاییز باید مراقب بیماری های شایع این فصل از جمله سرماخوردگی و آنفلوانزا باشید. پیشگیری از این بیماری ها مهم ترین اقدام برای حفظ سلامتی در فصول سرد سال به شمار می رود

دست های خود را بشویید

بیشتر انواع ویروس های سرماخوردگی و آنفلوانزا از طریق تماس مستقیم منتشر می شوند. عطسه کردن در دست ها و سپس تماس با تلفن، کیبورد و ظروف آشپزخانه از راه های انتقال ویروس است. برای جلوگیری از این انتقال دست های خود را مرتب بشویید و یا از ضد عفونی کننده های دست که حاوی الکل هستند استفاده کنید.

جلوی عطسه و سرفه خود را با دست نگیرید

در صورت احساس عطسه و سرفه از دستمال استفاده کنید و سریع آن را دور بیندازید. اگر دستمال همراه خود ندارید در آستین خود عطسه و یا سرفه کنید.

صورت خود را لمس نکنید

ویروس های سرماخوردگی و آنفلوانزا از طریق چشم ها، بینی و دهان به بدن شما منتقل می شوند. لمس صورت یکی از راه های اصلی در انتقال ویروس است.

به طور منظم ورزش های هوازی (ایروبیک) انجام دهید

ورزش های هوازی موجب افزایش ضربان قلب و پمپ کردن مقداربیشتری خون، تنفس سریع تر و تسهیل انتقال اکسیژن از ریه ها به خون می شود. در نتیجه این اثرات، تعریق افزایش یافته و دمای بدن بالا می رود. در نتیجه سلول های طبیعی از بین برنده ویروس افزایش می یابند.

از غذاهای حاوی فیتوکمیکال ها و آنتی اکسیدان ها استفاده کنید

فیتو به معنی گیاه و کمیکال به معنی مواد شیمیایی است. ویتامین ها از جمله این مواد هستند، بنابراین روزانه از سبزیجات ومیوه های سبز، قرمز و زرد استفاده کنید.

سیگار نکشید

بر اساس مطالعات، در افراد سیگاری سرماخوردگی شدیدتر و دفعات آن بیشتر است. دود سیگار سیستم ایمنی را تضعیف می کند، موجب خشک شدن مخاط بینی و فلج شدن مژک ها می شود. مژک ها موهای ظریفی هستند که در غشاهای مخاطی بینی و ریه قرار دارند و با حرکت خود موجب خروج ویروس های سرماخوردگی و آنفلوانزا از بدن می شوند. متخصصان معتقدند که کشیدن یک عدد سیگار می تواند این مژک ها را به مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه فلج کند.

استراحت کنید

استراحت سیستم ایمنی را تقویت می کند. بدین صورت که با استراحت اینترلوکین ها (اجزای سیستم ایمنی که در مقابل ویروس های سرماخوردگی و آنفلوانزا عمل می کنند) در جریان خون افزایش می یابند.

محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


مقر جنگ نرم راه اندازی شد

 

به گزارش خبرنگار سبیدار خبر؛ مدیر این رسانه جنگ نرم با اشاره بر اینکه این سایت در ‍‍‍‍بیش برد اهداف رهبر کبیر انقلاب سعی دارد ابراز داشت: این وبسایت که به نام مقر سایبری جنگ نرم معروف است به امید خداوند متعال سیلی خواهد بود برای رسانه های وهابی.

وی یاور شد: ما هر چه قدر در بحث جنگ نرم فعالیت کنیم باز هم کم کردیم باید تمامی جوانان به میدان آیند.

وی در بایان نیز از رسانه های گروهی و جمعی در بیشبرد این اهداف در خواست کمک کرد و خواستار همکاری شد و گفت: رسانه هایی که آماده همکاری با این بایگاه هستند می توانند در بخش نظرات سایت ایده و نوع همکاری خود را بیان نمایند.

در ضمن کسانی که مشتاق به بازدید از این رسانه را دارند می توانند از طریق آدرس زیر به این مقر جنگ نرم وارد شوند

magharnews.lxb.ir

محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


 

پس از این که مسن‌ترین مرد جهان عمر طولانی‌مدت خود را به موز و نوعی داروی مسکن درد نسبت داد، یک شرکت داروسازی در امریکا اعلام کرده که بر روی نسخه‌ای از داروی مسکن خود با طعم موز متمرکز می‌شود.

به گزارش سپیدار خبر از فرهنگ نیوز: سالوستیانو سانچز بلازکز ۱۱۲ ساله اسپانیایی، پیش‌تر کارگر معدن بوده و در نزدیکی آبشار نیاگارا در ایالت نیویورک زندگی می‌کرد.

نام وی اخیرا به عنوان مسن‌ترین مرد تصدیق‌شده در کتاب رکوردهای جهان، گینس، ثبت شد.

وی در تعقیب «جیرومن کیمورای» (Jiroemon Kimura) ژاپنی بود که در ۱۲ ژوئن در سن ۱۱۶ سالگی درگذشت.

بر اساس اعلام مقامات گینس، سانچز-بالزکز هم‌اکنون تنها مردی است که تاریخ تولد وی به صورت مستند در سال ۱۹۰۱ ثبت شده است.

وی در سن ۱۷ سالگی به کوبا رفت و در کارخانه‌های شکر کار کرد و در سال ۱۹۲۰ از طریق مرکز مهاجرت جزیری الیس به امریکا نقل مکان کرد.

پس از کار در معدنی در کنتاکی، سانچز-بالزکز در منطقه نیاگارا و نزدیک به مرز کانادا ساکن شد.

وی جدیدا اعلام کرده که عمر طولانی‌مدتش را مدیون مصرف موز و نوعی داروی مسکن درد است. این قرص نوعی برند داروی مسکن درد بوده که حاوی کافئین و آسپرین است.

به گفته جنیفر مویر، نائب‌رئیس بازاریابی شرکت امریکایی از لحاظ تاریخی سیب با سالم‌ماندن و اجتناب از مراجعه به پزشک مرتبط بوده اما دانشمندان این شرکت توجه چندانی به موز نداشته‌اند.

هم‌اکنون که مسن‌ترین مرد جهان مصرف موز و نوعی داروی مسکن درد را کلید عمر طولانی‌اش اعلام کرده، شرکت مزبور در حال بررسی کارایی محصول جدید خود به نام Bananacin است که در واقع، ترکیبی از این میوه و دارو است.

 

 

 

محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 27 فروردين 1394برچسب:وز,راز طول عمر مسن‌ترین مرد جهان!,گوناگون و جالب ,موز ,طول عمر, مسن‌ترین مرد ,راز ,سالوستیانو ,سانچز ,بلازکز, توسط محمد رضا رحمانی - بیرجند

 

به گزارش سپیدار خبر، از رویداد" عبدالواحد که دارای قدی کوتاه است، افزون بر این پدیده، مجموع انگشتان دست و پایش به 24 می رسد. 

ریدی گل، پدربزرگ این کودک می گوید، عبدالواحد که هفت سال و شش ماه سن دارد، برای مداوا به پاکستان برده شد، اما پزشکان گفتند که یک تومور در سر این کودک وجود دارد که باید با جراحی بیرون آورده شود. 

به گفته ریدی گل، پزشکان پاکستانی با توجه به رفتار کودکانه عبدالواحد در حالیکه دارای ریش و سبیل است گفته اند که این کودک دیوانه نیست بلکه این قدرت خداوند است که به وی ظاهر یک جوان 18 ساله را داده است . 

ریدی گل در مورد این کودک می گوید:" او در سه سالگی سبیل و در چهار سالگی ریش در آورد، وقتی او را پیش دکتر بردیم آنها گفتند، این قدرت خداوند است و ما از درمان عاجز هستیم. 

وقتی قهر می کند ما به او گاز می زنیم تا بتواند بخوابد، آن قدر زور دارد که اگر با شما کشتی بگیرد نمی توانید از دست آن رها شوید. 

ریدی گل پدربزرگ عبدالواحد می افزاید، وی روزی شش بار غذا می خورد و می تواند در یک وعده یک کیلوگوشت را بخورد. 

 

ریدی گل گفت:" با من و مادر بزرگ خود رفتارش خوب است، روزی پنج شش بار غذا می خورد، یک لقمه من می خورم، یکی به او می دهم." 

ریدی گل در ادامه گفت، عبدالواحد یک بار در آتش افتاده بود فقط کفش هایش سوخت و خودش سالم نجات یافت.

 

 

محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


به گزارش سپیدار خبر, به نقل از خبرگزاری صداوسیما، حسین ارفعی از همسر قبلی خود که از دنیا رفت، ۱۵ فرزند و از همسر کنونی که ۳۹ ساله است، چهار فرزند دارد.

فرزند بزرگ این پیرمرد، متولد ۱۳۳۸ است و ۵۶ سال دارد. حسین ارفعی که ۳۰ نوه و ۴۰ نتیجه دارد، بازنشسته معدن است.

محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 20 فروردين 1394برچسب:پیرمرد ۹۵ ساله, طبسی ، پدر شد,پدر 95 ساله طبسی پدر شد,, توسط محمد رضا رحمانی - بیرجند

 

به گزارش سپیدار خبر. سماوی با وجود آنکه رییس مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری است اما جالب است که تا کنون در هیچ برنامه و مراسمی با مردم نیز روبرو نشده است!

بر اساس این گزارش، شهریورماه ۹۲، محمد نهاوندیان در احکام جداگانه ای، اسماعیل سماوی را به عنوان «مشاور ریس دفتر رییس‌جمهور و رییس مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری» و «سرپرست گروه مشاوران جوان ریاست جمهوری» منصوب کرد.

این انتصاب همان زمان پس از معلوم شدن نسبت فامیلی سماوی با حسن روحانی، بارها مورد انتقاد قرار گرفت. با این وجود، سماوی با دوری گزیدن از رسانه ها، فعالیت خود را آغاز کرد.

رییس دفتر واقعی رییس‌جمهور کیست؟/ چرا خواهرزاده روحانی جلوی دوربین آفتابی نمی‌شود؟  رییس دفتر واقعی رییس‌جمهور کیست؟/ چرا خواهرزاده روحانی جلوی دوربین آفتابی نمی‌شود؟
تعداد تصاویر منتشرشده از اسماعیل سماوی از ابتدای فعالیت او، دقیقا برابر با صفر است. او تمام تلاش خود را برای دوری گزیدن از رسانه ها و فعالیت در خاموشی مطلق به کار برده است. با این وجود عکس هایی از خواهرزاده روحانی از جمله دو عکس فوق به صراط نیوز رسیده است

 

نکته قابل تامل در این میان، آن است که مرکز ارتباطات مردمی رییس جمهور که در دولت احمدی نژاد از اهمیت قابل ملاحظه ای برخوردار بود، در دولت روحانی تقریبا تعطیل شده است. مهم ترین فعالیت این مرکز جمع آوری و ساماندهی نامه های مردمی به رییس جمهور بود که در دولت یازدهم تقریبا هیچ گاه جدی گرفته نشد.

مرکز مذکور در اوایل فعالیت دولت روحانی، تبلغاتی را مبنی بر اینکه “نامه تنها راه ارتباط با رییس جمهور نیست” انجام داد و به طور غیرمستقیم، تغییر شیوه دولت احمدی نژاد را اعلام کرد. به این ترتیب، این مرکز تقریبا تعطیل شده و وجود خارجی ندارد.

در این میان، نقش اسماعیل سماوی خواهرزاده حسن روحانی قابل تامل است. اخبار رسیده به صراط حکایت از آن دارد که سماوی نقش محوری و ویژه ای در نهاد ریاست جمهوری ایفا می کند. او دارای کارتابل ویژه در نهاد ریاست جمهوری است به گونه ای که مکاتبات او با دایی اش “بدون واسطه” انجام می شود.

برنامه ریزی بسیاری از سفرها، مراسمات و برنامه های کاری رییس جمهور از جمله سفر اخیر به جزیره قشم بر عهده شخص اسماعیل سماوی است. سماوی در نهاد ریاست جمهوری عملا به جایگاه رییس دفتر رییس جمهور رسیده و قریب به اتفاق امور مربوط به این سمت را او انجام می دهد نه محمد نهاوندیان.

گفته می شود حضور نامرئی و پرحاشیه اسماعیل سماوی در دفتر رییس‌جمهور عملا این دفتر را به باندهای مختلفی تقسیم کرده است.

رییس دفتر واقعی رییس‌جمهور کیست؟/ چرا خواهرزاده روحانی جلوی دوربین آفتابی نمی‌شود؟
اسماعیل سماوی در کنار دایی خود، حسین فریدون

تمامی عزل و نصب های حوزه دفتر رییس جمهور زیر نظر سماوی انجام می شود. واحدهای مختلف نهاد ریاست جمهوری از جمله، تشریفات، معاونت ارتباطات و اطلاع رسانی و معاونت هاهنگی و پیگیری های ویژه، تمامی امور خود را با این فرد هماهنگ می کنند.

حتی در جلسات دوره ای شورای معاونین نهاد ریاست جمهوری، که تصمیمات اساسی و راهبری ریاست جمهوری در آن اتخاذ می شود، سماوی حرف اول و اخر را می زند.

با این وجود، اسماعیل سماوی در دوران فعالیت یک و نیم ساله خود، دم به تله رسانه ها نداده است. از دوربین فراری است. کمتر تصویری از او در فضای مجازی یافت می شود و کمتر کسی او را به چهره می شناسد. تا کنون هیچ مصاحبه ای با رسانه ها انجام نداده است و ظاهرا ترجیح می دهد با همین وضعیت چراغ خاموش به فعالیت خود ادامه دهد.

سماوی با برخی از مدیران نهاد ریاست جمهوری، اختلافاتی نیز دارد اما نه خود او و نه آن افراد هیچ گاه اختلافات مذکور را رسانه ای نکرده اند. حال باید منتظر ماند و دید یکی از چهره های تصمیم ساز و ناشناس نهاد ریاست جمهور که از قضا او نیز مانند برخی دیگر از تاثیرگذاران نهاد ریاست جمهوری، از خویشاوندان حسن روحانی است، چه زمانی از این حرکت چراغ خاموش خارج خوهد شد.

محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 20 فروردين 1394برچسب:مرد نامرئی ,دفتر رییس‌جمهور کیست؟ +عکس,بادیگارد نامرئی روحانی,مرد مامرئی روحانی+تصویر, توسط محمد رضا رحمانی - بیرجند

 

متن اس ام اس تبریک ولادت حضرت فاطمه زهرا 94

متن اس ام اس تبریک ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) 94

متن اس ام اس ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) 94

متن اس ام اس تبریک روز زن 94

کارت تبریک روز مادر سال ۹۴

 

زهرا که از فروغش عالم ضیا گرفته / دین نبی ز فیضش نشو و نما گرفته

مریم زمکتب او درس حیا گرفته / جشنی به عرش اعلی بهرش خدا گرفته . . .

.

.

.

میلاد فرخنده و با سعادت اسوه تمام عیار مکارم و قله رفیع فضائل

صدیقه کبری ، حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)

هفته ی بزرگداشت مقام زن و روز مادر

را به همه مادران تبریک و تهنیت میگوئیم . . .

.

.

.

سرای احمد امشب رشک طور است / زمین و آسمان غرق سرور است

نهد پا در جهان دخت محمد-ص /  به راهش از جهان گلریز حور است

متن اس ام اس تبریک ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) 94

متن اس ام اس ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) 94

متن اس ام اس تبریک روز زن 94.

.

.

دوش از سرور غیبم

بر گوش دل ندا شد

گفتا زجای برخیز،

عالم پر از صفا شد

ظاهر فروغ زهرا

از بیت مصطفی شد

.

.متن اس ام اس تبریک ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) 94

متن اس ام اس ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) 94

متن اس ام اس تبریک روز زن 94

.

عالم شده معطر از گلشن خدیجه

خندد گل محمد در دامن خدیجه

آنان که دیده بستند از خدمت خدیجه

کی می توان ببینند این عزت خدیجه

.

.

.

زهرا که از فروغش، عالم ضیا گرفته

دین نبی ز فیضش، نشو و نما گرفته

مریم ز مکتب او، درس حیا گرفته

جشنی به عرش اعلی، بهرش خدا گرفته

.

.

.متن اس ام اس تبریک ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) 94

متن اس ام اس ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) 94

متن اس ام اس تبریک روز زن 94

شان است و نشانه است بانوی کرم

الحق که یگانه است بانوی کرم

گویند شفاعتش به هرکس برسد

دنبال بهانه است بانوی کرم

.

.

.

محشر دم از اعتبار او خواهد زد

او دست به کار جستجو خواهد زد

در کار شفاعت از غلامان حسین

زهرا به خدا ی کعبه رو خواهد زد

.

.

.متن اس ام اس تبریک ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) 94

متن اس ام اس ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) 94

متن اس ام اس تبریک روز زن 94

بر مقدم دختر پیمبر صلوات

بر چشمه ی پاک حوض کوثر صلوات

بر محضر حضرت محمد تبریک

بر مادر شیعیان حیدر صلوات

.

.متن اس ام اس تبریک ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) 94

متن اس ام اس ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) 94

متن اس ام اس تبریک روز زن 94

.

خورشید زمینی خدا یا زهرا

ای زینت نام مصطفی یا زهرا

مدح تو همین بس که شدی تا محشر

همتای علی مرتضی یا زهرا

میلاد فاطمه زهرا (س)  مبارک باد . . .

.

.متن اس ام اس تبریک ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) 94

متن اس ام اس ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) 94

متن اس ام اس تبریک روز زن 94

.

ملیکه ی محشری و سلطنتت دیدنی است

خاک قدمهای تو یا فاطمه بوسیدنی است

کور شود هر آن کسی که در دلش به ذره ای

به شیعیان حیدرت عداوت و دشمنی است

ولادت ام الائمه ، حضرت فاطمه مبارک باد

.

.

.

عالم  صدف است و فاطمه (س) گوهر او

گیتی عرض است و فاطمه (س)  جوهر او

برفضل وشرافتش همین بس که زخلق

احمد (ص) پدر است و مرتضی (ع) شوهر او

.

.

.

آسمان شیشه گلاب تو بود

اولین عکس در حجاب خدا

دور تا دور عرش قاب تو بود

صبح ها، ظهرها نگاه علی

چشم به راه آفتاب تو بود

ولادت حضرت زهرا (س) مبارک

میلاد دختر نبوت ، همسر ولایت ، مادر امامت ، برشما مبارک باد . . .

.

.

.

چشمهایت ستاره می بارد

نور ماه و ستاره و خورشید

چقدر پیش چشم تو تارند

آمدی و فرشته ها دارند …

از بلندا ی عرش تا مکه

سر راه تو یاس می کارند

.

.

.

مادرم

دست بر دعا بر می دارم و از خدای یگانه برایت برکت,رحمت و عزت می طلبم.

.

.

.

فاطمه ای فرشته خیرات

بر تو و خاندان تو صلوات

میلاد دختر نبوت ، همسر ولایت ، مادر امامت ، برشما مبارک باد . . .



این مطلب برگرفته شده از سایت persiantext.blog.ir است و کپی کردن ان ها حتی با ذکر متبع غیر فانونی است و پیگرد قانونی دارد

محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 20 فروردين 1394برچسب:متن اس ام اس, تبریک ولادت حضرت فاطمه ,زهرا 94,متن اس ام اس تبریک روز زن 94,متن اس ام اس ولادت ,حضرت فاطمه زهرا (س) 94, توسط محمد رضا رحمانی - بیرجند
.مطمئنا کارکرد رسانه در نقدهایی است که در نشریه خود منتشر می‌کند و رسانه بدون نقد، رسانه‌ای بي‌خاصيت است که کارکرد خودش را ندارد.
حسن احمديان

 

نویسنده:حسن احمدیان

 

به گزارش سپیدار خبر  گزارشات منتشر شده در شماره قبلی مهر مشرق در خصوص بررسی سفر همزمان سفیر سوئیس و سعید جلیلی به خراسان جنوبی و اختصاص بودجه 10 میلیارد تومانی برای ساخت آرامگاه حکیم نزاری با واکنش های زیادی در سطح استان مواجه گردید که لازم گردید به طورمختصر به لزوم طرح مباحثی از این دست در نشریات بپردازیم.

با گسترش خبرگزاري ها و پايگاه هاي اطلاع رساني ‏، با توجه به ماهيت خبر ونقش زمان در خبر رساني ، مطبوعات بيشتر به پيگيري ، نقد ، تحليل وشفاف سازي پيرامون خبر روي آورده‌اند. اين رويكرد كه به نوبه خود وظيفه مطبوعات را سنگين تر كرده ، در هفته نامه ها بيشتر به چشم مي خورد.

نقد يكي از شاخص هاي تاثير گذار در كار رسانه‌اي و مطبوعاتي است. وجود فضاي نقد و نقادي در هر جامعه اي قطعاً باعث رشد و پويايي آن جامعه خواهد شد و فقدان آن نيز مانع رشد و توسعه در بخش هاي مختلف است. البته نقد بايد سازنده باشد. در چنين نقدي ، تنگ نظري ها و  كوته نگري‌ها جايگاهي ندارد، بلكه در نقدي كه قصد دارد رو به رشد و تكامل باشد و وضعيت مطلوب را براي جامعه اي به ارمغان بياورد، نگاه قانوني ، اخلاقي با گرايش معطوف به منافع شرايط عمومي جامع و شهروندان حاكم خواهد بود. مطمئنا نقد منصفانه مشكلات و مسایل فرهنگی در فضای مطبوعات و رسانه ها به پویایی و ارایه راه حل های كاربردی كمك می كند

يكي از رسالت هاي مطبوعات در نظام جمهوري اسلامي ايران نيز بر طبق قانون مطبوعات روشن ساختن افكار عمومي وبالا بردن سطح معلومات ودانش مردم در زمينه هاي گوناگون خبري ، انتقادي ، اجتماعي ، سياسي و نظاير اينه   مي باشد. همچنين بر طبق فصل سوم همين قانون ، مطبوعات حق دارند نظرات ، انتقادات سازنده ، پيشنهادها وتوضيحات مردم و مسئولين را با رعايت موازين اسلامي و مصالح جامعه درج وبه اطلاع عموم برسانند ودر ماده 4 همين فصل آمده است كه هيچ مقام دولتي وغير دولتي حق ندارد براي چاپ مطلب يا مقاله اي در صدد اعمال فشار به مطبوعات برآيند ويا به سانسور و كنترل نشريات مبادرت كند .

به نظر مي رسد بعضي از دستگاههاي اجرايي در استان تمايل ندارند خود را در معرض نقد قرار دهند و يا داده ها و اطلاعات عمومي موجود در حوزه  عملكرد اين دستگاهها ، مورد بررسي ، تحليل و نقد قرار گيرد. نقش متوليان فرهنگي در استان به عنوان حمايت كنندگان مطبوعات در مهيا كردن زمينه هاي نقادي و تبيين ضرورت وجود نقد در جامعه رسانه اي بسيار مهم است.

به عنوان یک رسانه از همه مدیران اجرایی دستگاه‌های مختلف استان انتظار داریم ظرفیت‌های نقدپذیری را در خود بالا برند و حداقل تحمل شنیدن نقدهایی که به آن‌ها می‌شود در خودشان ایجاد کنند.

این انتظار از اعضای شورای فرهنگ عمومی بیش‌ازپیش است و به عنوان اینکه کار رسانه را کار فرهنگی می‌دانیم، انتظار ما از اعضای شورای فرهنگ عمومی استان این است ظرفیت های  نقدپذیری را در خود ایجاد کنند که اگر در آن‌ها وجود نداشته باشد، در سایرمسئولین اتفاق نخواهد افتاد.اعضای شورای فرهنگ عمومی به عنوان الگو در شنیدن نقد رسانه‌ها تحمل داشته باشند ورسانه‌ها را در انجام وظایف اصلی‌شان کمک کنند. نقد را به عنوان یک از شاخص‌های تأثیرگذار در کار رسانه می‌دانیم و اطلاع‌رسانی صادقانه و شفاف جهت تبادل آرا و افکار در جامعه از وظایف رسانه‌ها می‌باشد.مطمئنا کارکرد رسانه در نقدهایی است که در نشریه خود منتشر می‌کند و رسانه بدون نقد، رسانه‌ای بي‌خاصيت است که کارکرد خودش را ندارد.

 

 

محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ جمعه 22 اسفند 1393برچسب: رسانه,نقدواکنش,خراسان جنوبی,حسن احمدیان, رسانه بدون نقد,رسانه‌ای بي‌خاصيت, توسط محمد رضا رحمانی - بیرجند

 

دختر ۱۸ ساله‌ای که با همدستی پسر مورد علاقه‌اش نقشه آدم ربایی خودش را کشیده بود دستگیر و همدستان خود را به پلیس معرفی کرد.
sepidarkhabar:  از باشگاه خبرنگاران. سرهنگ حجت نیک مرام فرمانده انتظامی مشهد در تشریح جزییات این خبر گفت: در پی اعلام شکایت خانمی مبنی بر مفقود شدن دختر جوانش تحقیقات پلیسی در این رابطه آغاز شد. 

سرهنگ نیک مرام افزود: این زن اظهار داشت که دخترش حدود ۱۰ روز قبل از خانه خارج و مفقود شده است و نیز اطلاعاتی در مورد فرد نا‌شناسی که ادعا کرده دختر او را ربوده و درخواست مبلغ سه میلیون تومان در قبال آزادی فرزندش داشته در اختیار پلیس قرار داد. 

وی ادامه داد: مامورین کلانتری سیدی با تحقیقات گسترده و پی گیری سرنخ‌های موجود، متهم پرونده که در قرار با مادر دختر جوان قصد داشته مبلغ مورد نظر را نقد کند چهره زنی و مورد شناسایی قرار دادند. 

فرمانده انتظامی مشهد اظهار داشت: پلیس با هماهنگی مقام قضایی مخفیگاه این متهم را در بلوار طبرسی شمالی مشهد بازرسی کرد که در این عملیات دختر جوان به همراه پسر جوان و مرد دیگری که همدست آن‌ها بود، دستگیر شدند. 

وی اضافه کرد: دختر جوان در بازجویی‌های به عمل آمده اعتراف کرد مادرش اصرار داشت او با پسر خاله‌اش ازدواج کند اما چون به فرد دیگری علاقمند بود با همدستی این پسر جوان نقشه آدم ربایی را کشید تا از مادرش انتقام بگیرد. 

سرهنگ نیک مرام  خاطر نشان کرد: در پی این اعترافات صریح، سه متهم پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.
محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 21 اسفند 1393برچسب:نقشه دختر 18 ساله ,برای دزیدن خودش,جنجال‌های تنفر ,از پسرخاله ,جنجال, تنفر,سپیدار خبر, توسط محمد رضا رحمانی - بیرجند

 

بدون شرح….

ارسلان قاسمی

ارسلان قاسمی عزیز تیشرت بسیار جالبی پوشیده که خیلی هم به او میاید !

ارسلان قاسمی و نشان افتخار «آفتابه طلایی»

 

 

محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب



 

به گزارش سپیدار خبر, از ایران ناز. یک پسر 13ساله که در مقابل دوستانش به یک زن 20ساله تجاوز کرده بود بعد از آن‌ که احساس پشیمانی و ندامت کرد فقط به 3سال حبس محکوم شد.

 

در ماه سپتامبر سال گذشته بلال خان در مقابل دیدگان دوستان 10 و 11 ساله خود به یک زن در Stoke-on-Trent واقع در انگلیس حمله و به او تجاوز کرد.
عکس پسر متجاوز
بعد از انجام این کار او محکوم به گذراندن 3سال در موسسه خلافکاران جوان شد. یک قاضی بعد از شنیدن جزئیات حمله از زبان خان محدودیت‌هایی در مورد رسانه‌ای شدن نام او اعمال کرد. خان از پشت سر به قربانی خود نزدیک شده و بعد از گرفتن گردن او از پشت سر به شدت او را مورد ضرب و شتم قرار داد و قربانی خود را تهدید به کشتن کرد.
خان هم چنین کیف این زن را که شامل یک دستگاه تلفن و یک iPod بود سرقت کرد و آن‌هارا به فروش رساند. اما بعد از این کار در نهایت او محکوم به 3 سال حبس و شرکت در کلاس‌های کنترل خشم شده است و اکنون از کار خود احساس پشیمانی می‌کند. این در حالی است که یک فرد بالغ در صورتی که چنین جرمی در انگیس مرتکب شود به 8 یا 9 سال زندان محکوم می‌شود. قربانی این حمله بعد از این حادثه دچار مشکلات روحی شده است.
محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


نگاهی به آخرین افتخارآفرینی‌های انحراف جنسی در سرزمین آرمانی غرب‌زدگان وطنی

 

همه‌ی این‌ها وقتی بیشتر مایه‌ی تأسف می‌شود که می‌بینیم عده‌ای خودباخته در ایران هستند که امریکا، با این شرایط وحشت‌بارش آرمان آنها محسوب می‌شود و این آرمان کذایی را در جامعه تبلیغ می‌کنند. خوب است قبل از پذیرش هر نوع تبلیغ چنین افرادی، به اهل موضوع مورد تبلیغ آنها نگاهی دقیق داشته باشیم تا ببینیم به سمت چه واقعیتی دعوت می‌شویم.

گروه فرهنگی - فساد جنسی در امریکا، این روزها دیگر حکومت و جامعه و نخبگان نمی‌شناسد. در سطح دولت مردان، وزیر خارجه آمریکا‌ "رندی بری" را به عنوان نخستین نماینده ویژه منحرفان جنسی معرفی کرد. این دیپلمات آمریکایی مأموریت یافته از حقوق آنها در سراسر جهان دفاع کند!

به گزارش سپیدار خبر، از بولتن. دویچه وله با پوشش این خبر آورده است: «وزیر خارجه آمریکا در مراسم معرفی بری در واشنگتن تصریح کرد: دفاع و گسترش حقوق اولیه دگرباشان جنسی هسته اصلی وظایف این نماینده، در راستای دفاع از حقوق بشر است که قلب و وجدان سیاست ماست.»[!]

رندی بری که خود نیز همجنس‌باز است، تا کنون سرکنسول آمریکا در آمستردام بود. او به زبان‌های اسپانیایی و عربی تسلط دارد. وب‎سایت رسانه دولتی آلمان در ادامه نوشته است: «وزیر خارجه آمریکا در مراسم معرفی بری تأکید کرد که نماینده ویژه دگرباشان جنسی، برای دنیایی بدون خشونت و تبعیض علیه دگرباشان جنسی[!] تلاش خواهد کرد.»

وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه از اینکه در ۷۵ کشور دنیا ‌همجنس‌بازی هنوز جرم است، ابراز تأسف کرد! کری در پایان اظهارات خود در حمایت از منحرفان جنسی، مدعی شد: «این نبرد هنوز به پیروزی نرسیده، اما اکنون زمان از دست دادن شهامت نیست.»[!]

اما برسیم به سطح مثلا نخبگان جامعه‌ی امریکایی. شاید نمونه‌ی خیلی واضح آنرا بتوان در بین هنرمندان و اهالی هالیوود دید. به طور مثال، اسکار امسال در نمایش عریانی و ابتذال نه تنها دست کمی از سنوات سابق نداشت بلکه برهنه شدن مجری مرد آن حاشیه ای بزرگتر از متن را رقم زد.

امسال نیز بزرگترین رویداد سینمایی با معرفی نامزدها به پایان رسید اما مثل همیشه برخی حاشیه ها پررنگ تر از متن بودند. آنچه در تازه ترین دوره اسکار بیش از همه خودنمایی می کرد ابعاد نمایش برهنگی از سوی بازیگران زن بود. در حالی که از زنان انتظار پوشش مناسب تری وجود دارد ناباورانه این مردان بودند که خود را در درون کت و شلواری با یقه کیپ حبس کردند!

علاوه بر پوشش نامناسب و مبتذل از سوی زنان در اسکار 2015 ، عرضه بدن های خالکوبی شده آنها امسال بیشتر به چشم می خورد. و بالاخره ... بدتر از همه برهنه شدن مجری مرد این دوره از اسکار بود. البته سال گذشته نیز الن دیجنرس مجری همجنس باز آمریکایی اسکار 2014 را اجرا کرد. او که امروزه یکی از مطرح ترین چهره های تلویزیونی دنیاست یک بار هم در سال ۲۰۰۷، اجرای مراسم اسکار را بر عهده داشت.

در بین مردم امریکا هم فساد جنسی بی‌داد می‌کند. به طور مثال در بین دانشجویان این کشور که ویژه‌ترین قشر هر جامعه‌ای محسوب می‌شوند، گزارش‌های وحشتناکی از فساد جنسی به گوش می‌رسد. به طور مثال چندی پیش، موسسه "Princeton Review"در رتبه‌بندی که اخیرا اعلام کرد، دانشگاه "آیوا" را با حدود 126هزار دانشجو، از لحاظ برگزاری "پارتی‌های دانشجویی" به عنوان "فاسدترین دانشگاه آمريکا" معرفی کرده است.

این رتبه بندی بر اساس تعداد بار فروشی‌هاي محوطه دانشگاه و تعداد "پارتی‌هاي غير اخلاقي" که بر گزار می‌شود صورت می‌گیرد. در این گزارش آمده است حدود 75 درصد از دانشجویانی که در این پارتی‌ها شرکت می‌کنند بیش از حد معمول "مشروبات الکلی" مصرف می‌کنند.

ريیس این دانشگاه در رابطه با مصرف بیش از اندازه الکل توسط دانشجویان در این دانشگاه اذعان کرد: "تلاش می کنیم فرهنگ حاکم بر این دانشگاه را اصلاح کنیم و از دانشجویان خواسته‌ایم در مصرف مشروبات الکلی زیاده روی نکنند". در تحقیق موسسه Princeton Review بیش از 126 هزار دانشجو مورد مطالعه قرار گرفت و بطور متوسط در هر دانشگاه از 333 نفر درباره رفتار دانشگاه در زمینه‌های مختلف از جمله برگزاری پارتی‌ها دانشجویی سوال شد.

همه‌ی این‌ها وقتی بیشتر مایه‌ی تأسف می‌شود که می‌بینیم عده‌ای خودباخته در ایران هستند که امریکا، با این شرایط وحشت‌بارش آرمان آنها محسوب می‌شود و این آرمان کذایی را در جامعه تبلیغ می‌کنند. خوب است قبل از پذیرش هر نوع تبلیغ چنین افرادی، به اهل موضوع مورد تبلیغ آنها نگاهی دقیق داشته باشیم تا ببینیم به سمت چه واقعیتی دعوت می‌شویم.

 
محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 6 اسفند 1393برچسب: فساد جنسی در امریکا,دولت و جامعه ,و نخبه نمی‌شناسد,فساد جنسی, امریکا ,سپیدارخبر, غرب زده, توسط محمد رضا رحمانی - بیرجند

 

بنابراین اگر کاهش 26 درصدی تورم یک سال اخیر در کشورمان را که پیش از این در سال های 1375 و 1374 نیز سابقه داشته معجزه بنامیم، کاهش چند 100 درصدی تورم در برخی کشورهای جهان را چه باید نامید.

گروه اقتصادی سپیدارخبر- از مشرق.رئیس دولت یازدهم روز یکشنبه 3 اسفندماه گفت: خوشبختانه تورم بالای ۴۰ درصد امروز به کمتر از ۱۶ درصد رسیده و این کار از لحاظ اقتصادی همانطور که صاحبنظران داخلی و خارجی برای من نوشته‌اند، شبیه معجزه است.

روحانی پیش از این 21 مهرماه هم در گفتگوی زنده تلویزیونی کاهش نرخ تورم در دولت یازدهم را اینطور توصیف کرده بود: در تیرماه سال گذشته تورم نقطه به نقطه‌ 44 تا 45 درصد بوده است.

شهریور امسال تورم نقطه به نقطه 4/ 14 درصد شده است یعنی 31 درصد تورم نقطه به نقطه را کاهش دادیم که این مسئله در تاریخ اقتصاد ایران بی سابقه است که دولتی در حدود یک سال 31 درصد تورم را کاهش دهد.

درباره هر دو اظهارنظر حسن روحانی یعنی بی سابقه بودن کاهش 31 درصدی تورم در تاریخ اقتصاد ایران و معجزه بودن کاهش 26 درصدی تورم، موارد نقض آشکاری وجود دارد.

* سابقه کاهش 31 درصدی تورم نقطه به نقطه

حسن روحانی کاهش 31 درصدی تورم نقطه به نقطه در فاصله 14 ماهه تیرماه 1392 تا شهریور 1393 را در تاریخ اقتصاد ایران بی سابقه خوانده است. این در حالی است که پیش از این در دولت رفسنجانی در مدت زمانی کمتر از 14 ماه، تورم نقطه به نقطه بیش از 31 درصد کاهش یافته بود.

بر اساس آمار بانک مرکزی، تورم نقطه به نقطه در اردیبهشت سال 1374 به 58 درصد رسیده بود که یک سال بعد یعنی در اردیبهشت سال 1375 به 26 درصد کاهش یافت.

بنابراین در آن مقطع تورم نقطه به نقطه نزدیک به 32 درصد نزول پیدا کرد. همچنین تورم نقطه به نقطه در فاصله 13 ماهه از اردیبهشت سال 1374 تا خرداد 1375 بیش از 33 درصد کاهش نشان می دهد.

بنابراین بر خلاف اظهارنظر رئیس دولت یازدهم، کاهش 31 درصدی تورم نقطه به نقطه، در اقتصاد ایران بی سابقه نیست.

* سابقه کاهش تورم در کشورهای جهان

اظهارات حسن روحانی مبنی بر این که پس از کاهش تورم از 40 درصد به 16 درصد، صاحبنظران داخلی و خارجی برای او نوشته اند که چنین کاهشی شبیه معجزه است، نیز اغراق آمیز به نظر می رسد. شاید هم این دست از صاحبنظرانی که برای رئیس دولت یازدهم نامه نوشته اند، رکوردهای بزرگ کاهش تورم در سایر کشورهای جهان را فراموش کرده اند.

بر اساس آمار صندوق بین المللی پول، طی دو سه دهه اخیر، بسیاری از کشورهای جهان توانسته اند تورم های سه چهار رقمی خود را تک رقمی کنند. در برخی از این کشورها رقم کاهش تورم تا چند 100 درصد هم بوده که کاهش 26 درصدی تورم ایران در یک سال اخیر در مقابل آنها عددی به حساب نمی آید.

بنابراین اگر کاهش 26 درصدی تورم یک سال اخیر در کشورمان را که پیش از این در سال های 1375 و 1374 نیز سابقه داشته معجزه بنامیم، کاهش چند 100 درصدی تورم در برخی کشورهای جهان را چه باید نامید.

به نظر می رسد تیم اقتصادی پرشمار و مشاوران رئیس دولت یازدهم باید اطلاعات دقیق و درستی درباره سابقه نرخ تورم در کشورمان و سایر کشورهای جهان در اختیار روحانی بگذارند تا اینگونه توصیفات اغراق آمیز، تکرار نشود.

محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ سه شنبه 5 اسفند 1393برچسب: آیا کاهش تورم, در یک سال اخیر،, بی‌سابقه و شبیه معجزه, است؟,سپیدارخبر, توسط محمد رضا رحمانی - بیرجند

 

فوتبال با وجود جذابیت و هیجانی که دارد، گاهی اوقات حاشیه های آن چهره فوتبال را بسیار زشت می سازد.شهر رم پنجشنبه گذشته (۳۰ بهمن) بعد از پایان دیدار تیم‌های رم و فاینورد شاهد درگیری خونین بین اوباش هلندی و پلیس ضد شورش بود.

به گزارش سپیدار خبر، شهر رم پنجشنبه شب بعد از پایان دیدار تیم‌های رم و فاینورد شاهد درگیری خونین بین اوباش هلندی و پلیس ضد شورش بود. شش هزار هوادار تیم فاینورد که به این شهر سفر کرده بودند، بعد از پایان دیدار دو تیم خیابان‌های شهر را به آشوب کشاندند.


۳۳ نفر در پی این درگیری ها دستگیر شدند که ۱۰ نفر در این بین بلافاصله آزاد شدند و ۳۳ هزار یورو جریمه نقدی برای آنها در نظر گرفته شد. دیدار دو تیم در مرحله یک هشتم نهایی لیگ اروپا یک بر یک مساوی خاتمه یافت.

 

زشت ترین تصاویر از فوتبال

زشت ترین تصاویر از فوتبال

زشت ترین تصاویر از فوتبال

 
محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ یک شنبه 3 اسفند 1393برچسب: زشت ترین تصاویر, ممکن از فوتبال, زشت ترین, فوتبال ,حاشیه,سپیدارخبر, توسط محمد رضا رحمانی - بیرجند
 
سپیدار خبر: با تماشای این تصاویر نفستان در سینه حبس خواهد شد

 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


به گزارش سپیدار خبر: فروش گوشی اس5 طرح چند روز کارکرده اما از نو تمیزتر 

فقط 300 هزار تومان

xl Samsung galaxy s5 2 624 گوشی موبایل سامسونگ گلکسی اس ۵ – Samsung Galaxy S5

با ضمانت سالم بودن

رنگ سفید

 جهت مشاهده توضیحات و امکانات به توضیحات مراجعه نمایید

 

برای خرید اینجا کلیک کنیـــــــــــــــــــــــــــــــــد

محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ جمعه 1 اسفند 1393برچسب:فروش استثنایی, اس5 طرح فقط 300 تومان,اس5 باور نکردنی ارزان اینجا,سپیدار خبر, ج آنلاين بندر بازار , ارزان موبایل , موبایل سیدشاپ عرضه کننده انواع گوشی طرح اصلی و گوشی ,,, , موبایل سناتور قیمت خرید گوشی طرح اصلی سامسونگ آیفون چینی , گوشی موبایل ویسان مدل وی 9 (3جی ساپورت) طرح اصل ,,, , گوشی موبایل و تبلت طرح اصلی , موبایل سناتور خرید گوشی طرح اصل , اینترنتی تاج موبایل , گوشی طرح اصلی , اینترنتی گوشی های اصل و طرح اصل بندر بازار , وبسايت رسمي گوشی طرح اصلي و چيني | فروش انواع گوشیهای ارزان و ,,, , موبایل21 گوشی طرح اصل , اینترنتی , طرح اصل , خرید و فروش گوشی موبایل طرح اصلی فول کپی اندرویدی ارزان قیمت ,,, , گوشی طرح اصل خرید اینترنتی گوشی طرح اصل فروشندگان گوشی های ,,, , فروش موبایل های طرح اصلی وتبلت اصلی , گوشی های ارزان , معرفی بررسی و فروش گوشی های طرح اصلی , ‫خرید اینترنتی گوشی موبایل و تبلت طرح اصل | Facebook‬ , گوشی طرح اصل اپل , موبایل های طرح و کپی اصلی , خرید گوشی طرح اصل , موب آنلاین | اینترنتی موبایل , سايت خريد ايفون 5 چيني,سايت خريد گوشي هاي طرح اصل ارزان , بانه جی اس ام , خرید فروش پستی طرح اصل و فول کپی آیفون 6 , اپل بازار گوشی طرح اصل , گوشی آیفون 6 طرح اصلی فول کپی , اینترنتی ارزان موبایل شاپ , گوشی طرح اصل Galaxy S4 , بهترین گوشی های طرح اصلی درجه یک , اینترنتی زمین مارکت , گوشی آیفون طرح اصل , گوشی آیفون 6 طرح اصلی 16 گیگ , بهترین گوشی های طرح اصل , خرید پستی گوشی موبایل سامسونگ گلکسی اس5 طرح اصلی کره ای , فروش گوشیهای طرح اصلی با اندروید و gps , گوشی آیفون 5S طرح اصل , خرید گوشی آیفون 6 طرح اصل | خرید ارزان , کالابست , همراه اول , خرید موبایل و تبلت کپی اصلی در بانه , موبایل تك , مرکز خرید گوشی و تبلت با طرح اصل: ارزان موب , ایترنتی | فروش پستی و چت , خرید پستی گوشی طرح اصلی گوشي طرح اصلي ,,, , اینترنتی سیدشاپ فروش گوشی های طرح اصلی اپل سامسونگ ,,, , گوشی های طرح اصلی و کلون مستربای , موبایل ارزان قیمت طرح اصل , ارزانترین سایت برای خرید اینترنتی گوشی های موبایل و تبلت طرح ,,, , همراه 110: صفحه اصلی , مشاوره درباره ی خرید گوشی های طرح اصل اندروید(کمکم کنین ,,, , فروش موبایلهای طرح اصل , خرید اینترنتی گوشی آیفون 6 طرح اصلی زیر قیمت , ایرانسل , گوشی های طرح اصلی , ارزان موبایل (گوشی طرح اصل) , اینترنتی گوشی چینی طرح اصل با کیفیت , اینترنتی گوشی های طرح اصل آیفون گلکسی اچ تی سی ,,, , فروش موبایل های طرح اصلی وتبلت اندروید , فروش با تخفیف گوشی طرح اپل آیفون 5S , طرح گوشی آیفون 6 | طرح اصلی Apple iPhone 6 با اندروید 4,4,2 (3g) , گوشی باران , مشاوره خرید گوشی طرح اصل , خرید گوشی طرح اصل Sony Xperia , خرید پستی موبایل اس تری اندروید طرح اصل و گالاکسی اس 3 بهترین ,,, , اينترنتي گوشی های طرح اصل بندر بازار | تی نیاز , نمایندگی فروش گوشی طرح اصلی آیفون 6 پلاس با سیستم عامل اندروید , دیجی کالا شاپ ,::, گوشی طرح اصل , خرید گوشی موبایل و تبلت طرح اصل , بزرگترین اینترنتی موبایل در ایران , اینترنتی 4050 , موضوع: همکاری در فروش, مخصوص گوشی های طرح اصل راه اندازی شد ,,, , گوشی های فول کپی , خرید اینترنتی گوشی طرح سامسونگ گالکسی اس 5 3 جی , رایتل , خرید اینترنتی گوشی طرح آیفون 6 , گوشی آی نیوv3 , خرید اینترنتی گوشی آیفون 5 اس طرح اصلی با بالاترین کیفیت , خرید اینترنتی گوشی طرح گلکسی اس 5 , خرید اینترنتی گوشی طرح آیفون 6 +تکنولوژی3G , فروش ويژه انواع گوشي هاي موبايل آيفون طرح اصل با قيمت استثنائي , گوشیهای طرح اصل , فروش گوشي هاي طرح اصلي سامسونگ , خرید اینترنتی گوشی آیفون ۴ , اینترنتی داون لاود :: جستجوی وب :: گوشی آیفون 6 طرح اصلی ,,, , خرید اینترنتی گوشی طرح اصل iPhone 5S , فروش موبایل های طرح اصلی , خرید گوشی طرح اصلی اندروید چینی , گوشی موبایل اصل و طرح اصل , اینترنتی بازار 24 ساعته , خرید پستی گوشی موبایل سامسونگ گلکسی اس۵ طرح اصلی کره ای , خریدگوشی موبایل طرح ایفون اصل iPhone 5S , فروش گوشی های طرح اصل بهترین کیفیت موجود , خرید اینترنتی گوشی موبایل apple iphone 5 طرح اصلی , گوشی طرح اصلی سامسونگ گلکسی نوت 4 , گوشی طرح Samsung Galaxy S4 با سیستم عامل اندروید , آنلاين بندر بازار , ارزان موبایل , موبایل سیدشاپ عرضه کننده انواع گوشی طرح اصلی و گوشی ,,, , موبایل سناتور قیمت خرید گوشی طرح اصلی سامسونگ آیفون چینی , گوشی موبایل ویسان مدل وی 9 (3جی ساپورت) طرح اصل ,,, , گوشی موبایل و تبلت طرح اصلی , موبایل سناتور خرید گوشی طرح اصل , اینترنتی تاج موبایل , گوشی طرح اصلی , اینترنتی گوشی های اصل و طرح اصل بندر بازار , وبسايت رسمي گوشی طرح اصلي و چيني | فروش انواع گوشیهای ارزان و ,,, , موبایل21 گوشی طرح اصل , اینترنتی , طرح اصل , خرید و فروش گوشی موبایل طرح اصلی فول کپی اندرویدی ارزان قیمت ,,, , گوشی طرح اصل خرید اینترنتی گوشی طرح اصل فروشندگان گوشی های ,,, , فروش موبایل های طرح اصلی وتبلت اصلی , گوشی های ارزان , معرفی بررسی و فروش گوشی های طرح اصلی , ‫خرید اینترنتی گوشی موبایل و تبلت طرح اصل | Facebook‬ , گوشی طرح اصل اپل , موبایل های طرح و کپی اصلی , خرید گوشی طرح اصل , موب آنلاین | اینترنتی موبایل , سايت خريد ايفون 5 چيني,سايت خريد گوشي هاي طرح اصل ارزان , بانه جی اس ام , خرید فروش پستی طرح اصل و فول کپی آیفون 6 , اپل بازار گوشی طرح اصل , گوشی آیفون 6 طرح اصلی فول کپی , اینترنتی ارزان موبایل شاپ , گوشی طرح اصل Galaxy S4 , بهترین گوشی های طرح اصلی درجه یک , اینترنتی زمین مارکت , گوشی آیفون طرح اصل , گوشی آیفون 6 طرح اصلی 16 گیگ , بهترین گوشی های طرح اصل , خرید پستی گوشی موبایل سامسونگ گلکسی اس5 طرح اصلی کره ای , فروش گوشیهای طرح اصلی با اندروید و gps , گوشی آیفون 5S طرح اصل , خرید گوشی آیفون 6 طرح اصل | خرید ارزان , کالابست , همراه اول , خرید موبایل و تبلت کپی اصلی در بانه , موبایل تك , مرکز خرید گوشی و تبلت با طرح اصل: ارزان موب , ایترنتی | فروش پستی و چت , خرید پستی گوشی طرح اصلی گوشي طرح اصلي ,,, , اینترنتی سیدشاپ فروش گوشی های طرح اصلی اپل سامسونگ ,,, , گوشی های طرح اصلی و کلون مستربای , موبایل ارزان قیمت طرح اصل , ارزانترین سایت برای خرید اینترنتی گوشی های موبایل و تبلت طرح ,,, , همراه 110: صفحه اصلی , مشاوره درباره ی خرید گوشی های طرح اصل اندروید(کمکم کنین ,,, , فروش موبایلهای طرح اصل , خرید اینترنتی گوشی آیفون 6 طرح اصلی زیر قیمت , ایرانسل , گوشی های طرح اصلی , ارزان موبایل (گوشی طرح اصل) , اینترنتی گوشی چینی طرح اصل با کیفیت , اینترنتی گوشی های طرح اصل آیفون گلکسی اچ تی سی ,,, , فروش موبایل های طرح اصلی وتبلت اندروید , فروش با تخفیف گوشی طرح اپل آیفون 5S , طرح گوشی آیفون 6 | طرح اصلی Apple iPhone 6 با اندروید 4,4,2 (3g) , گوشی باران , مشاوره خرید گوشی طرح اصل , خرید گوشی طرح اصل Sony Xperia , خرید پستی موبایل اس تری اندروید طرح اصل و گالاکسی اس 3 بهترین ,,, , اينترنتي گوشی های طرح اصل بندر بازار | تی نیاز , نمایندگی فروش گوشی طرح اصلی آیفون 6 پلاس با سیستم عامل اندروید , دیجی کالا شاپ ,::, گوشی طرح اصل , خرید گوشی موبایل و تبلت طرح اصل , بزرگترین اینترنتی موبایل در ایران , اینترنتی 4050 , موضوع: همکاری در فروش, مخصوص گوشی های طرح اصل راه اندازی شد ,,, , گوشی های فول کپی , خرید اینترنتی گوشی طرح سامسونگ گالکسی اس 5 3 جی , رایتل , خرید اینترنتی گوشی طرح آیفون 6 , گوشی آی نیوv3 , خرید اینترنتی گوشی آیفون 5 اس طرح اصلی با بالاترین کیفیت , خرید اینترنتی گوشی طرح گلکسی اس 5 , خرید اینترنتی گوشی طرح آیفون 6 +تکنولوژی3G , فروش ويژه انواع گوشي هاي موبايل آيفون طرح اصل با قيمت استثنائي , گوشیهای طرح اصل , فروش گوشي هاي طرح اصلي سامسونگ , خرید اینترنتی گوشی آیفون ۴ , اینترنتی داون لاود :: جستجوی وب :: گوشی آیفون 6 طرح اصلی ,,, , خرید اینترنتی گوشی طرح اصل iPhone 5S , فروش موبایل های طرح اصلی , خرید گوشی طرح اصلی اندروید چینی , گوشی موبایل اصل و طرح اصل , اینترنتی بازار 24 ساعته , خرید پستی گوشی موبایل سامسونگ گلکسی اس۵ طرح اصلی کره ای , خریدگوشی موبایل طرح ایفون اصل iPhone 5S , فروش گوشی های طرح اصل بهترین کیفیت موجود , خرید اینترنتی گوشی موبایل apple iphone 5 طرح اصلی , گوشی طرح اصلی سامسونگ گلکسی نوت 4 , گوشی طرح Samsung Galaxy S4 با سیستم عامل اندروید , آنلاين بندر بازار , ارزان موبایل , موبایل سیدشاپ عرضه کننده انواع گوشی طرح اصلی و گوشی ,,, , موبایل سناتور قیمت خرید گوشی طرح اصلی سامسونگ آیفون چینی , گوشی موبایل ویسان مدل وی 9 (3جی ساپورت) طرح اصل ,,, , گوشی موبایل و تبلت طرح اصلی , موبایل سناتور خرید گوشی طرح اصل , اینترنتی تاج موبایل , گوشی طرح اصلی , اینترنتی گوشی های اصل و طرح اصل بندر بازار , وبسايت رسمي گوشی طرح اصلي و چيني | فروش انواع گوشیهای ارزان و ,,, , موبایل21 گوشی طرح اصل , اینترنتی , طرح اصل , خرید و فروش گوشی موبایل طرح اصلی فول کپی اندرویدی ارزان قیمت ,,, , گوشی طرح اصل خرید اینترنتی گوشی طرح اصل فروشندگان گوشی های ,,, , فروش موبایل های طرح اصلی وتبلت اصلی , گوشی های ارزان , معرفی بررسی و فروش گوشی های طرح اصلی , ‫خرید اینترنتی گوشی موبایل و تبلت طرح اصل | Facebook‬ , گوشی طرح اصل اپل , موبایل های طرح و کپی اصلی , خرید گوشی طرح اصل , موب آنلاین | اینترنتی موبایل , سايت خريد ايفون 5 چيني,سايت خريد گوشي هاي طرح اصل ارزان , بانه جی اس ام , خرید فروش پستی طرح اصل و فول کپی آیفون 6 , اپل بازار گوشی طرح اصل , گوشی آیفون 6 طرح اصلی فول کپی , اینترنتی ارزان موبایل شاپ , گوشی طرح اصل Galaxy S4 , بهترین گوشی های طرح اصلی درجه یک , اینترنتی زمین مارکت , گوشی آیفون طرح اصل , گوشی آیفون 6 طرح اصلی 16 گیگ , بهترین گوشی های طرح اصل , خرید پستی گوشی موبایل سامسونگ گلکسی اس5 طرح اصلی کره ای , فروش گوشیهای طرح اصلی با اندروید و gps , گوشی آیفون 5S طرح اصل , خرید گوشی آیفون 6 طرح اصل | خرید ارزان , کالابست , همراه اول , خرید موبایل و تبلت کپی اصلی در بانه , موبایل تك , مرکز خرید گوشی و تبلت با طرح اصل: ارزان موب , ایترنتی | فروش پستی و چت , خرید پستی گوشی طرح اصلی گوشي طرح اصلي ,,, , اینترنتی سیدشاپ فروش گوشی های طرح اصلی اپل سامسونگ ,,, , گوشی های طرح اصلی و کلون مستربای , موبایل ارزان قیمت طرح اصل , ارزانترین سایت برای خرید اینترنتی گوشی های موبایل و تبلت طرح ,,, , همراه 110: صفحه اصلی , مشاوره درباره ی خرید گوشی های طرح اصل اندروید(کمکم کنین ,,, , فروش موبایلهای طرح اصل , خرید اینترنتی گوشی آیفون 6 طرح اصلی زیر قیمت , ایرانسل , گوشی های طرح اصلی , ارزان موبایل (گوشی طرح اصل) , اینترنتی گوشی چینی طرح اصل با کیفیت , اینترنتی گوشی های طرح اصل آیفون گلکسی اچ تی سی ,,, , فروش موبایل های طرح اصلی وتبلت اندروید , فروش با تخفیف گوشی طرح اپل آیفون 5S , طرح گوشی آیفون 6 | طرح اصلی Apple iPhone 6 با اندروید 4,4,2 (3g) , گوشی باران , مشاوره خرید گوشی طرح اصل , خرید گوشی طرح اصل Sony Xperia , خرید پستی موبایل اس تری اندروید طرح اصل و گالاکسی اس 3 بهترین ,,, , اينترنتي گوشی های طرح اصل بندر بازار | تی نیاز , نمایندگی فروش گوشی طرح اصلی آیفون 6 پلاس با سیستم عامل اندروید , دیجی کالا شاپ ,::, گوشی طرح اصل , خرید گوشی موبایل و تبلت طرح اصل , بزرگترین اینترنتی موبایل در ایران , اینترنتی 4050 , موضوع: همکاری در فروش, مخصوص گوشی های طرح اصل راه اندازی شد ,,, , گوشی های فول کپی , خرید اینترنتی گوشی طرح سامسونگ گالکسی اس 5 3 جی , رایتل , خرید اینترنتی گوشی طرح آیفون 6 , گوشی آی نیوv3 , خرید اینترنتی گوشی آیفون 5 اس طرح اصلی با بالاترین کیفیت , خرید اینترنتی گوشی طرح گلکسی اس 5 , خرید اینترنتی آنلاين بندر بازار , ارزان موبایل , موبایل سیدشاپ عرضه کننده انواع گوشی طرح اصلی و گوشی ,,, , موبایل سناتور قیمت خرید گوشی طرح اصلی سامسونگ آیفون چینی , گوشی موبایل ویسان مدل وی 9 (3جی ساپورت) طرح اصل ,,, , گوشی موبایل و تبلت طرح اصلی , موبایل سناتور خرید گوشی طرح اصل , اینترنتی تاج موبایل , گوشی طرح اصلی , اینترنتی گوشی های اصل و طرح اصل بندر بازار , وبسايت رسمي گوشی طرح اصلي و چيني | فروش انواع گوشیهای ارزان و ,,, , موبایل21 گوشی طرح اصل , اینترنتی , طرح اصل , خرید و فروش گوشی موبایل طرح اصلی فول کپی اندرویدی ارزان قیمت ,,, , گوشی طرح اصل خرید اینترنتی گوشی طرح اصل فروشندگان گوشی های ,,, , فروش موبایل های طرح اصلی وتبلت اصلی , گوشی های ارزان , معرفی بررسی و فروش گوشی های طرح اصلی , ‫خرید اینترنتی گوشی موبایل و تبلت طرح اصل | Facebook‬ , گوشی طرح اصل اپل , موبایل های طرح و کپی اصلی , خرید گوشی طرح اصل , موب آنلاین | اینترنتی موبایل , سايت خريد ايفون 5 چيني,سايت خريد گوشي هاي طرح اصل ارزان , بانه جی اس ام , خرید فروش پستی طرح اصل و فول کپی آیفون 6 , اپل بازار گوشی طرح اصل , گوشی آیفون 6 طرح اصلی فول کپی , اینترنتی ارزان موبایل شاپ , گوشی طرح اصل Galaxy S4 , بهترین گوشی های طرح اصلی درجه یک , اینترنتی زمین مارکت , گوشی آیفون طرح اصل , گوشی آیفون 6 طرح اصلی 16 گیگ , بهترین گوشی های طرح اصل , خرید پستی گوشی موبایل سامسونگ گلکسی اس5 طرح اصلی کره ای , فروش گوشیهای طرح اصلی با اندروید و gps , گوشی آیفون 5S طرح اصل , خرید گوشی آیفون 6 طرح اصل | خرید ارزان , کالابست , همراه اول , خرید موبایل و تبلت کپی اصلی در بانه , موبایل تك , مرکز خرید گوشی و تبلت با طرح اصل: ارزان موب , ایترنتی | فروش پستی و چت , خرید پستی گوشی طرح اصلی گوشي طرح اصلي ,,, , اینترنتی سیدشاپ فروش گوشی های طرح اصلی اپل سامسونگ ,,, , گوشی های طرح اصلی و کلون مستربای , موبایل ارزان قیمت طرح اصل , ارزانترین سایت برای خرید اینترنتی گوشی های موبایل و تبلت طرح ,,, , همراه 110: صفحه اصلی , مشاوره درباره ی خرید گوشی های طرح اصل اندروید(کمکم کنین ,,, , فروش موبایلهای ط آنلاين بندر بازار , ارزان موبایل , موبایل سیدشاپ عرضه کننده انواع گوشی طرح اصلی و گوشی ,,, , موبایل سناتور قیمت خرید گوشی طرح اصلی سامسونگ آیفون چینی , گوشی موبایل ویسان مدل وی 9 (3جی ساپورت) طرح اصل ,,, , گوشی موبایل و تبلت طرح اصلی , موبایل سناتور خرید گوشی طرح اصل , اینترنتی تاج موبایل , گوشی طرح اصلی , اینترنتی گوشی های اصل و طرح اصل بندر بازار , وبسايت رسمي گوشی طرح اصلي و چيني | فروش انواع گوشیهای ارزان و ,,, , موبایل21 گوشی طرح اصل , اینترنتی , طرح اصل , خرید و فروش گوشی موبایل طرح اصلی فول کپی اندرویدی ارزان قیمت ,,, , گوشی طرح اصل خرید اینترنتی گوشی طرح اصل فروشندگان گوشی های ,,, , فروش موبایل های طرح اصلی وتبلت اصلی , گوشی های ارزان , معرفی بررسی و فروش گوشی های طرح اصلی , ‫خرید اینترنتی گوشی موبایل و تبلت طرح اصل | Facebook‬ , گوشی طرح اصل اپل , موبایل های طرح و کپی اصلی , خرید گوشی طرح اصل , موب آنلاین | اینترنتی موبایل , سايت خريد ايفون 5 چيني,سايت خريد گوشي هاي طرح اصل ارزان , بانه جی اس ام , خرید فروش پستی طرح اصل و فول کپی آیفون 6 , اپل بازار گوشی طرح اصل , گوشی آیفون 6 طرح اصلی فول کپی , اینترنتی ارزان موبایل شاپ , گوشی طرح اصل Galaxy S4 , بهترین گوشی های طرح اصلی درجه یک , اینترنتی زمین مارکت , گوشی آیفون طرح اصل , گوشی آیفون 6 طرح اصلی 16 گیگ , بهترین گوشی های طرح اصل , خرید پستی گوشی موبایل سامسونگ گلکسی اس5 طرح اصلی کره ای , فروش گوشیهای طرح اصلی با اندروید و gps , گوشی آیفون 5S طرح اصل , خرید گوشی آیفون 6 طرح اصل | خرید ارزان , کالابست , همراه اول , خرید موبایل و تبلت کپی اصلی در بانه , موبایل تك , مرکز خرید گوشی و تبلت با طرح اصل: ارزان موب , ایترنتی | فروش پستی و چت , خرید پستی گوشی طرح اصلی گوشي طرح اصلي ,,, , اینترنتی سیدشاپ فروش گوشی های طرح اصلی اپل سامسونگ ,,, , گوشی های طرح اصلی و کلون مستربای , موبایل ارزان قیمت طرح اصل , ارزانترین سایت برای خرید اینترنتی گوشی های موبایل و تبلت طرح ,,, , همراه 110: صفحه اصلی , مشاوره درباره ی خرید گوشی های طرح اصل اندروید(کمکم کنین ,,, , فروش موبایلهای طرح اصل , خرید اینترنتی گوشی آیفون 6 طرح اصلی زیر قیمت , ایرانسل , گوشی های طرح اصلی , ارزان موبایل (گوشی طرح اصل) , اینترنتی گوشی چینی طرح اصل با کیفیت , اینترنتی گوشی های طرح اصل آیفون گلکسی اچ تی سی ,,, , فروش موبایل های طرح اصلی وتبلت اندروید , فروش با تخفیف گوشی طرح اپل آیفون 5S , طرح گوشی آیفون 6 | طرح اصلی Apple iPhone 6 با اندروید 4,4,2 (3g) , گوشی باران , مشاوره خرید گوشی طرح اصل , خرید گوشی طرح اصل Sony Xperia , خرید پستی موبایل اس تری اندروید طرح اصل و گالاکسی اس 3 بهترین ,,, , اينترنتي گوشی های طرح اصل بندر بازار | تی نیاز , نمایندگی فروش گوشی طرح اصلی آیفون 6 پلاس با سیستم عامل اندروید , دیجی کالا شاپ ,::, گوشی طرح اصل , خرید گوشی موبایل و تبلت طرح اصل , بزرگترین اینترنتی موبایل در ایران , اینترنتی 4050 , موضوع: همکاری در فروش, مخصوص گوشی های طرح اصل راه اندازی شد ,,, , گوشی های فول کپی , خرید اینترنتی گوشی طرح سامسونگ گالکسی اس 5 3 جی , رایتل , خرید اینترنتی گوشی طرح آیفون 6 , گوشی آی نیوv3 , خرید اینترنتی گوشی آیفون 5 اس طرح اصلی با بالاترین کیفیت , خرید اینترنتی گوشی طرح گلکسی اس 5 , خرید اینترنتی گوشی طرح آیفون 6 +تکنولوژی3G , فروش ويژه انواع گوشي هاي موبايل آيفون طرح اصل با قيمت استثنائي , گوشیهای طرح اصل , فروش گوشي هاي طرح اصلي سامسونگ , خرید اینترنتی گوشی آیفون ۴ , اینترنتی داون لاود :: جستجوی وب :: گوشی آیفون 6 طرح اصلی ,,, , خرید اینترنتی گوشی طرح اصل iPhone 5S , فروش موبایل های طرح اصلی , خرید گوشی طرح اصلی اندروید چینی , گوشی موبایل اصل و طرح اصل , اینترنتی بازار 24 آنلاين بندر بازار , ارزان موبایل , موبایل سیدشاپ عرضه کننده انواع گوشی طرح اصلی و گوشی ,,, , موبایل سناتور قیمت خرید گوشی طرح اصلی سامسونگ آیفون چینی , گوشی موبایل ویسان مدل وی 9 (3جی ساپورت) طرح اصل ,,, , گوشی موبایل و تبلت طرح اصلی , موبایل سناتور خرید گوشی طرح اصل , اینترنتی تاج موبایل , گوشی طرح اصلی , اینترنتی گوشی های اصل و طرح اصل بندر بازار , وبسايت رسمي گوشی طرح اصلي و چيني | فروش انواع گوشیهای ارزان و ,,, , موبایل21 گوشی طرح اصل , اینترنتی , طرح اصل , خرید و فروش گوشی موبایل طرح اصلی فول کپی اندرویدی ارزان قیمت ,,, , گوشی طرح اصل خرید اینترنتی گوشی طرح اصل فروشندگان گوشی های ,,, , فروش موبایل های طرح اصلی وتبلت اصلی , گوشی های ارزان , معرفی بررسی و فروش گوشی های طرح اصلی , ‫خرید اینترنتی گوشی موبایل و تبلت طرح اصل | Facebook‬ , گوشی طرح اصل اپل , موبایل های طرح و کپی اصلی , خرید گوشی طرح اصل , موب آنلاین | اینترنتی موبایل , سايت خريد ايفون 5 چيني,سايت خريد گوشي هاي طرح اصل ارزان , بانه جی اس ام , خرید فروش پستی طرح اصل و فول کپی آیفون 6 , اپل بازار گوشی طرح اصل , گوشی آیفون 6 طرح اصلی فول کپی , اینترنتی ارزان موبایل شاپ , گوشی طرح اصل Galaxy S4 , بهترین گوشی های طرح اصلی درجه یک , اینترنتی زمین مارکت , گوشی آیفون طرح اصل , گوشی آیفون 6 طرح اصلی 16 گیگ , بهترین گوشی های طرح اصل , خرید پستی گوشی موبایل سامسونگ گلکسی اس5 طرح اصلی کره ای , فروش گوشیهای طرح اصلی با اندروید و gps , گوشی آیفون 5S طرح اصل , خرید گوشی آیفون 6 طرح اصل | خرید ارزان , کالابست , همراه اول , خرید موبایل و تبلت کپی اصلی در بانه , موبایل تك , مرکز خرید گوشی و تبلت با طرح اصل: ارزان موب , ایترنتی | فروش پستی و چت , خرید پستی گوشی طرح اصلی گوشي طرح اصلي ,,, , اینترنتی سیدشاپ فروش گوشی های طرح اصلی اپل سامسونگ ,,, , گوشی های طرح اصلی و کلون مستربای , موبایل ارزان قیمت طرح اصل , ارزانترین سایت برای خرید اینترنتی گوشی های موبایل و تبلت طرح ,,, , همراه 110: صفحه اصلی , مشاوره درباره ی خرید گوشی های طرح اصل اندروید(کمکم کنین ,,, , فروش موبایلهای طرح اصل , خرید اینترنتی گوشی آیفون 6 طرح اصلی زیر قیمت , ایرانسل , گوشی های طرح اصلی , ارزان موبایل (گوشی طرح اصل) , اینترنتی گوشی چینی طرح اصل با کیفیت , اینترنتی گوشی های طرح اصل آیفون گلکسی اچ تی سی ,,, , فروش موبایل های طرح اصلی وتبلت اندروید , فروش با تخفیف گوشی طرح اپل آیفون 5S , طرح گوشی آیفون 6 | طرح اصلی Apple iPhone 6 با اندروید 4,4,2 (3g) , گوشی باران , مشاوره خرید گوشی طرح اصل , خرید گوشی طرح اصل Sony Xperia , خرید پستی موبایل اس تری اندروید طرح اصل و گالاکسی اس 3 بهترین ,,, , اينترنتي گوشی های طرح اصل بندر بازار | تی نیاز , نمایندگی فروش گوشی طرح اصلی آیفون 6 پلاس با سیستم عامل اندروید , دیجی کالا شاپ ,::, گوشی طرح اصل , خرید گوشی موبایل و تبلت طرح اصل , بزرگترین اینترنتی موبایل در ایران , اینترنتی 4050 , موضوع: همکاری در فروش, مخصوص گوشی های طرح اصل راه اندازی شد ,,, , گوشی های فول کپی , خرید اینترنتی گوشی طرح سامسونگ گالکسی اس 5 3 جی , رایتل , خرید اینترنتی گوشی طرح آیفون 6 , گوشی آی نیوv3 , خرید اینترنتی گوشی آیفون 5 اس طرح اصلی با بالاترین کیفیت , خرید اینترنتی گوشی طرح گلکسی اس 5 , خرید اینترنتی گوشی طرح آیفون 6 +تکنولوژی3G , فروش ويژه انواع گوشي هاي موبايل آيفون طرح اصل با قيمت استثنائي , گوشیهای طرح اصل , فروش گوشي هاي طرح اصلي سامسونگ , خرید اینترنتی گوشی آیفون ۴ , اینترنتی داون لاود :: جستجوی وب :: گوشی آیفون 6 طرح اصلی ,,, , خرید اینترنتی گوشی طرح اصل iPhone 5S , فروش موبایل های طرح اصلی , خرید گوشی طرح اصلی اندروید چینی , گوشی موبایل اصل و طرح اصل , اینترنتی بازار 24 ساعته , خرید پستی گوشی موبایل سامسونگ گلکسی اس۵ طرح اصلی کره ای , خریدگوشی موبایل طرح ایفون اصل iPhone 5S , فروش گوشی های طرح اصل بهترین کیفیت موجود , خرید اینترنتی گوشی موبایل apple iphone 5 طرح اصلی , گوشی طرح اصلی سامسونگ گلکسی نوت 4 , گوشی طرح Samsung Galaxy S4 با سیستم عامل اندروید , ساعته , خرید پستی گوشی موبایل سامسونگ گلکسی اس۵ طرح اصلی کره ای , خریدگوشی موبایل طرح ایفون اصل iPhone 5S , فروش گوشی های طرح اصل بهترین کیفیت موجود , خرید اینترنتی گوشی موبایل apple iphone 5 طرح اصلی , گوشی طرح اصلی سامسونگ گلکسی نوت 4 , گوشی طرح Samsung Galaxy S4 با سیستم عامل اندروید , رح اصل , خرید اینترنتی گوشی آیفون 6 طرح اصلی زیر قیمت , ایرانسل , گوشی های طرح اصلی , ارزان موبایل (گوشی طرح اصل) , اینترنتی گوشی چینی طرح اصل با کیفیت , اینترنتی گوشی های طرح اصل آیفون گلکسی اچ تی سی ,,, , فروش موبایل های طرح اصلی وتبلت اندروید , فروش با تخفیف گوشی طرح اپل آیفون 5S , طرح گوشی آیفون 6 | طرح اصلی Apple iPhone 6 با اندروید 4,4,2 (3g) , گوشی باران , مشاوره خرید گوشی طرح اصل , خرید گوشی طرح اصل Sony Xperia , خرید پستی موبایل اس تری اندروید طرح اصل و گالاکسی اس 3 بهترین ,,, , اينترنتي گوشی های طرح اصل بندر بازار | تی نیاز , نمایندگی فروش گوشی طرح اصلی آیفون 6 پلاس با سیستم عامل اندروید , دیجی کالا شاپ ,::, گوشی طرح اصل , خرید گوشی موبایل و تبلت طرح اصل , بزرگترین اینترنتی موبایل در ایران , اینترنتی 4050 , موضوع: همکاری در فروش, مخصوص گوشی های طرح اصل راه اندازی شد ,,, , گوشی های فول کپی , خرید اینترنتی گوشی طرح سامسونگ گالکسی اس 5 3 جی , رایتل , خرید اینترنتی گوشی طرح آیفون 6 , گوشی آی نیوv3 , خرید اینترنتی گوشی آیفون 5 اس طرح اصلی با بالاترین کیفیت , خرید اینترنتی گوشی طرح گلکسی اس 5 , خرید اینترنتی گوشی طرح آیفون 6 +تکنولوژی3G , فروش ويژه انواع گوشي هاي موبايل آيفون طرح اصل با قيمت استثنائي , گوشیهای طرح اصل , فروش گوشي هاي طرح اصلي سامسونگ , خرید اینترنتی گوشی آیفون ۴ , اینترنتی داون لاود :: جستجوی وب :: گوشی آیفون 6 طرح اصلی ,,, , خرید اینترنتی گوشی طرح اصل iPhone 5S , فروش موبایل های طرح اصلی , خرید گوشی طرح اصلی اندروید چینی , گوشی موبایل اصل و طرح اصل , اینترنتی بازار 24 ساعته , خرید پستی گوشی موبایل سامسونگ گلکسی اس۵ طرح اصلی کره ای , خریدگوشی موبایل طرح ایفون اصل iPhone 5S , فروش گوشی های طرح اصل بهترین کیفیت موجود , خرید اینترنتی گوشی موبایل apple iphone 5 طرح اصلی , گوشی طرح اصلی سامسونگ گلکسی نوت 4 , گوشی طرح Samsung Galaxy S4 با سیستم عامل اندروید , گوشی طرح آیفون 6 +تکنولوژی3G , فروش ويژه انواع گوشي هاي موبايل آيفون طرح اصل با قيمت استثنائي , گوشیهای طرح اصل , فروش گوشي هاي طرح اصلي سامسونگ , خرید اینترنتی گوشی آیفون ۴ , اینترنتی داون لاود :: جستجوی وب :: گوشی آیفون 6 طرح اصلی ,,, , خرید اینترنتی گوشی طرح اصل iPhone 5S , فروش موبایل های طرح اصلی , خرید گوشی طرح اصلی اندروید چینی , گوشی موبایل اصل و طرح اصل , اینترنتی بازار 24 ساعته , خرید پستی گوشی موبایل سامسونگ گلکسی اس۵ طرح اصلی کره ای , خریدگوشی موبایل طرح ایفون اصل iPhone 5S , فروش گوشی های طرح اصل بهترین کیفیت موجود , خرید اینترنتی گوشی موبایل apple iphone 5 طرح اصلی , گوشی طرح اصلی سامسونگ گلکسی نوت 4 , گوشی طرح Samsung Galaxy S4 با سیستم عامل اندروید ,هت مشاهده توضیحات و امکانات به توضیحات مراجعه نمایید , توسط محمد رضا رحمانی - بیرجند
 
جدول قیمت انواع سکه و ارز در بازار روز ‌دوشنبه منتشر شد.

به گزارش سپیدار خبر،  نرخ فروش هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز دوشنبه در بازار ۹۹۶ هزارتومان، طرح قدیم ۹۹۲ هزار تومان، نیم سکه ۵۰۰ هزارتومان، ربع سکه ۲۶۸ هزارتومان و سکه گرمی ۱۷۲ هزارتومان اعلام شد.

همچنین نرخ هر گرم طلای زرد ۱۸ عیار در بازار داخلی حدود ۱۰۱ هزار و ۴۷۹ تومان و نرخ هر اونس طلا در بازارهای جهانی ۱۲۴۲ دلار است.

در همین حال، صرافان بازار ارز نرخ هر دلار آزاد را برای فروش ۳۴۲۹ تومان، هر یورو را ۳۹۲۷ تومان، هر پوند را ۵۲۳۸ تومان و هر درهم امارات را ۹۴۰ تومان اعلام کردند.

جدول قیمت سکه و ارز در دوشنبه

(قیمت‌ها به تومان)

نوع سکه قیمت بازار
سکه‌تمام‌طرح‌جدید ۹۹۶۰۰۰
سکه‌تمام‌طرح‌قدیم ۹۹۲۰۰۰
نیم سکه ۵۰۰۰۰۰
ربع سکه ۲۶۸۰۰۰
گرمی ۱۷۲۰۰۰
هر گرم طلای ۱۸ عیار ۱۰۱۴۷۹
نوع ارز  
دلار ۳۴۲۹
یورو ۳۹۲۷
پوند ۵۲۳۸
درهم ۹۴۰

منبع:مهر

محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ دو شنبه 20 بهمن 1393برچسب: جدول قیمت ,سکه و ارز ,در روز دوشنبه ,منتشر شد ,سپیدار خبر, توسط محمد رضا رحمانی - بیرجند

آیا می دانید؟؟؟؟؟

 

اگر رشته های تار عنکبوت را کنار هم بگذاریم تا بکلفتی مغز مداد شود، این رشته، می تواند جلو حرکت یک هواپیما را بگیرد

 

تعدا چینی هایی که زبان انگلیسی بلدند از جمعیت آمریکا بیشتراست

 

مسا حت استان کرمان بیش از 2برابر کشور اتریش است

 

در کشور آفریقای جنوبی (زیمباوه)) با صد میلیارد دلار پول، فقط می توان یک نان خرید

 

سرعت نیش زدن عقرب به اندازه یک با پلک زدن انسان است

 

هر سال در امریکا رعد وبرق به1000 نفر می خورد

 

بزرک ترین کامیون حدود 10 متر ارتفاع دارد. لازم است بدانیدحدود 4 متر از آن را چرخ ها تشکیل می دهند

 

بعضی از گربه ها در طول زندگی شان 1500 کیلو گرم ریزش مو دارند

 

خرگوش و طوطی ها، بدون حرکت سرشان، می توانند پشتشان را ببینند

 

مارها تا نیم ساعت بعد از قطع شدن سرشان می توانند نیش بزنند

 

در جنگ جهانی دوم، حدود17 میلیون لیتر خون خالص به زمین ریخته شد

 

وزن زبان انسان حدود 70 گرم است

 

محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 25 دی 1393برچسب:آیا میدانیدها, جدید ,,آیا می دانید؟؟؟؟؟,سپیدار خبر,آیا می دانید در سپیدار خبر!,2015, توسط محمد رضا رحمانی - بیرجند
 

علائم ناشي از ترک سيگار

 

نويسنده: دکتر شهربانو قهاري





 

علائم ترك سيگار چيست و چگونه مي توان با آن مقابله كرد؟

كساني كه زياد سيگار مي كشند مي گويند كنار گذاشتن سيگار دشوارترين كاري است كه آن ها تاكنون انجام داده اند. در صورتي كه كنارگذاشتن سيگار براي كسي مشكل باشد، مي گوييم او نسبت به آن وابسته شده است.
نيكوتين ماده اي است كه در سيگار وجود دارد و مصرف آن به شما احساس آرامش و لذت مي دهد. وقتي سيگار مصرف مي كنيد، نيكوتين موجود در آن به شما كمك مي كند تا احساس هشياري و تمركز بيشتري كنيد. اما يادتان باشد به مرور زمان براي كسب آرامش و لذت به نيكوتين بيشتري نياز خواهيد داشت و زماني فرامي رسد كه بدون مصرف سيگار رنگ آرامش را نخواهيد ديد و براي كسب آرامش خود را ناچار به مصرف سيگار مي بينيد. به اين حالت «اعتياد» مي گويند، يعني بدن شما به نيكوتين موجود در سيگار وابسته شده است. و با كنارگذاشتن آن، بدن دچار خلأ نيكوتين مي شود و به همين دليل شما احساسات ناخوشايندي را تجربه مي كنيد كه «علائم و نشانه هاي ترك سيگار»ناميده مي شوند. اين علائم عبارتند از:
-احساس سبكي در سر
-سردرد
-مشكلات خواب
-دردهاي شكمي
-كاهش ضربان قلب
-احساس غم و افسردگي
-ولع براي مصرف سيگار
-تحريك پذيري
-افزايش اشتها
-احساس تنش و اضطراب
-دشواري در تمركز
-يبوست
علائم ذكرشده در بالا علائم ترك سيگار هستند كه در هفته ي اول پس از ترك با شدت زيادي وجود دارند. اما به تدريج كمرنگ مي شوند وپس از گذشت دو تا سه هفته كاملاً محو خواهند شد.
بسياري از افراد سيگاري نمي دانند چطور و چگونه با علائم ترك مقابله كنند و براي كسب احساسي بهتر مجدداً به مصرف سيگار روي مي آورند. اين حالت كه «لغزش» ناميده مي شود در همان چند هفته ي اول پس از كنار گذاشتن سيگار اتفاق مي افتد. از آن جا كه علائم ترك يكي از دلايل عمده ي بازگشت افراد به مصرف سيگار است، بايد آن را جدّي گرفت و با آن مقابله كرد. يکي از راه هاي مقابله با علائم ترك، مصرف جايگزين نيكوتين است.

جايگزين نيكوتين چيست؟

جايگزين نيكوتين داروهايي هستند كه توسط پزشك تجويز مي شوند و در كاهش يا برطرف كردن علائم ترك مؤثر مي باشند. 70 تا 90 درصد سيگاري ها مي گويند كه دليل عمده ي بازگشت آنان به سيگار علائم ترك نيكوتين بوده است. بنابراين با استفاده از دارويي كه به عنوان جايگزين براي نيكوتين عمل مي كند، مي توان از علائم ترك نيكوتين كاست. البته به خاطر داشته باشيد كه داروها تنها علائم ترك و ولع را كاهش مي دهند و اين شما هستيد كه بايد با لحظات دشوار ترك كنار بياييد.
در حالي كه عده اي از سيگاري ها بدون مصرف جايگزين نيكوتين به ترك سيگار موفق مي شوند، برخي ديگر از آن ها به جايگزين نيكوتين نيازمند مي باشند. داروهايي كه به عنوان جايگزين براي نيكوتين مورد استفاده قرار مي گيرند، عبارتند از: چسب هاي نيكوتيني، آدامس نيكوتيني، افشانه يا اسپري داخل بيني و داروهايي مانند بوپروپيون، آتروپين، اسكوپولامين و وارني سيلين.
بوپروپيون يكي از داروهايي است كه براي تخفيف علائم ترك تجويزمي شود. اين دارو كه فاقد نيكوتين است، مي تواند علائم ترك را كاهش دهد و از ولع بكاهد. ممكن است با مصرف اين قرص عوارض جانبي نظير خشكي دهان داشته باشيد و يا نتوانيد به راحتي بخوابيد اما مهم نيست بدن پس از مدتي به اين عوارض عادت مي كند و شما ديگر اين عوارض منفي را نخواهيد داشت، ولي در نظر داشته باشيد اين دارو براي شما يا افرادي كه به ناراحتي هاي زير دچارند مضر است.
-افراد مبتلا به صرع يا حملات تشنجي
-افراد مبتلا به اختلالات خوردن
-مصرف كننده هاي الكل
-زنان باردار
بنابراين لازم است براي اطمينان بيشتر قبل از مصرف دارو با پزشك مشورت نماييد.

ولع:

ولع به معناي كشش و اشتياق براي كشيدن سيگار است. اين حالت در افرادي كه زياد سيگار مي كشند، بيشتر پيش مي آيد. ولع مانند يك موج است كه مي آيد و مي رود. يعني وقتي هوس سيگار مي كنيد و به شدت برانگيخته مي شويد، با لحظات دشواري دست و پنجه نرم مي كنيد اما بدانيد كه اين لحظات دشوار خيلي طول نمي كشد و پس از گذشت دقايقي ميل به مصرف رنگ مي بازد و محو مي شود. در اين شرايط بهتر است از دور به خود نگاه كنيد و خود را سوار بر موج احساس نماييد، موجي كه با آن بالا و پايين مي رويد. اما نگران نباشيد موج سواري چندان طول نمي كشد و به زودي به مقصد خواهيد رسيد. در صفحات بعدي اين كتاب با انواع ولع و روش هاي مقابله با آن آشنا خواهد شد.

برانگيزاننده:

پس از مدتي سيگار كشيدن، به آن عادت مي كنيد و سيگار بخش بزرگي از زندگي شما را تشكيل خواهد داد، شما به كشيدن سيگار در شرايط و زمان هاي خاص به ويژه زماني كه دچار تنش و احساس ناراحتي هستيد، عادت مي كنيد، به همين دليل وقتي تصميم به ترك مي گيريد، متوجه مي شويد كه چيز مهمي را گم كرده ايد چون سيگار چيز مهمي در زندگي شما بوده است، يعني همه چيز شما. به همين دليل بسياري از چيزها در زندگي تان شما را به ياد سيگار مي اندازند، مانند: افراد سيگاري، رانندگي، نوشيدن چاي، احساس خشم و ناراحتي، صحبت با تلفن، شركت در مراسم ختم يا عزاداري و غيره. عواملي كه شما را به ياد سيگار مي اندازند و براي مصرف آن اغوا مي كنند، «برانگيزاننده» ناميده مي شوند. از ديگر برانگيزاننده هاي مهم مي توان زمان ها و مكان هايي را كه فرد قبلاً در آنجا سيگار كشيده است، اشخاص خاصي كه فرد با آن ها سيگار مي كشيده است و عواطف مثبت از قبيل شادي بيش از اندازه و عواطف منفي از قبيل خشم، اندوه، افسردگي و اضطراب را نام برد. در صفحات بعدي اين كتاب ما برانگيزاننده ها و روش هايي براي مقابله با آن ها آشنا خواهيد شد.

موقعيت هاي پرخطر:

موقعيت ها و شرايطي كه با حضور در آن ها به مصرف سيگار اغوا مي شويد، «موقعيت هاي پرخطر» ناميده مي شوند. داشتن يك برنامه ي موفق براي ترك سيگار مستلزم آن است كه اين موقعيت ها را بشناسيد و با آن ها مقابله كنيد. در صفحات بعدي اين كتاب با شيوه هاي مقابله با موقعيت هاي پرخطر آشنا خواهيد شد.

لغزش چيست و چگونه مي توان با آن مقابله كرد؟

در مرحله ي ترك و به ويژه مرحله ي نگهداري، فرد ممكن است مجدداً به مصرف سيگار اقدام نمايد. مصرف سيگار، پس از آن كه فرد به مرحله ي نگهداري رسيده است به معناي بازگشت به «مرحله ي قبلي» است، اما اين به معناي شكست نيست بلكه به معناي «لغزش» است. يعني فرد مي تواند بلند شود و به راه رفتن خود ادامه دهد.
در ماه هاي اول پس از ترك يعني در مرحله ي نگهداري سعي كنيد نسبت به خود آسان گير باشيد. اگر سيگاري روشن كرديد خود را سرزنش نكنيد و فكر نكنيد فاجعه اي بزرگ اتفاق افتاده است. «تفكر همه يا هيچ» را كنار بگذاريد. اين طرز فكر كه انسان يا سيگاري نيست (يعني اصلاً سيگار نمي كشد) و يا سيگاري است (حتي اگر يك نخ هم بكشد)، شما را به سمت مصرف سيگار سوق مي دهد. دود كردن يك نخ سيگار به منزله ي شكست، خراب شدن چيزهاي ساخته شده و يا به معناي سيگاري شدن نيست. به ياد داشته باشيد كه كنار گذاشتن سيگار فرآيندي درازمدت است نه مقطعي و كوتاه مدت.
شايد بتوان گفت دودكردن يك تا چند نخ سيگار در مرحله ي نگهداري طبيعي است و خواه ناخواه براي عده ي زيادي از افرادي كه سيگار را كنار گذاشته اند، پيش مي آيد. بنابراين در صورت بروز اتفاقي خود را سرزنش نكنيد و كشيدن يك نخ سيگار را به منزله ي كشيدن يك پاكت سيگار ندانيد و آگاه باشيد خطر سرزنش خود به مراتب بيشتر از خطر دود كردن يك نخ سيگاراست. اگر در دام احساس گناه و خود سرزنشي بيفتد در آن صورت خويشتنداري خود را از دست خواهيد داد و به سمت سيگارسوق داده خواهيد شد.
از طرفي انتظار لغزش در مرحله ي نگهداري به اين معنا نيست كه آن را جدّي نگيريد. حتماً مي دانيد كه بسياري از سيگاري ها با يك نخ سيگار شروع كرده اند و سپس به مرور، ميزان آن را افزايش داده اند. بنابراين لازم است مصرف حتي يك نخ سيگار را جدّي بگيريد، اما نسبت به خود مهربان باشيد. در زير مواردي ارائه شده اند كه در صورت لغزش بايد به آن ها توجه نماييد:

* علت لغزش را بررسي كنيد، چه طور شد كه سيگار كشيديد؟ كجا بوديد؟ كي بود؟ با چه كسي بوديد؟ چه احساسي داشتيد؟ و همه ي اين موارد را به دقت يادداشت كنيد.
* به خودتان اميد بدهيد كه اين فقط يك «لغزش» بوده است و به معناي اين نيست كه شما سيگاري شده ايد .
* به خودتان سخت نگيريد. از ملامت خود دست بكشيد و با احساس گناه مقابله كنيد.
* خويشتنداري را از دست ندهيد. اگر لغزش داشتيد به خودتان نگوييد، خوب حالا كه سيگاري روشن كردم ديگه همه چيز تمام شد و اين را بهانه اي را براي مصرف بيشتر قرار ندهيد. به ياد داشته باشيد كه هدف اصلي ترك سيگار است آن هم در درازمدت.
* اگر فكر مي كنيد براي درمان برخي از مشكلات مانند افسردگي و اضطراب كه دامن زننده ي لغزش هستند، به دارو نيازمنديد به روان پزشك مراجعه كنيد.
* دوباره شروع كنيد. فرصت را از دست ندهيد. اگر يك يا چند نخ سيگار روشن كرديد، خود را ببخشيد و مجدداً به سرعت به سمت ترك پيش برويد.
* به ياد داشته باشيد كه تا سال ها، حداقل تا پايان مرحله ي نگهداري يعني 6 ماه تا 5 سال پس از ترك، بايد از برانگيزاننده ها و عوامل و موقعيت هاي خطرزا و هر چيزي شما را اغوا مي كند، دوري كنيد. براي اين كار لازم است به دفترچه ي يادداشت خود نگاهي بيندازيد و موقعيت هاي پرخطري را كه قبلاً شناسايي كرده ايد، مرور كنيد و سعي كنيد از آن ها اجتناب نماييد.

* با قانون همه يا هيچ مقابله كنيد:

قانون همه يا هيچ حد وسط ندارد، انسان يا سيگاري است يا نيست. با اين قانون شما با مصرف حتي يك نخ سيگار خود را در جرگه ي افراد سيگاري قرار مي دهيد. اين كار شانس شما را براي مصرف سيگار افزايش مي دهد. بنابراين، لازم است اين قانون را تغيير دهيد و به جاي سياه و سفيد ديدن طيفي نگاه كنيد. و خود را متقاعد سازيد كه كسي كه يك نخ سيگار مصرف كرد، مانند كسي نيست كه چند نخ سيگار دود كرده است. طيفي نگاه كردن يعني به جاي سياه و سفيد، خاكستري ديدن. در روابط انساني تفكرسياه و سفيد افراد را به دو دسته ي خوب و بد تقسيم مي كند در حالي كه اكثريت افراد جامعه
«خاكستري» هستند، يعني نه بد و نه خوب. و اين قانون، خيلي چيزها مانند هوش، توانمندي، پايبندي به مسائل اخلاقي و ... را شامل مي شود.

* مهارت هاي مقابله اي را ياد بگيري:

جاي خالي سيگار را با مهارت ها پر كنيد. ممکن است احساس کنيد در برخي جاها کم مي آوريد و خوب عمل نمي کنيد. براي مثال ممكن است قبلاً وقتي خشمگين مي شديد، سيگار مي كشيديد ولي الان كه سيگار را كنار گذشته ايد نمي دانيد با خشم خود چه كار كنيد، پس بايد مهارت كنترل خشم را ياد بگيريد.
از طرفي وقتي سيگار را كنار مي گذاريد، زندگي جدّي تر به نظر مي رسد و ممكن است متوجه شويد با مسائل و مشكلات زيادي در زندگي تان روبه رو هستيد، مسائلي كه برايتان دردسر ايجاد مي كنيد، قبلاً با كشيدن سيگار از اين مسائل فرار مي كرديد، اكنون كه سيگار را كنار گذاشته ايد راهي جز مقابله باقي نمانده است. پس، از راه درست وارد شويد و مسائل را حل كنيد. شما به يادگيري مهارت هاي مقابله اي نيازمند هستيد. در اين كتاب با چند مهارت مقابله اي آشنا خواهيد شد كه به شما كمك مي كند در مرحله ي نگهداري كمتر دچار لغزش شويد. اولين مهارت، مقابله با ولع است كه به آن اشاره خواهد شد
منبع مقاله :
قهاري، شهربانو؛ (1386) زندگي بدون سيگار، تهران: نشر قطره، چاپ اول.


محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


سپیدار خبر: کار فرهنگی به سبک داعش
توزیع محصولات فرهنگی و تبلیغاتی داعش در استان دیالی عراق

 

محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 25 دی 1393برچسب:, توسط محمد رضا رحمانی - بیرجند

 

به گزارش سپیدار خبر" محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات روز پنجشنبه در طی سفر به استان کرمانشاه چند پروژه مخابراتی در شهرستانهای اسلام آبادغرب، گیلانغرب، سرپل ذهاب و قصرشیرین در این استان را افتتاح کرد.

عکس/ حرکات موزون وزیر و همراهان برای یک قربانی

عکس/ حرکات موزون وزیر و همراهان برای یک قربانی

محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ جمعه 5 دی 1393برچسب: عکس حرکات موزون, وزیر و همراهان ,برای یک قربانی ,ترس وزیر از گوسفند, توسط محمد رضا رحمانی - بیرجند

 

در میان هزینه خانوارهای شهری و روستایی ایران، تفریح و آموزش کمترین سهم را دارند.
به گزارش سپیدار خبر، از ایسنا. بر اساس آمار مرکز آمار ایران در سال 1392، 73.3 درصد هزینه خانوارهای شهری شامل هزینه‎های غیرخوارکی است و 26.7 درصد هزینه آن‎ها هم در بخش خوراکی و دخانی صرف می‎شود.

همچنین از میان هزینه‌های غیر خوراکی مسکن با 45.3 درصد بزرگترین سهم را به خود اختصاص داده و به ترتیب خانوارهای شهری 14.3 درصد در حمل و نقل، 12.5 درصد در بهداشت و درمان، 11.4 درصد در کالاها وخدمات متفرقه، 6 درصد در اثاث و خدمات صرف می‏‌کنند. اما کمترین هزینه خانوارهای شهری در بخش سرگرمی و آموزش است که 4.1 را به خود اختصاص داده است. از میان هزینه‏‌های خوراکی و دخانی خانوارهای شهری، گوشت با 21.9 درصد بیشترین سهم را داراست.


بزرگترین بخش هزینه خانوارهای روستایی هم به هزینه‎های غیر خوراکی اختصاص دارد و در واقع 56.7 درصد هزینه خانوارهای روستایی غیر خوراکی است که مسکن با 27.6 درصد بیشترین سهم را در هزینه‏‌های غیرخوراکی دارد. بعد از مسکن حمل و نقل و ارتباطات 19.8 درصد، بهداشت و درمان 14.8 درصد، کالاها و خدمات متفرقه 13.6 درصد، پوشاک و کفش 10.5 درصد، لوازم و اثاث خانوار هم 10.4 درصد را به خود اختصاص می‏‌دهد. اما سرگرمی و آموزش با 3.4 درصد کمترین سهم از هزینه‎های غیرخوراکی را دارد.

در هزینه‎های خوراکی خانوارهای شهری هم بیشترین سهم به خرید آرد، رشته، نان، غلات و فراورده‏‌های آن مربوط می‏‌شود که 24.7 درصد است.

محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 4 دی 1393برچسب:ایران ,خرج ,خانوار ,مرکز آمار, ایرانی‏‌ها ,کجا کمتر, پول خرج می‌کنند؟,, توسط محمد رضا رحمانی - بیرجند

سپیدارخبر: گزارش ویژه؛


آیا می‌دانید که آلمان دارای یکی از 10 سرویس اطلاعاتی برتر جهان است؟ آیا می‌دانید که عموم فعالیت‌های سرویس‌های اطلاعاتی این کشور بر پایه دو استراتژی شنود و همکاری اطلاعاتی با همتایان استوار است؟ علل موفقیت سرویس اطلاعاتی آلمان چیست؟ گزارش ویژه مشرق، سرویس اطلاعاتی آلمان را معرفی کرده است.
گروه گزارش خبرنگار ویژه سپیدار خبر- از مشرق، اساس نظام امنیتی نوین آلمان، پس از پایان جنگ جهانی دوم شکل گرفت. گرچه دوران جنگ سرد و تقسیم آلمان به دو بخش شرقی و غربی سبب شکل‌گیری دو سازمان اطلاعاتی علیه هم گردید، اما همتای شرقی BND -سازمان اطلاعاتی آلمان غربی- یعنی "استاسی" پس از فروپاشی دیوار برلین و اتحاد دو آلمان، در آن ادغام شد و نظام واحد اطلاعاتی آلمان امروز شکل گرفت. از آنجایی که پیش از جنگ جهانی دوم سازمان اطلاعات کشور آلمان (گشتاپو) تحت حکومت هیتلر به عنوان بخش دیگری از تاریخ اطلاعاتی این کشور محسوب می‌شود، نیازمند پرداخت و جزییات بسیار است، و عملا کمک چندانی به بررسی اطلاعاتی آلمان کنونی نمی‌کند، لذا از پرداختن به آن خودداری جسته و مبنای گزارش را بر تاریخ شکل‌گیری BND با نام "سازمان گهلن" در سال 1946 می‌گذاریم.

در آلمان 6 سازمان اطلاعاتی وجود دارد که به به شرح ذیل است:

1. سرویس اطلاعات فدرال BND
2. دفتر اطلاعاتی صدر اعظم
3. وزارت فدرال کشور BMI
4. دفتر فدرال محافظت از قانون اساسی BFV
5. نیروی دفاعی فدرال
6. سرویس نظامی ضد اطلاعات MAD


از میان این 6 نهاد، تمرکز اصلی این گزارش بر روی مورد دوم یا همان سرویس اطلاعات فدرال است و کلیتی هم از دیگر نهادها گفته خواهد شد.

1. سرویس اطلاعات فدرال BND
"سرویس اطلاعات فدرال" (Federal Intelligence Service) که در فرهنگ آلمانی با نام(Bundesnachrichtendienst) "بوندشناخریشتندیانتس" شناخته و به صورت اختصاری BND‌ خوانده می‌شود، سازمان اطلاعات و امنیت خارجه این کشور است که در راس بحث این نوشتار قرار می‌گیرد. این سازمان، بطور مستقیم زیر نظر صدر اعظم آلمان فعالیت می‌کند و دارای 7800 پرسنل در شهر برلین و منطقه "پولاخ" مونیخ است. تا سال 2016، 4 هزار نفر از این افراد در یک مرکز در محله "چاسیستراس" (Chausseestrasse) برلین که در حال ساخت می‌باشد، متمرکز خواهند شد. 700 نفر از 7800 نیروی سازمان، بطور مستقیم با نیروهای مسلح و بالاخص اداره علوم نظامی در ارتباط هستند. 

سازمان اطلاعاتی آلمان///در حال انجام///


تاریخچه

ژنرال "راینهارد گهلن" در طول جنگ جهانی دوم مسئول جمع‌‌آوری اطلاعات از ارتش سرخ بود. وی پس از شکست آلمان نازی شروع به همکاری با نیروهای اشغالگر آمریکایی کرد و با مساعدت آنها در سال 1946 "سازمان اطلاعاتی گهلن" را تاسیس کرد. در بدو کار، بسیاری از نیروهای این سازمان را عوامل حرفه‌‌ای "آبواهر" -سازمان ضد اطلاعات دریادار "ویلهم کاناریس" Wilhelm Franz Canaris )- تشکیل دادند. 


سازمان اطلاعاتی آلمان///در حال انجام///
ژنرال گهلن

گهلن، بعدها و پس از آزادی نیروهای "اس اس"، "گشتاپو" و "سی شر هایتس دینست" (اس دی) از اسارت متفقین، از آنها نیز استفاده کرد. این سازمان تا سال 1956 بطور کامل در خدمت سازمان سیا بود تا اینکه به عنوان بخش اطلاعاتی دولت آلمان غربی به آن منتقل شد و نام "بوندشناخریشتندیانتس" یا BND را به خود گرفت. گهلن، تا سال 1968 ریاست این نهاد را بر عهده داشت.

سازمان اطلاعاتی آلمان///در حال انجام///
دریادار کاناریس

BND دارای 300 دفتر در آلمان و كشورهای دیگر است. نيروهای سازمان غالبا توسط آكادمی علوم نظامی به استخدام درمی‌آیند. اين سازمان، حافظ امنيت و منافع آلمان در خارج از مرزها بوده و در مسیر این ماموریت از ابزارهای تکنولوژیک پیشرفته بهره می‌گيرد. گرچه سخن از بودجه معین این سازمان هم اکنون در هاله‌ای از ابهام است، اما کارشناسان، بودجه سالیانه BND را در حال حاضر 552 میلیون و 590 هزار یورو برآورد کرده‌اند.

سازمان اطلاعاتی آلمان///در حال انجام///
مرکز فعلی BND

بر اساس قوانين جمهوری فدرال آلمان، يك كميسيون، متشكل از نمايندگان مجلس اين كشور، موسوم به هيات نظارتی مجلس (PKG)، بر فعاليت نهادهاي امنيتی آلمان، نظارت می‌كند.

هر ايالت آلمان دارای سرويس اطلاعاتی مختص به خود است. چنان كه 16 ايالت فدرال دارای تشكيلاتی حافظ قانون اساسی می‌باشند.

سازمان اطلاعاتی آلمان///در حال انجام///
مرکز آتی BND (در حال ساخت)
 
ساختار سازمان اطلاعاتی امروز آلمان برگرفته از الگوهای سازمان‌های غربی است و دید سیاسی سرویس‌های اطلاعاتی آلمان مانند بسیاری از سازمانهای همتای خود، پیوسته آبستن رخدادهای بزرگ از جمله جنگ جهانی بوده است. برلین پس از شکست آلمان در جنگ جهانی دوم، به دو بخش تقسیم شد. بخش اول در اختیار روسها تحت نام آلمان شرقی و بخش دوم به عنوان آلمان غربی تحت اختیار آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها قرار گرفت. اما نکته شایان توجه اینکه این شهر تبدیل به پایگاه بزرگترین عملیاتهای خرابکارانه قرن اخیر شد. 

تا پيش از وحدت دو آلمان، دو كشور آلمان شرقی و غربی هر كدام دارای سازمان جداگانه‌ای بودند و حتي از اين نظر رقابتی گسترده ميان آنها جريان داشت. سازمان اطلاعات آن روز آلمان شرقی زير نظر وزارت كشور يا "استاسی" عمل مي‌كرد كه در ۸ فوريه سال ۱۹۵۰ با الگو‌برداري از KGB آن زمان تاسيس شده بود. این سازمان، در پي وحدت دو آلمان در ۱۹۸9منحل شد. در آلمان شرقی، اين اعتقاد قوياً وجود داشت كه اين وزارتخانه از هر ۷ شهروند آلمان شرقی يك نفر را به عنوان همكار غيررسمی به خبرچينی از زندگي سايرين وادار نموده است. استاسی در زندگی خصوصی مردم آلمان شرقی وارد شده و حریم شخصی آنها را رعایت نمی‌کرد. 

رییس کنونی این سازمان "گرهارد شیندلر" (Gerhard Schindler) و وزیر مسئول آن، "پیتر آلتمایر" (Peter Altmaier) -وزیر امور ویژه- است. این سازمان، همکاری مستمری با سازمانهای CIA و MI6 دارد. 

سازمان اطلاعاتی آلمان///در حال انجام///
گرهارد شیندلر

وظایف و کارکرد BND
از وظايف و كاركردهاي اين سازمان در سال هاي اخير مي توان به مقابله با تروريسم بين الملل، اشاعه سلاح هاي كشتار جمعي و نقل و انتقال تكنولوژي هاي دوگانه، جرايم سازمان يافته، قاچاق سلاح و مواد مخدر، پول هاي كثيف، مهاجرت غير قانوني و جنگ اطلاعاتي اشاره كرد.

2. دفتر اطلاعاتی صدراعظم
رییس این دفتر معمولا یا وزیر امور خارجه است و یا یکی از وزرای کابینه. رییس دفتر اطلاعاتی، مسئول هماهنگی فعالیتهای دولت است. هم اکنون "پیتر آلتمایر" (Peter Altmaier) -وزیر امور ویژه- این پست را بر عهده دارد.

سازمان اطلاعاتی آلمان///در حال انجام///
پیتر آلتمایر
 

3. وزارت کشور

وزارت کشور متصدی تامین امنیت داخلی کشور، حفاظت از قانون اساسی، حفاظت از شهروندان در مقابل بلایای طبیعی و تروریسم، حمایت افراد بی‌خانمان، و مدیریت مسائل سازمانی و ورزشی است. این نهاد، میزبان نشست‌های ضروری شورای تحلیل و بررسی موارد اطلاعاتی کشور (شامل پلیس و سازمانهای اطلاعاتی) است. در حال حاضر، وزیر کشور "توماس دو مایزیاخ"  (Thomas de Maizière) است.

سازمان اطلاعاتی آلمان///در حال انجام///
توماس دو مایزیاخ

4. دفتر فدرال محافظت از قانون اساسی (BFV)
وظایف این نهاد جمع‌آوری اطلاعات در زمینه تهدیدات مخل نظم داخلی، اطمینان از امنیت استان‌ها، و اطمینان از همزیستی صلح‌آمیز شهروندان آلمانی است. BFV به شدت در زمینه ضد اطلاعات و ضد خرابکاری داخلی فعال است. این سازمان، سازمان امنیت داخلی آلمان و شریک اصلی BND است. طبق ادعای وب سایت گلوبال سکیوریتی، BFV از قدرت اجرایی پلیسی برخوردار نیست؛ اجازه دستگیری و بازجویی از کسی را ندارد؛ مجاز به ورود به و جستجوی منازل نیست؛ و در هیچ ایستگاه پلیسی مامور ندارد. این سازمان، وظیفه دارد که اطلاعات را جمع‌آوری کند و آنها را با حفظ حقوق شهروندی مردم آلمان، در اختیار دیگر سازمان‌های اطلاعاتی آلمان و بخصوص BND ‌قرار دهد. 

از دیگر موارد اینکه BFV به نام محافظت از قانون اساسی، به فعالیت می‌پردازد اما در اصل به کام مقامات سیاسی آلمان این محافظت صورت می‌گیرد. یکی از چالشهای بزرگ این سازمان، فعالیت حزب چپ‌گراهای افراطی، حزب کمونیست (DKP)، فراکسیون ارتش سرخ (RAF)، و فراکسیون جنبش انقلاب  (RZ) مجلس آلمان است. 

هم اکنون، رییس این سازمان "هانس گئورگ ماسن" (Hans-Georg Maassen) است. وزیر مسئول این سازمان، "دو مایزیاخ" -وزیر کشور- است.

سازمان اطلاعاتی آلمان///در حال انجام///
هانس گئورگ ماسن
5- نیروی دفاعی فدرال (ارتش آلمان) 
این نهاد شامل نیروهای مسلح جمهوری فدرال آلمان است. طبق قانون اساسی آلمان، هیچکدام از استان‌ها حق استفاده از ارتش را به نفع خود ندارند و تنها دولت مجاز به استفاده از این نهاد است. طبق برآورد ژوئن 2014، وزارت دفاع شامل 183 هزار نیرو بوده که با این تفاسیر، چهارمین ارتش بزرگ اتحادیه اروپا و سی‌امین ارتش بزرگ جهان محسوب می‌شود. هم اکنون "اورسلا فان در له‌ین" (Ursula von der Leyen) وزیر دفاع و فرمانده ارتش آلمان است.

سازمان اطلاعاتی آلمان///در حال انجام///
اورسلا فان در له‌ین

6- سرویس نظامی ضد اطلاعات MAD

این سرویس، پس از BND‌ و BFV یکی از سه نهاد اصلی اطلاعاتی کشور آلمان و مسئل فعالیتهای ضد اطلاعاتی نظامی است. دفتر اصلی این سازمان در "کلن" واقع است و در 12 شهر نمایندگی دارد. MAD دارای یکهزار و 300 نیروی نظامی و شخصی است. رییس فعلی این سرویس، "اولریش برکنهایر" (Ulrich Birkenheier) است.

سازمان اطلاعاتی آلمان///در حال انجام///
اولریش برکنهایر

کمیسیون مستقل مورخین
 

 در 15 فوریه 2011، "ارنست اورلائو" (Ernst Uhrlau) -رییس وقت سازمان- دستور به تشکیل "کمیسیون مستقل مورخین" متشکل از اساتید مورد اعتماد دانشگاه‌ها جهت رجوع به آرشیو چند هزار فایلی BND و تحقیق و بررسی در مورد تاریخ آن داد. قرار است که این کمیته از سال 1945 تا به امروز BND‌را مورد بررسی قرار داده و تا سال 2015 گزارش کامل خود را ارائه دهد.

سازمان اطلاعاتی آلمان///در حال انجام///
ارنست اورلائو
 
اعضا این کمیسیون عبارتند از:
پروفسور "ژوست دوفلر" (دانشگاه کلن) Jost Dülffer
پروفسور "کلاس دیتمار هاینکه" (دانشگاه تکنولوژیک درسدن) Klaus-Dietmar Henke
پروفسور "ولفگانگ کریگر" (دانشگاه ماربورگ) Wolfgang Krieger
پروفسور "رولف دیتر مولر" (موسسه پژوهشات تاریخی سیاسی و دانشگاه هامبولت برلین) Rolf-Dieter Müller

سازمان اطلاعاتی آلمان///در حال انجام///

عملیات‌ها و چالش‌ها
کارزار اطلاعاتی آلمان شرقی: در اوایل دهه 1960 و در زمان حکومت "کنراد آدنائر" (Konrad Adenauer) در آلمان غربی، فعالیت BND در امر جاسوسی به اوج خود رسید. BND‌ در همان گام اول در کارزار جنگ سرد، پیروز قضیه بود. این سازمان موفق به شناخت کامل منطقه آلمان شرقی و براورد دقیق جغرافیایی، سیاسی و اقتصادی حریف گردید. BND از تعداد پلها، ظرفیت بیمارستان‌ها، مسافت مناطق هوایی، و مختصات جاده‌ای تحت حکومت شوروی سابق خبر داشت. عوامل این سازمان تا عمق وزارت‌ها و ارگانهای نظامی نفوذ کرده بودند. 

در همین حال، سازمان KGB به یکی از افسران نظامی آلمان شرقی مظنون شده و وی را به اتهام جاسوسی برای BND دستگیر کرده و به مسکو انتقال داد. BND هم بلافاصله با تهیه اسناد جعلی وی را مامور خود KGB‌ خواند که در این سازمان نفوذ کرده است. آلمان شرقی هم به تلافی، در طی چند سال بعد 90 درصد از خبرچین‌های درجه پایین BND‌ را تطمیع کرده و به خدمت سازمان خود موسوم به "استاسی" درآورد. 

سازمان اطلاعاتی آلمان///در حال انجام///

اما در تاریخ 13 آگوست 1961 معادلات برای BND‌ به هم ریخت. در این روز، دیوار برلین بنا شد و عملا قدرت این سازمان بسیار محدود گردید. این امر تا سال 1967 ادامه داشت. اما در سال 1967 و 1968 این BND‌ بود که از حیث جاسوسی نظامی در آمریکای جنوبی و خاورمیانه عملکرد بسیار درخشانی داشت. همچنین کسب اطلاعات ذی‌قیمت از اروپای شرقی که منطقه شوروی محسوب می‌شد، موجب شد که ناتو با آگاهی کامل نسبت به بروز هر گونه اقدام از سوی شوروی، به این کشور اخطار دهد. 

بحران کوبا:
 
اما یکی از هوشمندانه‌ترین اقدامات BND‌ را باید مربوط به سال 1962 دانست. در این سال، این سرویس اطلاعاتی طی با خبر شدن از انتقال موشک‌های روسی به کوبا، موضوع را به آمریکا انتقال می‌دهد و در نتیجه بحران موشکی کوبا شکل می‌گیرد.

یکی از برآوردها و پیش‌بینی‌های بسیار دقیق BND مربوط به پیش‌بینی جنگ 6 روزه خاورمیانه می‌باشد که در 5 ژوئن 1967 آغاز شد. روز 2 ژوئن 2007 یک جلسه بسیار محرمانه میان "لیندون جانسون" (Lyndon Johnson) -رییس جمهور وقت امریکا- "دین راسک" Dean Rusk)-وزیر امور خارجه وقت- و "ریچارد هلمز" (Richard Helmes)-رییس وقت سیا- برگزار می‌شود. در این جلسه، هلمز خبر از حمله رژیم صهیونیستی در روز 5 ژوئن می‌دهد. راسکع بلافاصله واکنش نشان داده و با گفتن این جمله که "سفیر ما در تل آویو اعلام کرده که همه چیز عادی و خوب است" ادعای وی را رد می‌کند. اما هلمز در جواب این جمله را می‌گوید: "متاسفم ... اما من به آنچه که می‌گویم ایمان دارم ... اسراییل جنگ را در همین تاریخ شروع خواهد کرد و تصمیم هم دارد که به نفع خود به پایان برساند". در این هنگام جانسون از هلمز می‌پرسد که چرا تا به این حد مطمئن است. و هلمز می‌گوید: "من این خبر موثق را از BND نزدیکترین شریک اطلاعاتی‌مان دریافت کردم و ذره‌‌ای شک به آن ندارم".  در آن زمان، ژنرال گهلن ریاست BND را بر عهده داشت.

سازمان اطلاعاتی آلمان///در حال انجام///
ریچادر هلمز

بحران چک: برگ برنده‌ای دیگر برای فعالیتهای BND را می‌توان در "بحران 1968 (جمهوری) چک" یافت کرد. در این سال، مامورین شعبه "پولاخ" BND‌ موفق شدند تا با رمزگشایی حمله نیروهای شوروی و پیمان ورشو به چکسلواکی را پیش‌بینی کنند. اما سازمان سیا در اهمالی که برخاسته از نظر "لیه‌ولین تامسون" (Llewellyn Thompson) -سفیر آمریکا در مسکو- بود، به این موضوع بی‌توجهی کرد. تامسون، این برآورد را "محصول ساخت آلمان" خطاب کرده بود.

سازمان اطلاعاتی آلمان///در حال انجام///
لی‌یه‌ولین تامسون

در ساعت 11:11 دقیقه شب 20 آگوست 1968، رادارهای اطلاعاتی BND‌ متوجه بروز اتفاقات عجیب در حریم هوایی چکسلواکی شدند. سپس، یکی از جاسوسان سازمان در پراگ بلافاصله با مرکز باواریا تماس گرفت و این جمله را گفت: "نیروهای پیمان ورشو حرکت کرده‌اند، روس‌ها هم بسیار نزدیکند".

این آخرین برآورد صحیح اطلاعاتی در زمان ریاست ژنرال گهلن بود. با استعفای گهلن، عملا بخش قابل توجهی از قدرت BND کاسته شد. تا سالها خلاء وجود وی احساس می‌شد. اگرچه در سالهای بعد، پیروزیهای فرخنده‌ای شامل حال این سازمان شد، اما از دوره گهلن می‌توان به عنوان درخشانترین دوره BND‌ یاد کرد.

در حقیقت، در آن زمان علت تفوق و برتری BND‌ بر رقیب هموطن خود یعنی "استاسی" را می‌توان در استفاده گهلن از نیروهای بسیار زبده و ویژه که دارای سبقه درخشان اطلاعاتی بودند و برای هدف سازمان از جان و دل مایه می‌گذاشتند دید. البته یکی از میراث‌های گهلن خویش و قوم‌پرستی بود (او 16 نفر از اعضا فامیل خود را در پست‌های مختلف سازمان گماشته بود) که تا سالها در BND جریان داشت.

در دهه 1970، ژنرال "گرهارد وسل" (Gerhard Wessel) که جایگزین گهلن شده بود، دستور به مدرن کردن سیستم داد. چرا که تحولات سیاسی آلمان غربی موجب تضعیف سازمان شده بود و باید جانی تازه در کالبد آن ‌دمیده می‌شد.

ماجرای المپیک مونیخ:
 کشتار المپیک مونیخ 1982 تبدیل به یکی از سیاه‌ترین نقاط در کارنامه BND و BFV‌ شد. حمله افراد مسلح ناشناس به کمپ ورزشکاران و نفوذ به ساختمانهای مربوط به ورزشکاران اسراییلی و کشتن آنها، موجب ایجاد بلوای بین‌المللی شد. رژیم صهیونیستی بلافاصله سازمان‌های اطلاعاتی آلمان را به دلیل عدم توجه به اخطارهای امنیتی که موساد پیشتر به آن داده بود، مقصر دانست و همین امر باعث شد که BND اقدام به ایجاد واحد ضد تروریسم بکند.

در سال 1986، BND‌ موفق به رمزگشایی از عملیات موفق بمبگذاری یک دیسکو در برلین از سوی سفارت لیبی در این کشور شد. 

بازداشت و جاسوسی از روزنامه‌نگاران: 
در دهه 1990، BND‌ شماری از روزنامه‌نگاران را تحت تهدید و بازداشت قرار داد. این عمل، پس از افشا اطلاعات مربوط به فعالیتهای این سازمان در جنگ عراق و جنگ علیه تروریسم رخ داد. BND‌ منبع منبع خبر را می‌خواست؛ برای همین شروع به ایجاد فشار بر روزنامه‌نگاران کرد. سرانجام "بوندشتاگ" -مجلس ملی آلمان- تصمیم به تشکیل کمیته استیناف به ریاست قاضی دادگاه عالی، دکتر "گرهارد شافر" (Gerhard Schafer) کرد. این کمبته بعدا اعلام کرد که BND‌ از سال 1993 تا 2005 مشغول  پروژه تعقیب و بازداشت روزنامه نگاران بوده است. نهایتا، صدر اعظم دستوری مبنی بر محدود کردن اقدامات BND نسبت به روزنامه‌نگاران صادر کرد تا بدین طریق سبب نجات سازمان از چنگ افکار خشمگین عمومی شود. کمیته استیناف، در سال 2009 گزارش نهایی خود را ارائه کرده و طی آن اقدام سازمان BND را ناشی از نگرانی آن برای افشاء اطلاعات محرمانه خواند و البته ریاست سازمان را هم به دلیل رویکرد تند محکوم کرد اما هیچ اشاره‌ای به قصور و عمد مقامات دولتی نشد.

سازمان اطلاعاتی آلمان///در حال انجام///
گرهارد شافر

نکته قابل توجه اینکه طبق سند افشا شده به تاریخ 11 سپتامبر 2008 ویکی لیکس، 11 صفحه از گزارش شافر که پس از صدور حکم به نفع "ژوزف هوفلشولت" (Josef Hufelschulte) -روزنامه نگار مشهور آلمانی- دارای وجاهت قانونی برای چاپ شناخته شده بود، قبل از نمایش عمومی ناپدید شد. خروجی گزارش شافر به این شکل بود که هوفلشولت در محاق همکاری ناآگاهانه با BND قرار گرفته بوده است. این گزارش، سرشار از اسامی رمز است.

سازمان‌های اطلاعاتی آلمان///در حال انجام///
ژوزف هوفلشولت یکی از روزنامه‌نگاران آزار دیده از BND

حمله به عراق: در روز 5 فوریه سال 2003، "کالین پاول" -وزیر امور خارجه وقت آمریکا- در سازمان ملل متحد اقدام به آماده‌سازی جو برای حمله به عراق کرد. وی از دستیابی عراق به سلاحهای کشتار جمعی سخن گفت و منبع خود را نه آژانس بین‌‌المللی انرژی هسته‌ای که BND‌ خواند. BND‌ هم از طریق جاسوس حرفه‌ای خود یعنی "رفید الجنابی" (Rafid al-Janabi) که حقوق خود را از طریق یکی از شرکت‌های مستقر در مونیخ موسوم به "تی‌یل و فردریک" به مقدار ماهیانه 3 هزار یورور دریافت می‌کرد، از موضوع باخبر شده بود. البته وقتی حقوق وی پس از مدتی از سوی شرکت مذکور قطع شد، به دادگاه شکایت کرد و حق و حقوق خود را گرفت.

سازمان اطلاعاتی آلمان///در حال انجام///
رفید الجنابی

میانجیگری مذاکرات اسراییل و حزب الله لبنان: این BND‌ بود که در سال 2006 بطور بسیار محرمانه بعنوان میانجی مذاکرات رژیم صهیونیستی و حزب الله نقش اصلی را ایفا کرد. این مذاکرات مربوط به آزادسازی اسرای دو طرف بود که با موفقیت شکل گرفت.

جاسوسی از بانکهای لیختن اشتاین  جلوگیری از فرار مالیاتی:
 اوایل سال 2008 بود که موضوع گماردن جاسوس در بانکهای لیختن اشتاین توسط BND، رسانه‌ای شده و مشخص گردید که این روند از سال 2000 شروع شده بوده است. در این میان، BND از بابت لوح فشرده حاوی اطلاعات ذی‌قیمت که توسط یکی از کارمندان اسبق گروه مالی LGT -بانک خصوصی یک خانواده حکومتی در آلمان- در اختیار این سازمان قرار گرفته بود، مبلغ 7.3 میلیون دلار از وزارت دارایی آلمان حق دلالی اطلاعاتی را می‌گیرد تا وزارت مذکور بتواند از فرار مالیاتی ریاست بانک جلوگیری به عمل آورد.بعدها به دلیل اختلاف نظر مالی بین این دو، این معامله به جنجال کشیده شده و مسکوت می‌ماند.

جریان کوزوو: 
طبق سند منتشره مورخ 9 دسامبر 2008 ویکی لیکس، سازمان BND در یکسری جنایات سازمان یافته در منطقه بالکان دست داشته است.  در نوامبر 2008 بود که سه تن از ماموران BND‌ به اتهام بمبگذاری در مرکز حقوق بشر کوزوو دستگیر شدند. پس از مدتی، "ارتش جمهوری کوزوو" مسئولیت این اقدام را بر عهده گرفت. بررسی‌های آزمایشگاهی نیز نشان داد که مامورین آلمانی نقشی در این بمبگذاری نداشته‌اند. در هر حال صحت و سقم نقش BND‌در این جریان هیچگاه تایید نشد.

سازمان اطلاعاتی آلمان///در حال انجام///
سه مامور BND پس از آزادی

تحلیلگران معتقدند که اقدام کوزوو نسبت به دستگیری سه نفر، در پی انتقام‌گیری از گزارش BND‌ مبنی بر دست داشتن "هاشم تاچی" (Hashim Thaçi)-نخست وزیر وقت- و "راموش هاراندیناج" (Ramush Haradinaj)-نخست وزیر اسبق- در جنایات سازمان‌یافته شکل گرفته است.

سازمان اطلاعاتی آلمان///در حال انجام///
هاشم تاچی (سمت راست) و راموش هاراندیناژ (سمت چپ)

دستگیری جاسوس:
 BND
 در 2 ژوئن 2014 موفق به کشف و دستگیری یکی از مامورین خود که جاسوس بود، گردید.  این مامور، در ازای دریافت ۲۵ هزار یورو بیش از ۲۰۰ سند محرمانه را از آرشیو بیرون کشیده و از طریق فلش‌مموری به یک مامور مخفی CIA تحویل داده است.

بنابر گزارش‌ها، این اسناد شامل موضوع‌های مختلفی می‌شده‌ است. از جمله گزارشات کمیته تحقیق پارلمان آلمان در راستای فعالیت‌های جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا در این کشور و شنود مکالمات تلفنی شهروندان و سیاستمداران آن.

وی، 2 سال پیش از مقامات آمریکایی خواسته بود که برای‌ آنها در نهادهای امنیتی آلمان جاسوسی کند. فرد مذکور پس از ساعت‌ها بازجویی، به جاسوسی برای آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (CIA) اعتراف کرده است. پس از این اتفاق، BND‌ اقدام به اخراج یکی از مقامات ارشد اطلاعاتی آمریکا از این کشور کرد. BND، تاکنون نام این جاسوس را افشا نکرده است.

جاسوسی از همسر ولادیمیر پوتین
طبق سند انتشار یافته در تاریخ 11 مارس 2013 از سوی ویکی لیکس، یکی از مامورین زن BND‌ در زمان اقامت پوتین و خانواده‌اش در درسدن آلمان (در دوره‌ای که وی مامور اطلاعاتی KGB بود)، با همسر وی رابطه دوستی عمیق‌تری برقرار کرده و به وی نزدیک می‌شود. نام این مامور، "لنخن" بوده اما در خود سازمان او را به دلیل قد بلند "بالکن" خطاب می‌کردند. این خانم، بعدها در طی رابطه نامشروع با یک سرهنگ اطلاعاتی KGB باردار شد و به بهانه درمان به برلین غربی رفته و پیش از فروپاشی دیوار برلین به شوروی گریخت. همین امر بعنوان شکست کلاسیک جنگ سرد برای پوتین محسوب گردید. در هر حال، لنخن دوست صمیمی "لیودمیلا" -همسر وی- بود. 

در دهه 1980، پوتین به سبب فعالیتهای درخشان خود در بخش شرقی برلین، در بین مامورین اطلاعاتی آلمان به شهرت بسیاری می‌رسد. "لنخن" یا همان "بالکن" تا جایی در زندگی لیودمیلا نفوذ می‌کند که وی از اختلافات زیر سقف خود با ولادیمیر برای او تعریف می‌کرده است. "اریک اشمیت اینبروم" (Erich Schmidt-Eenboom) -رییس موسسه مطالعات صلح و نویسنده چند اثر اطلاعاتی- نیز این امر را تایید کرده است.
این سند از میان بیش از 5 میلیون سندی که گروه ویکی لیکس از ایمیل موسسه جاسوسی اطلاعاتی "استراتفورد" آمریکا بدست آورده، استخراج شده است.

پوتین در سن 33 سالگی از سوی KGB به همراه سه نفر دیگر با تشکیل یک تیم اطلاعاتی 4 نفره وارد برلین شرقی می‌شود. ماموریت این تیم، نظارت بر و مراقبت از فرزندان مقامات ارشد روسی و آلمانی برلین شرقی بود. وی، همان مامور اطلاعاتی متبحری است که در کتاب خود زندگینامه مشهور "استلا ریمینگتون" (Stella Rimington) -رییس اسبق MI5- به او اشاره شده است. 

اینبروم ادعا کرده که یکی از مامورین اسبق BND‌ به وی پیشنهاد داده بود که برای بی‌آبرو کردن پوتین می‌تواند آرشیو اطلاعات مربوط به اختلافات وی با همسرش را در اختیار او قرار دهد، اما اینبروم آن را مسئله خصوصی دانسته و امتناع ورزیده است.

حذف محتوای وب سایتها 
طبق سند منتشره در 13 نوامبر 2008 ویکی لیکس، سازمان BND حمایت زیرساختی کامل خود را از شرکت T-Systems دریافت می‌کرده است و طی چند سال اخیر که موارد تخلف آن همچون قاچاق 363.4 گرم پلوتونیوم از فرودگاه "مونیخ" به فرودگاه "لوفتانزا" از طریق وب سایتها افشاگری می‌شده، با استفاده از آی‌پی‌های مختلف اقدام به تغییر و حذف محتوا و هک کردن سایت می‌کرده است. ویکی لیکس ادعا کرده که صحت این قضیه با توجه به درخواست شرکت مذکور از این گروه مبنی بر حذف این سند، مورد تایید است.

همایش بین‌المللی
یکی از اقداماتی که BND‌ را از همتایان خود متفاوت کرده است، برگزاری همایش سالیانه بین‌المللی در مورد موضوعات مهم امنیتی حال حاضر جهان با دعوت از کارشناسان امر است. 

کشف عاملان جنایت الحوله

اخیرا گزارشی از وب سایت "مانیتورینگ" انتشار یافت که بنابر آن سازمان اطلاعات آلمان اعلام کرده که القاعده ۹۳ عملیات تروریستی طی ۸ ماه گذشته در سوریه انجام داده است.

سازمان اطلاعاتی آلمان///در حال انجام///
 کشتار فجیع الحوله

در گزارش ارائه شده از سوی BND به پارلمان آلمان، تصریح شده که القاعده در عملیات کشتار "الحوله” دست داشته است. در این گزارش آمده که نزدیک به 100 غیر نظامی در حادثه "الحوله” کشته شدند و اکثر آنها زن و کودک بودند. پیش از این، شورشیان مخالفان مسلح مدعی شده بودند که این افراد در حملات هوایی و موشکی توسط ارتش سوریه کشته شده‌اند، اما چند روز بعد، گزارش و تصاویر ویدئویی منتشره از سوی سازمان ملل نشان داد  که افراد غیرنظامی با دست‌های بسته توسط شلیک مستقیم افرادی ناشناس به قتل رسیده‌اند.

BND با اشاره به اعزام شبه نظامیان القاعده در سراسر سوریه تصریح کرده که جزئیات بیشتر را به دلیل طبقه‌بندی شده بودن اطلاعات اعلام نمی‌کند.

نئونازیسم و مشکلات ناشی از آن
اقدامات خشن نئونازیها تاکنون بارها سبب‌ساز مشکلاتی برای سرویسهای اطلاعاتی آلمان و مقامات این کشور شده است. از این دست، می‌توان به استعفای "هاینس فروم" -رئیس اسبق سرویس اطلاعاتی آلمان- در پی قصور و کوتاهی سرویس اطلاعاتی آلمان درباره شناسایی عاملان جنایات مربوط به هدف قرار دادن اتباع خارجی در این کشور به دست برخی دیگر از اتباع افراطی خارجی استعفای خود را تقدیم فردریش کرد. به گزارش بی بی سی، هانس متهم به عدم تلاش و پیگیری برای دستگیری مظنونانی بود که گفته می شود به یک شبکه نئونازی و نژادپرست تعلق دارند. این گروه تا کنون ۱۰ مهاجر را کشته‌اند که اکثریت قربانیان آن را مهاجران ترک تشکیل می‌دادند. این قتل‌ها در فاصله زمانی ۷ سال انجام شده و در حال حاضر یک زن متهم به دخالت در این قتل‌های زنجیره ای در زندان انتظار تشکیل دادگاه و دریافت حکم را می‌کشد. رئیس سرویس اطلاعاتی آلمان زمانی در مقام اتهام قرار گرفت که مشخص شد وی برخی مدارک مربوط به این پرونده را مخدوش و یا پنهان کرده است. این مقام ۶۳ ساله آلمانی از سال ۲۰۰۰ تا کنون بر این مسند تکیه زده بود.

سازمان اطلاعاتی آلمان///در حال انجام///

شنود و جاسوسی

شنود گسترده مردم 

یکی از فعالیتهای گسترده‌ای که در این چند سال اخیر از  سوی BND و با همکاری BFV صورت گرفته، مربوط به شنود مکالمات تلفنی شهروندان و کنترل ایمیل‌های آنان است. در گزارشی که به تازگی از سوی نهاد نظارتی پارلمان آلمان که مسئول رسیدگی به فعالیت‌های سازمان امنیت این کشور است، منتشر شده، آمده که سازمان اطلاعات آلمان در کنترل‌های خود "تنها به 290 مورد برخورد کرده که احتمالاَ می‌توانند به مسائل امنیتی مربوط باشند".

طبق قانون، سازمان BND و BFV مجازند که در چارچوب مبارزه علیه تروریسم و فعالیتهای سازمان‌یافته، با رعایت موازین، مکالمات و مراودات بین‌المللی را مورد بررسی و شنود قرار دهد. 

دولت آلمان در دفاع از این امر اعلام کرده است که فعالیت شناسایی، شنود و جمع‌آوری اطلاعات از سوی سازمانهای امنیتی این کشور مورد نظارت دادگاه عالی فدرال این کشور قرار گرفته است. "گئورگ اشترایتر" -معاون سخنگوی دولت آلمان- معتقد است که تمامی موارد کنترل مکالمات و مراودات با هماهنگی با نهادهای پارلمانی این کشور صورت گرفته است.

سازمان اطلاعاتی آلمان///در حال انجام///
یکی از پایگاههای پیشرفته جاسوسی و کنترل BND

 اشترایتر در دفاع از این امر، تاکید کرده که سازمان اطلاعات این کشور فقط بخش مختصری از مکالمات بین‌المللی را مورد بررسی قرار داده است. بوی معتقد است که به دلیل تحول روش‌های شناسایی، میزان کنترل مکالمات نسبت به سال 2010 کاهش یافته است. در سال 2010، حدود 38 میلیون مکالمه و مراوده از سوی BND مورد بررسی قرار گرفت.

اخیرا "حزب چپ" آلمان این عمل سازمان‌های اطلاعاتی این کشور را شدیدا محکوم کرده و اعلام کرده که درصد موفقیت در این روش تنها یک صدم درصد بوده و لذا سازمان امنیت آلمان در 99/ 99 درصد مهم‌ترین حقوق پایه‌ای شهروندان را نقض کرده است. سازمان اطلاعات آلمان تا این لحظه در مورد آمار اعلام شده سکوت کرده است.

BND شعبه جاسوسی آمریکا؟

پس از انتشار گزارشی از روزنامه "زود دویچه سایتونگ" مبنی بر اینکه سازمان اطلاعات امنیت آلمان، داده‌های شهروندان آلمانی را به آژانس امنیت ملی آمریکا منتقل می‌کرده است، اپوزیسیون این کشور درباره تبدیل شدن سازمان اطلاعات آلمان به شعبه جاسوسی برای آژانس امنیت ملی آمریکا هشدار داده است.

"برند ریکسینگر"، رهبر حزب چپ‌های آلمان در این باره اظهار داشته است که این اتهام که سازمان اطلاعات امنیت آلمان شعبه جاسوسی از آژانس امنیت ملی آمریکا است تایید می‌شود.

"کونستاین فون نوتز"، و "هانس کریستین اشتروبل" از نمایندگان "سبزها" در پارلمان آلمان هم این مسئله را یک رسوایی تمام عیار دانسته و تاکید کردند که سازمان اطلاعات امنیت آلمان یک بخش کاملا آشکار از شبکه جاسوسی بی دلیل گسترده جهانی است.


شنود وزیر خارجه اسبق آمریکا

صدای افغان ( آوا) در خبری به تاریخ 15 مهر 1393،  به نقل از اینترنشنال نیوز، آورد که رسانه های خبری آلمان بدون اشاره به زمان مشخص شنود تلفنی "هیلاری کلینتون" -وزیر اسبق امور خارجه امریکا- و به نقل از یک منبع دولت آلمان که خواست نامش فاش نشود، اعلام کردند که سرویس اطلاعاتی آلمان در حالی که وی در داخل هواپیمایی دولت امریکا بوده است، به اشتباه به ردیابی و شنود تلفنی او مبادرت کرده است. 

سازمان اطلاعاتی آلمان///در حال انجام///

علاوه بر این، روزنامه های آلمان ضمن دفاع از سازمان اطلاعاتی کشور خود، این عمل را تلافی ساده و شفاف سرویس اطلاعاتی خود در قبال شنود تلفنی "آنگلا مرکل" -صدر اعظم آلمان- توسط دستگاه جاسوسی آمریکا خوانده‌اند.
ََََََ
جاسوسی از ترکیه
روزنامه گاردین در مقاله خود به تاریخ 18 آگوست 2014 به قلم "فیلیپ اولترمان" (Phillip Oltermann) به افشای خبر جاسوسی آلمان از ترکیه به مدت 38 سال از سال 1976 پرداخت. به گزارش گاردین، دولت ترکیه پس از افشای این خبر، بلافاصله خواستار اخراج سفیر آلمان از کشور خود شد. البته از آنجایی که بیش از 3 میلیون ترک در آلمان زندگی می‌کنند و از این حیث، آلمان میزبان بزرگترین جامعه ترک تبار دنیا است، هر دو کشور با رعایت ملاحظات و منافع، تلاش کردند که این موضوع را با دعوت سفیر آلمان در ترکیه به دفتر وزارت خارجه، با گفتمان در پشت درهای بسته رفع نمایند. افشاگری اخیر 2 مجله "فوکوس" و "اشپیگل" آلمان، موجب بروز تنازع و اختلاف میان دو کشور گردیده است. 

البته گفتنی است که رجب طیب اردوغان -رییس جمهور کنونی ترکیه- در حاشیه اولین نشست و تجربه کشور ترکیه در بین اعضاء ناتو، با ذکر جمله‌ای جنجالی ناراحتی خود از جاسوسی آلمانی‌ها را به آنگلا مرکل-صدر اعظم آلمان- ابراز کرد: "چرا از ما جاسوسی کردید؟".

سازمان‌های اطلاعاتی آلمان///در حال انجام///
دیدار اردوغان و مرکل

صدر اعظم فعلی: جاسوس کهنه‌کار
در رابطه با آنگلا مرکل -صدر اعظم آلمان- و سابقه طولانی مدت جاسوسی وی سخن زیاد است. گزارش ویژه مشرق درباره سوابق صدراعظم آلمان را می‌توانید از اینجا مطالعه کنید. 

نگاه نظام امنیتی آلمان به درگیریهای منطقه‌ای

طبق برآورد سازمان امنیت داخلی آلمان (BFV)، هم اکنون 43 هزار مسلمان در جامعه این کشور وجود دارند و رشد تندرویان سلفی روزافزون است. هانس گئوگ ماسن -رییس BFV- معتقد است که اینترنت تاثیر بسیار بسزایی در جذب جوانان مشتاق جهاد و کشتار به گروه داعش داشته است. به گفته وی، تاکنون 400 آلمانی به گروه داعش پیوسته‌اند. او، سازمان تحت نظر خود را به شدت در حال مراقبت از فعالیتهای اسلامگرایان اعلام کرده است.

سازمان‌های اطلاعاتی آلمان///جهت ملاحظه///

ماسن در مورد بحران اوکراین نیز از فعالیت‌های سرویس‌‌‌های جاسوسی روسیه علیه نفوذ آلمان در اوکراین سخن گفته و کشور خود را آماده نبرد طاقت‌فرسایی با نام اطلاعاتی روسیه دانسته است.

واشنگتن پست در مقاله 23 آگوست 2014 خود به قلم "گرگ میلر"  در خبررسانی دقیق و ارائه اطلاعات استراتژیک به حفاظت اطلاعات ارتش سوریه (SMI) در چند سال اخیر در طی درگیری با مخالفین بسیار موثر و حیاتی دانست. نویسنده مقاله معتقد بود که BND با شناسایی دقیق رهبران داعشی، نقاط تمرکز آنها را به ارتش سوریه معرفی کرده و ارتش سوریه آنها را آماج حمله قرار داده است.

جمع‌بندی
1. از شواهد و مستندات مذکور اینطور برمی‌‌آید که نظام اطلاعاتی آلمان بر حسب تشخیص مناطق عملیاتی و با عنایت به پیامدهای مثبت همکاری اطلاعاتی با همتایان ظرفیتمند خود، در پی تقویت خود در مناطق استراتژیک جهان است.

2. ظاهرا خونسردی و نظم که بعنوان مهمترین ویژگی آلمانی‌ها زبانزد جامعه بین‌الملل است، در نظام اطلاعاتی این کشور هم به چشم می‌خورد. آنچه که از متن برمی‌‌آید، نشاندهنده ریتم مطبوعی در کنش‌ و واکنش‌های سازمانهای اطلاعاتی آلمان و بخصوص BND در مواجهه با معادلات اطلاعاتی و جاسوسی است.

3. شنود و جاسوسی چند سالی است که بعنوان استراتژی مطلوب سازمانهای اطلاعاتی آلمان مد نظر قرار گرفته است. قطع یقین، در نظام اطلاعاتی جامعه جهانی این امر در اشکال مختلف شکل می‌گیرد، اما تمرکز بسیار زیاد آلمانی‌ها بر این استراتژی اواخر نه تنها زبانزد شده که مشکلاتی را برای آنها در درون کشور و در تقابل با دوستان خارجی بوجود آورده است.

4. نگرش سیاسی BND آبستن حوادث بزرگ از قبیل وقوع جنگ جهانی دوم است. قرن فعلی، قرن حوادث لحظه به لحظه و بزرگ تروریستی است و دفع خطرات پیش روی امنیت یک کشور، نیاز به دانش بالا، اطلاعات جامع و قابل اتکا، فراست سیاسی، و چابکی عملیاتی دارد. سازمان اطلاعاتی آلمان، در این مورد یکی از قویترین سازمانهای جهان است.



منابع و مآخذ:

http://www.bnd.bund.de
http://www.eyespymag.com/intelgermany.htm
http://www.aftabir.com/news/view/2008/sep/07/c1c1220784341_politics_world_bnd.php/%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D8%A7%D8%B1-%D8%B3%D8%A7%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D8%B7%D9%84%D8%A7%D8%B9%D8%A7%D8%AA-%D9%88-%D8%A7%D9%85%D9%86%DB%8C%D8%AA-%D8%A2%D9%84%D9%85%D8%A7%D9%86-bnd
http://www.britannica.com/EBchecked/topic/70640/BND
http://www.magiran.com/npview.asp?ID=1693765
http://rt.com/news/german-intelligence-new-headquarters-593/
http://www.iriaf-airforce.blogfa.com/category/370
http://www.ammariyon.ir/fa/news/26267/
https://wikileaks.org/wiki/BND_Kosovo_intelligence_report,_22_Feb_2005
http://www.tasnimnews.com/Home/Single/519413
http://www.momtaznews.com/%DA%AF%D8%B2%D8%A7%D8%B1%D8%B4-%D8%B3%D8%A7%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D8%B7%D9%84%D8%A7%D8%B9%D8%A7%D8%AA%DB%8C-%D8%A2%D9%84%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D8%B2-%D8%B9%D8%A7%D9%85%D9%84%D8%A7%D9%86/
http://www.avapress.com/vdcgyy9y.ak93t4prra.html
http://www.rasad.org/%D8%A2%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%AE%D8%A8%D8%B1/?lastnews=1069971
http://www.ghatreh.com/news/nn20766415/
http://www.spiegel.de/international/spiegel/mr-hezbollah-german-mediates-between-israel-and-the-shiite-militants-a-444128.html
http://www.rferl.org/Content/Three_German_Spies_Await_Release_At_Kosovo_Airport/1354240.html
https://wikileaks.org/wiki/BND_Kosovo_intelligence_report,_22_Feb_2005
http://www.spiegel.de/international/germany/arrest-of-bnd-employee-strains-ties-between-germany-and-us-a-979738.html
https://web.archive.org/web/20121015225858/http://www.bmi.bund.de/EN/Ministerium/StrukturAbteilungen/strukturabteilungen_node.html
http://www.welt.de/english-news/article2806537/German-spy-affair-might-have-been-revenge.html
https://wikileaks.org/wiki/Schaefer_report_missing_pages_on_BND_contacts_with_journalist_Josef_Hufelschulte_2006
http://www.spiegel.de/international/germany/german-considers-turkey-to-be-official-target-for-spying-a-986656.html
https://wikileaks.org/gifiles/docs/16/1601838_re-os-russia-germany-ct-old-11-3-putin-s-wife-infiltrated-by.html
http://www.theguardian.com/commentisfree/2013/oct/04/german-intelligency-service-nsa-internet-laws
http://www.theguardian.com/world/2014/aug/18/turkey-summons-german-ambassador-bnd-spying
https://wikileaks.org/wiki/German_Secret_Intelligence_Service_%28BND%29_T-Systems_network_assignments,_13_Nov_2008
http://www.globalsecurity.org/intell/world/germany/bfv-ops.htm
http://www.reuters.com/article/2014/08/31/us-iraq-security-germany-idUSKBN0GV05L20140831
http://www.washingtonpost.com/world/national-security/us-strikes-in-syria-against-islamic-state-would-be-hindered-by-intelligence-gaps/2014/08/23/70f6595e-2a30-11e4-958c-268a320a60ce_story.html 

 
 
 
 
محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


 گزارشی از دردهای یک جانباز اعصاب و روان و مادرش


مادر، حالا فقط می‌خواهد که پسرش زودتر از این همه درد و رنج رها شود. شاید او در دلش به رفتن پسرش هم راحت باشد و وقتی هشدار پزشکان درباره ازدواج مهرداد را می‌گوید، نفسی با آه می‌کشد که قلب هر شنونده ای را به درد می آورد.
گروه جهاد و مقاومت خبرنگار سپیدار خبر - از مشرق یکی از کوچه‌های‌ حاشیه‌ای رباط‌کریم مقصد ما بود تا به دیدار «هاجر میرشکار» مادر جانباز اعصاب و روان «مهرداد امینی» برویم. در یک صبح سرد پاییزی و دقیقا همان ساعاتی که مردم کم کم برای کار روزانه گرم می‌شدند و هر کسی سرگرم گرفتاری‌های خود بود، خیابان فدائیان ما را به کوچه‌ای رساند که خانه‌های نوسازی داشت اما خیلی از زمین‌هایش خالی افتاده بود و به خوبی حس و حال حاشیه یک شهر اقماری را القا می‌کرد.

مادری که برای مخارج جانبازش مجبور به کارگری است!+عکس و فیلم

خانم میرشکار سفره صبحانه را هم پهن کرده بود اما مگر می شد پای دردهای این مادر نشست و صبحانه هم خورد؟! مادری که برای گذران زندگی خود و فرزند جانبازش مجبور بود با سنی بالای 60 سال، به خانه این و آن برود و کار کند! دستش را رد نکردیم و بیسکویتی را به زور استکانی چای پایین دادیم.

مهرداد امینی در روزهای گرم و سوزان جنگ، با خانواده اش در اهواز زندگی می کرد و وقتی خودش را شناخت و توانست اسلحه به دست بگیرد به یگان های رزمی رفت و شد رزمنده‌ای پا به کار که به خاطر جنوبی بودنش به درد کارهای اطلاعات – عملیات می خورد.

مادری که برای مخارج جانبازش مجبور به کارگری است!+عکس و فیلم

خانواده امینی هم در زیر بمباران‌های دشمن اهواز را ترک نکردند و بعضی مواقع که فشار جنگ زیاد می شد، به روستاهای اطراف اهواز می رفتند. اما در این روزها هم مهرداد به جبهه می رفت.

حالا مهرداد، جانباز است و از ناحیه اعصاب و روان رنج می‌برد. به او که شب و روزش یکی شده و مدام نماز می‌خواند و عبادت می‌کند، فقط 25 درصد جانبازی داده‌اند و این یعنی کمترین امکانات برای جانبازی که به خاطر جانبازی اش نتوانست ازدواج کند و حالا حتی مادر هم برای نگهداری او مجبور به کارگری در خانه‌های مردم است! البته خودش می گوید که کم خونی دارد و دیگر حتی نمی تواند کارگری کند...

مادری که برای مخارج جانبازش مجبور به کارگری است!+عکس و فیلم
مهرداد امینی سمت چپ تصویر دیده می شود

خانم میرشکار می‌گوید حتی وقتی که دست مهرداد در جنگ آسیب دید و به بیمارستانی در مشهد منتقل شد، هزینه جراحی‌اش را ما دادیم چون هیچگونه بیمه‌ای نداشت. نزدیک بود دست مهرداد از کار بیفتد اما کم کم، عصب‌هایش به هم متصل و خوب شد.

مادر مهرداد به یک بیماری صعب العلاج مبتلا شد اما به لطف خدا بعد از گذراندن دوران شیمی درمانی بهبود یافت اما چیزی نگذشته بود که به عمل جراحی باز قلب، نیاز پیدا کرد و بعد از آن بود که پزشکان به او امر کردند که به خوزستان برنگردد و در تهران زندگی کند اما او که شوهر را با بیماری دیابت و یکی از پسرانش را با بیماری نامعلوم از دست داده بود، توانست در حاشیه رباط‌کریم خانه‌ای را برای خود و فرزند جانبازش دست و پا کند.

مادری که برای مخارج جانبازش مجبور به کارگری است!+عکس و فیلم

دیدار با جانباز مهرداد امینی برای ما میسر نشد، چون روز قبل از دیدار ما، خانم میرشکار، مهرداد را به بیمارستان‌های مختلفی برده بود اما هیچکدام حاضر به پذیرش نشده بودند تا اینکه یکی از بیمارستان‌های روانپزشکی به خاطر سوابق درمانی مهرداد در آن بیمارستان، حاضر به بستری او شد. از مهرداد فقط عکسی به دیوار بود که جوانی پر انرژی را نشان می‌داد. جوانی زیبا‌رو با چهره‌ای دلنشین که حالا احتمالا با غم و دردهایش حتما چروکیده و تکیده شده است.

مادر، حالا فقط می‌خواهد که پسرش زودتر از این همه درد و رنج رها شود. شاید او در دلش به رفتن پسرش هم راحت باشد و وقتی هشدار پزشکان درباره ازدواج مهرداد را می‌گوید، نفسی با آه می‌کشد که قلب هر شنونده ای را به درد می آورد.

مادری که برای مخارج جانبازش مجبور به کارگری است!+عکس و فیلم
وسائل ناچیز آشپزخانه که دوستان و آشنایان به خانم میرشکار داده اند

ما کمتر از یک ساعت مهمان این مادر رنجدیده بودیم و شاید بیشترین درخواست او، حل شدن مشکلاتش برای بستری فرزند جانباز و امرار معاش اوست. خواسته‌هایی که می‌تواند عرق شرم را بر پیشانی هر مسئول و خواننده این گزارش بنشاند. خانم میرشکار حالا بعد از گذشت سال‌ها از اتمام جنگ، دیگر توانایی جنگیدن با مشکلات برای زنده ماندن فرزندش را ندارد.

فیلم گزیده‌ای از صحبت‌های مادر جانباز مهرداد امینی را نیز ببینید و با او همدردی کنید...

 

دانلود

محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 19 آذر 1393برچسب:مادر ,جانباز ,امینی,مادری , مخارج جانباز,مجبور , کارگری,عکس , فیلم,سپیدار خبر, توسط محمد رضا رحمانی - بیرجند

 

علوم با پژهشگاه ICT برای جذب 

     

به گزارش خبرنگار سپیدار خبر" از سیتنا برای اولین بار در ایران، رایتل با ارایه‎ی سرویس کافه رایتل، امکان استفاده از خدمتی متفاوت و جذاب را برای مشترکین خود فراهم کرده است.

 

مشترکان رایتل با استفاده از سرویس کافه رایتل می‌توانید در هر زمان، هر مکان و حتی هنگام حرکت با سرعت بالا، به بهترین منتخب آرشیوهای متنوع از فایل‌های صوتی و تصویری، عکس و متن دسترسی داشته باشند و محتوای مورد نظر خود را بر روی تلفن همراه و یا تبلت خود مشاهده کنند.

 

کارتون و انیمیشن تلویزیونی، طنز و سرگرمی، برنامه‌های آموزشی، مجله سلامت، سریال‌های تلویزیونی، مجله ورزشی، مستندهای تلویزیونی، مستندهای فاخر دفاع مقدس و انقلاب اسلامی، برنامه‌های معارفی، سخنرانی علما و بزرگان، فیلم‌های سینمایی،مجله ویدیویی فوتبال، برنامه‌های تلویزیونی و سرویس‌های مناسبتی از جمله‎ی این مجموعه‎ها می‎باشند.

 

 

گفتنی است؛ هزینه‎ی هر مگابایت استفاده از این خدمات، 50 ریال می‌باشد. برای مثال، تماشای یک ساعت سریال در حدود 4500 ریال هزینه در بر خواهد داشت (به ازای 90 مگابایت).

 

محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ سه شنبه 18 آذر 1393برچسب:ارایه‎, سرویس ,کافه رایتل, برای اولین بار , ایران,رایتل,کافه,سپیدار خبر,دنیای حقیقی, توسط محمد رضا رحمانی - بیرجند

شبکه خبر شعار دانشجویان را سانسور کرد.

به گزارش سپیدار خبر" نامه نیوز، صداوسیما شعار « روحانی مچکریم» دانشجویان بعد از سخنان روحانی در مورد نحوه انتخاب وزیر علوم و احترام او به نظر دانشجویان را سانسور کرد.

محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


عکاسی از حیوانات شاخه‌ای از عکاسی طبیعت است که عکاس روی حیوانات و رفتارها و عادات آنها تمرکز می کند و لحظه های ناب و حیرت انگیز را شکار می کند.
به گزارش خبرنگار سپیدار خبر ؛عکاسی حیوانات شامل گرفتن عکس از پرندگان، حیات وحش، زندگی زیر آب و زندگی در جنگل می شود که عکاس ساعت ها مانند شکارچی در کمین حیوان می نشیند تا وی را در لحظه ای ناب شکار کند. این عکس ها در بخش های طبیعت صفحات عکس رسانه ها و سایت هایی چون نشنال جئوگرافی به طور ثابت منتشر می شود.
 
در همین رابطه اما عکس های تصادفی از حیوانات هم در رسانه ها کم نیستند. لحظاتی که یک حیوان به ناگاه با حالتی خاص در برابر دوربین عکاس ظاهر می شود یا با حرکت چیزی را به هم می زند و حرکاتش ثبت می شود. 
 
(تصاویر) عجیب و دیدنی از دنیای حیوانات
 
(تصاویر) عجیب و دیدنی از دنیای حیوانات
 
(تصاویر) عجیب و دیدنی از دنیای حیوانات
 
(تصاویر) عجیب و دیدنی از دنیای حیوانات
 
(تصاویر) عجیب و دیدنی از دنیای حیوانات
 
(تصاویر) عجیب و دیدنی از دنیای حیوانات
 
(تصاویر) عجیب و دیدنی از دنیای حیوانات
 
(تصاویر) عجیب و دیدنی از دنیای حیوانات
 
(تصاویر) عجیب و دیدنی از دنیای حیوانات
 
(تصاویر) عجیب و دیدنی از دنیای حیوانات
 
(تصاویر) عجیب و دیدنی از دنیای حیوانات
 
(تصاویر) عجیب و دیدنی از دنیای حیوانات
 
(تصاویر) عجیب و دیدنی از دنیای حیوانات
 
(تصاویر) عجیب و دیدنی از دنیای حیوانات
 
(تصاویر) عجیب و دیدنی از دنیای حیوانات
 
(تصاویر) عجیب و دیدنی از دنیای حیوانات
 
(تصاویر) عجیب و دیدنی از دنیای حیوانات
 
(تصاویر) عجیب و دیدنی از دنیای حیوانات
 
(تصاویر) عجیب و دیدنی از دنیای حیوانات
 
(تصاویر) عجیب و دیدنی از دنیای حیوانات
 
(تصاویر) عجیب و دیدنی از دنیای حیوانات
 
(تصاویر) عجیب و دیدنی از دنیای حیوانات
 
(تصاویر) عجیب و دیدنی از دنیای حیوانات
 
(تصاویر) عجیب و دیدنی از دنیای حیوانات
 
(تصاویر) عجیب و دیدنی از دنیای حیوانات
 
(تصاویر) عجیب و دیدنی از دنیای حیوانات
 
(تصاویر) عجیب و دیدنی از دنیای حیوانات
 
(تصاویر) عجیب و دیدنی از دنیای حیوانات
 
(تصاویر) عجیب و دیدنی از دنیای حیوانات
 
(تصاویر) عجیب و دیدنی از دنیای حیوانات

 

 
محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ یک شنبه 16 آذر 1393برچسب: عجیب, بسیار دیدنی, دنیای حیوانات,دنیاوحیوانات,سپیدار خبر,عجیب,دیدنی,جذاب,,دنیای حیوانات, توسط محمد رضا رحمانی - بیرجند
"امام خمینی" پس از تشکیل این شورا، "آیت الله خامنه‌ای" و "دکتر مصطفی چمران" را به نمایندگی خود در این شورا منصوب نمود و آنان را مأمور تشکیل شورا و ارائهٔ گزارش منظم در ارتباط با نیروهای مسلح نمود.
به گزارش سپیدار خبر: از جهان عکسی که می بینید، برای اولین بار منتشر می شود، حدود سی سال قبل از رهبر معظم انقلاب گرفته شده است. ایشان در عکس لباس خاکی نظامی بر تن دارند و هنگام پیاده شدن از خودرو، توسط جمعی از رزمندگان احاطه شده اند.

پس از پیروزی "انقلاب اسلامی"، جهت  فرماندهی نیروهای مسلح و ساماندهی امنیت کشور، "وزارت دفاع" دولت موقت پیشنهاد داد، شورایی به عنوان "شورای عالی دفاع" تشکیل شود. متعاقب این پیشنهاد هیات وزیران دولت موقت در جلسهٔ مورخهٔ ۲۳ فروردین ۱۳۸۵ با تشکیل شورایی با همان عنوان موافقت کرد. سپس اساسنامه‌ای برای آن شورا تنظیم و آن اساسنامه نیز در دولت موقت به تصویب رسید. این شورا در طول دفاع مقدس، فعال بود تا اینکه پس از بازنگری در قانون اساسی در سال ۱۳۶۸ منحل شد. ترکیب این شورا به‌گونه‌ای مشخص شده بود که ترکیب سیاسی ـ نظامی توأمان باشد تا بتواند مسائل را در ابعاد مختلف مورد توجه قرار دهد و تصمیمی خلاف بخش دیگری از کشور اتخاذ نشود.

"امام خمینی" پس از تشکیل این شورا، "آیت الله خامنه‌ای" و "دکتر مصطفی چمران" را به نمایندگی خود در این شورا منصوب و آنان را مأمور  تشکیل شورا و ارائهٔ گزارش منظم در ارتباط با نیروهای مسلح نمود.

این عکس مربوط به زمانی است که حضرت "آیت الله خامنه ای" نماینده امام در "شورای عالی دفاع" بود و به صورت مرتب به استان خوزستان سفر می کرد.

 
محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ یک شنبه 16 آذر 1393برچسب:عکس,منتشر نشده,رهبر, انقلاب,سپیدار خبر,رهبر انقلاب, عکسی از, رهبر انقلاب, پس از سی سال ,برای اولین بار, منتشر ,, توسط محمد رضا رحمانی - بیرجند
سلفی این روزها رنگ و بوی دیگری به خود گرفته و سوژه ای برای خلق تصاویر عجیب و غریب در شبکه های اجتماعی شده است.

به گزارش خبرنگار سپبدار خبر از مهر،عکس سلفی به عکاسی پرتره از خود می گویند و معمولا توسط دوربین عکاسی یا دوربین موبایل گرفته می‌شود. با اینکه از سالها قبل در تلفن های همراه دوربینی برای مکالمات ویدئویی وجود داشت اما استفاده از دوربین جلوی موبایل در سال ۲۰۱۴ به اوج خودش رسید تا موج گرفتن عکس های سلفی در ژست های مختلف و انتشار آن در شبکه های اجتماعی راه بیفتد .

از سوی دیگر نسل جدید تلفن های همراه هوشمند به مردم این اجازه را می دهد که در هر جایی بتوانند از خود عکس بگیرند و آن ها را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند. بنابراین شما هم اکنون شانس این را دارید که به قله اورست سفر کنید یا سوار بر جت به آسمان بروید.

سلفی

سلفی در جت جنگی

سلفی

سلفی در قله اورست

0

سلفی بر فراز آسمان

سلفی

سلفی در ترن هوایی

سلفی

سلفی در بالن

 

محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ یک شنبه 16 آذر 1393برچسب: خطرناک ترین, سلفی , جهان,سپیدار خبر,بالن,عکس,تصاویر,دیدنی,دیدتی و خواندنیوخواندنی, توسط محمد رضا رحمانی - بیرجند

 همزمان با هفته پژوهش

همزمان با افتتاح نمایشگاه پژوهش و فناوری از پهپاد سلیمان و کوچکترین ربات پرنده در لرستان رونمایی شد.
 
به گزارش خبرنگاز یپیدار خبر ، از فارس، ظهر امروز در حاشیه نمایشگاه پژوهش از پهپاد سلیمان رونمایی شد.

فارس - در این مراسم مدیر طرح پهپاد سلیمان گفت: پهپاد سلیمان توسط پژوهشگران لرستانی و طی یک سال و نیم کار و پژوهش ساخته شده است و طراحی آن به گونه‌ای است که با هم آمیختگی و پیوستگی بال و بدنه آن امکان حمل 33 کیلوگرم محموله را در فضای بیش از 6 فوت مکعب به ما می‌دهد.

مرضیه احترامی بیان کرد: از ویژگی‌های این پهپاد نشست و برخواست در حداقل مکان 6 متر مربع است و مناسب برای جنگال و رادار گریز بودن آن است.

وی افزود: این پهپاد در مواردی چون تقویت برقراری ارتباط، شنود و دریافت سیگنال‌های دشمن، جنگ الکترونیک، دیدبانی دریایی، مختل کردن رادارها، تهیه نقشه‌های هوایی، جنگلبانی و .... قابلیت استفاده دارد.

احترامی گفت: برای این پهپاد 40 میلیون تومان هزینه شده و برای پهپاد اصلی و بزرگتر نیز 200 میلیون هزینه انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: کار ثبت اختراع این پهپاد به نام پارک علم وفناوری لرستان در حال انجام است و به منظور استفاده از آن با یک سری دستگاه‌ها مذاکراتی نیز صورت گرفته است.

 
 
محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ یک شنبه 16 آذر 1393برچسب:پهپاد, سلیمان ,رونمایی,سپیدار خبر, توسط محمد رضا رحمانی - بیرجند

 

 

ســلام آقــایی؟؟

خوبی؟

چ خبر از عزادارات؟

چی؟؟

تنهایی؟؟

دیگه نشنوما؟؟

کی گفته؟

مگه اون دختره یادت نیست؟

همونی که خودشو عروس کرده بود واسه عزات؟

آره همون

http://www.funarnia.ir/wp-content/uploads/2013/11/Photos-of-women-and-girls-and-dress-peak-in-Muharram-92-www.funarnia.ir-1392-08-25-1.jpg

یا اونی که نشسته بود به عزادارای پیر یا عقب موند تو مسخره می کرد؟

 

http://www.funarnia.ir/wp-content/uploads/2013/11/Photos-of-women-and-girls-and-dress-peak-in-Muharram-92-www.funarnia.ir-1392-08-25-4.jpg

 

اون پسره بود؟؟

تو هیاهوی عذادارات از پشت...

http://www.funarnia.ir/wp-content/uploads/2013/11/Photos-of-women-and-girls-and-dress-peak-in-Muharram-92-www.funarnia.ir-1392-08-25-38.jpg

اون پسره رو یادته؟

همونی که فقط به عشق تو از خونه زده بود بیرون؟

http://www.funarnia.ir/wp-content/uploads/2013/11/Photos-of-women-and-girls-and-dress-peak-in-Muharram-92-www.funarnia.ir-1392-08-25-25.jpg

یا اون دختره که زیر پرچمت قرار گذاشته بود؟

http://www.funarnia.ir/wp-content/uploads/2013/11/Photos-of-women-and-girls-and-dress-peak-in-Muharram-92-www.funarnia.ir-1392-08-25-34.jpg

آقایی؟

دیگه نگی تنهاییا؟

اینجا کربلا نیس شمر و یزید داشته باشه

اینجا سرزمین شیعته....

اون پسره که دعوا افتاده بود سر علامت که تو شلوغی بهش بدن؟

اونا همش بخاطر تو بود آقایی

http://www.bagh.epage.ir/images/bagh/gallery/7253226ec615983dfbd7f180afcc9b8c/FullPic/2010-12-19_09.33.38_17122010724.jpg

 

آقایی اون زنجیر زنایی که تا چشماشون به دخترا می افتاد؟

تازه یادشون میومد محکم تر زنجیر بزنن؟

http://www.funarnia.ir/wp-content/uploads/2013/11/Photos-of-women-and-girls-and-dress-peak-in-Muharram-92-www.funarnia.ir-1392-08-25-15.jpg

هیئتاتو دیدی شبا چ شلوغه؟

یه وقت فکر نکنی واسه چیز دیگه ایه ها؟یا مال غذاست؟

همش مال توه

تو تنها نیستی فدای غربتت بشم.

شرمندتم آقایی.

محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 6 آذر 1393برچسب:ســلام آقــایی, آیا این عزاداری ,واقعی است , ,سپیدار خبر, توسط محمد رضا رحمانی - بیرجند

 گزارش ویژه؛


انتقال پایتخت در جهان چه سابقه‌ای دارد؟ چرا کشورها مجبور به انتقال پایتخت می‌شوند؟ کدام کشور برای اولین بار پایتختش را به شهر دیگری منتقل کرد؟آیا انتقال‌پایتخت در جهان تجربه‌موفقی بوده است؟ آیا طرح انتقال پایتخت کشورمان قابل اجراست؟ گزارش ویژه مشرق تاریخچه انتقال پایتخت در جهان را بررسی کرده است.
گروه گزارش ویژه سپیدار خبر - از مشرق نه تنها دولت‌های مدرنی که سه چهار قرن است بر سیاست جهان سایه افکنده‌اند، بلکه امپراتوری‌های باستان، نیز برای خود شهری را از قلمرو کوچک یا بزرگشان برمی‌گزیدند تا از آن مرکز بر قلمرو خود حکمرانی کنند. حتی قلمروهای دینی مانند امپراتوری مسیحی رم و خلافت اسلامی نیز همین سیاست را دنبال کردند. امپراتور، شاه، پاپ، خلیفه و رئیس جمهور معمولاً پایتخت خود را از میان شهرهای بزرگ و دارای دسترسی به سراسر مملکت انتخاب می‌کردند.

تجربیات جهانی در تغییر پایتخت

نکته جالب اینجاست که معمولاً کسی از میان آنان پایتخت را انتقال نمی‌داده مگر بخاطر ضرورت نظامی (مثلاً امیرالمؤمنین علیه‌السلام تخت خلیفه را از مدینه به کوفه بُرد تا کنترل فتوحات خلفای پیشین به ویژه شام راحت‌تر باشد؛ شاه طهماسب و شاه عباس صفوی نیز پایتخت ایران را به نقاط مرکزی‌تر و دور از دسترس عثمانی منتقل کردند) یا پس از فتح یک کشور و سقوط رژیم گذشته (تا نشانی از تغییر سیاست رژیم جدید و همچنین دوری از خطر هواداران رژیم گذشته باشد که عمدتاً در پایتختش گرد آمده بودند). اما در عصر جدید به ویژه از ابتدای قرن 20، بسیاری از کشورها اقدام به تغییر پایتخت خود کرده‌اند به گونه ای که این امر به گزینه‌ای همواره محتمل در پیشِ روی سیاست مداران تبدیل شده است. 

چرا پدیده انتقال پایتخت به امری شایع تبدیل شده است؟ در کدام مناطق جهان بیشتر شاهد این رخداد هستیم؟ چرا دولت‌ها مجبور می‌شوند با صرف هزینه های فراوان به تأسیس مجدد ادارات و نهادهای حاکمیتی اقدام کنند؟ دولت‌ها با این کار به دنبال چه هستند؟ آیا هر مشکلی در پایتخت را می‌توان با تغییر جای آن درمان کرد؟ آیا دولت‌هایی که پایتخت خود را تغییر داده‌اند به اهداف خود رسیده‌اند؟ و از همه مهمتر، آیا می‌توان از این تجربیات جهانی برای بحث تغییر پایتخت ایران بهره گرفت و به تصمیم درستی رسید؟ در گزارش حاضر با مرور برخی از مهمترین و جدیدترین تجربیات جهانی، در پیِ یافتن سرنخ‌هایی برای پاسخ به این سؤالات هستیم.

 

پایتخت‌ها چرا انتقال می‌یابند؟

برخی از پایتخت‌ها به یک دلیل و برخی به دلایل متعدد تغییر کرده‌اند با این حال در مورد گروه دوم نیز یک دلیل، نقش اصلی را بازی می‌کند. مسائل فراوان و متنوعی در زمانه ما وجود دارد که منجر به چنین اقدامی شده است:


تجربیات جهانی در تغییر پایتخت
 
تسخیر پاریس در جنگ جهانی دوم، فرانسوی‌ها را راهی ویشی کرد

1دلایل نظامی و بین‌المللی

بسیاری از کشورها به دلایل نظامی مجبور به انتقال موقت یا دائم پایتخت خود شده‌اند. برای مثال مارشال پِتَن پایتخت فرانسه را در دوران جنگ جهانی دوم به ویشی منتقل ساخت زیرا پاریس توسط نازی‌ها اشغال شده بود. گاهی نیز به دلیل تقسیم یک کشور بر اثر جنگ و منازعات دوقطبی، بخشی از کشور پایتخت دیگری برای خود برمی‌گزیند، مانند سایگون پایتخت ویتنام جنوبی، عَدَن پایتخت یمن جنوبی و بُن پایتخت آلمان شرقی که همه در دوران جنگ سرد تشکیل شدند اما یک به یک منحل شده و در بخش دیگر از کشورشان ادغام شدند.

 

2- دلایل سیاسی

 

  • آمریکا

ساختمان‌های واشگتن دی.سی. بیش از 200 سال است که مقر حکمرانی سیاستمداران آمریکا است. نمایندگان ایالات آمریکا در جریان استقلال از بریتانیا، ابتدا در فیلادلفیا جلسه می‌گرفتند اما پس از حمله گروهی از سربازان به کنگره کنفدراسیون در تالار استقلال در 1983 و حمایت جان دیکینسون فرماندار پنسیلوانیا از این اقدام، کنفدراسیون در 1987 تصمیم گرفت اصلی را در این رابطه به تصویب برساند. در بخش هشتم از فصل نخست قانون اساسی آمریکا این حق انحصاری به کنگره داده شده است که منطقه‌ای خودمختار با حداکثر مساحت 10 مایل مربع را از ایالات به عنوان مقر دائمی دولت فدرال تعیین کند. این منطقه در مرز ایالت مریلند و ویرجینیا در کنار رود پوتوماک تعیین شد و در 1788 و 1789 مورد تصویب مجالس ایالتی مریلند و ویرجینیا قرار گرفت. جورج واشنگتن فرمانده نظامی که نقش محوری را در کسب استقلال از انگلیس و همچنین اتحاد ایالات تحت عنوان فدراسیون را داشت، در این زمان نخستین رئیس جمهور آمریکا شد و از آنجا که در قانون مصوب کنگره، اختیار تعیین نهایی مکان پایتخت و تأسیس آن به رئیس جمهور داده شده بود، وی شورایی را برای این کار تعیین کرد. این شورا منطقه خودمختار را «کلمبیا» و شهر لازم‌التأسیس را «واشنگتن» نامید. در 1800 میلادی پس از ساخت شهر جدید، پایتخت آمریکا رسماً از فیلادلفیا به واشنگتن منتقل شد. همچنین قانونی در کنگره تصویب شد که انتخاب فرماندار منطقه کلمبیا را به رئیس جمهور وقت تفویض کرد.

 

تجربیات جهانی در تغییر پایتخت

واشنگتن سال 1800 میلادی به عنوان پایتخت دولت فدرال آمریکا افتتاح شد

 

  • ژاپن

کیوتو از سال 794 تا انقلاب میجی (با فراز و نشیب هایی) پایتخت ژاپن بود اما با وجود اعتراضات مردمی، این جایگاه را از دست داد. داستان از آنجا شروع شد که از 1192 امپراتوران ژاپن با تعیین فردی با عنوان سردار (که به ژاپنی شوگون گفته می شود)، اداره امور کشور را به وی می‌سپردند. این سرداران از 1590 که توکوگاوا ایه یاسو سردار ژاپن بود، پایگاه اصلی خود را در شهر ساحلی اِدو قرار دادند. در نیمه قرن 19 میلادی، آمریکا و سپس هلند، بریتانیا، فرانسه و حتی روسیه توانستند با تهدیدات نظامی، سرداران را مجبور به امضای قراردادهای تجاری به نفع کشورهای خود کنند. در نتیجه نارضایتی‌ها بالا گرفت و عده‌ای خواستار پایان دادن به وضعیت اسفبار اقتصادی و سیاسی ژاپن توسط امپراتور شدند. نهایتاً در سال 1868 میلادی نیروهای طرفدار امپراتور میجی بر نیروهای هوادار سردار توکوگاوا شینوبو پیروز شدند و به سرعت در طول چند دهه چنان کشور عقب‌افتاده ژاپن را به کشوری صنعتی و پیشرفته تبدیل کردند که در ابتدای قرن 20 توانستند روسیه را در یک جنگ نظامی شکست دهند. 

امپراتور میجی پس از پیروزی بر سردار، پایتخت رسمی را از شهر کیوتو به شهر اِدو که دیگر از شهرهای بزرگ ژاپن و حتی جهان با ساکنانی تحصیلکرده شده بود، منتقل کرد و نام آن را به توکیو (به معنای پایتخت شرقی) تغییر داد. در واقع با حذف سرداران و انتقال پایتخت امپراتور به توکیو، دو مرکز سیاسی و نظامی کشور در هم ادغام شدند. امپراتور این ادغام را در اِدو انجام داد زیرا زیرساخت های مدیریت کشور عملاً در آنجا شکل گرفته بود، مسیرهای عبور و حمل و نقل عموماً در اِدو به هم می‌رسید، برعکس کیوتو خودش بندر بزرگی داشت و به تاهاکو که گروه‌های مخالف امپراتور در آن قرار داشتند، نزدیکتر بود.

 

تجربیات جهانی در تغییر پایتخت

توکیو با الکتریسیته رنگ‌آمیزی شده است

جالب است بدانید از آن زمان تا کنون شهر توکیو بارها دچار زمین لرزه های مخرب و عظیم شده است اماژاپنی ها که تقریباً هیچ جای کشورشان از زمین لرزه ایمن نیست، تلاش کردند از طریق ابتکارات علمی در ساخت وساز، تلفات زمین لرزه را به حداقل برسانند. البته بارها به ویژه در سال 1964 (میزبانی بازی های المپیک) و 1990 میلادی (مصوبه پارلمان) ژاپنی ها به تغییر پایتخت خود اندیشیده‌اند. توکیو هم اکنونهفتمین شهر گران در جهان و یکی از شلوغ ترین مناطق روی زمین است.

 

  • هند

دهلی نو در همسایگی شهر قدیمی دهلی که زمانی پایتخت مغولان بوده است، در طول دهه 1910 و 1920 میلادی توسط انگلیسیها ساخته شده است. علت اصلی تغییر پایتخت، بروز شورش هایی علیه استعمار انگیس در شهر کلکلته بود که پادشاه وقت انگلیس یعنی جرج پنجم را مجبور کرد تا با حضور در دهلی در سال 1911، آن را پایتخت جدید هند معرفی کند. ساخت پایتخت جدید به دلیل بروز جنگ جهانی اول تا 1931 به طول انجامید.

 

تجربیات جهانی در تغییر پایتخت

دهلی نو در دهه 1920 میلادی توسط انگلیسی‌ها ساخته شد

 

  • روسیه

پایتخت امپراتوری روسیه شهر مسکو بود. با این حال از آنجا که امپراتور پتر کبیر از بسیاری سنت‌های روسی (مانند تاریخ روسی و لقب سزار) دل بریده بود و قصد رقابت با اروپای غربی در علم، فناوری و نظامیگری را داشت، در سال 1712 میلادی پایتخت خود را به شهری جدید که به نام خودش سن پترزبورگ نامیده شد،‌ تغییر داد. وی این شهر را در ساحل دریای بالتیک که به تازگی از سوئد گرفته بود به شیوه‌ای جدید بنا کرد. پتر کبیرٰ‌ و وصیت‌هایش مقتدای نسل‌های متوالی از سزارهای روس قرار گرفت. پس از انقلابِ بلشویک ها، بار دیگر پایتخت کشور به مسکو بازگشت تا هم به اروپای شرقی نزدیکتر باشد و هم نشان‌دهنده مخالفت رهبران جدید با تمایلات غربگرایانه پتر کبیر و پیروان وی باشد. سن‌پطرزبورگ نیز از آن تاریخ تا 1991 میلادی،‌ لنینگراد (به معنای شهر لنین) نامیده شد تا نشان دهد لنین و وصیت‌هایش،‌ راهنمای جدید رهبران اتحاد جماهیر شوروی خواهد بود. ظاهراً نام این شهر پیوندی ویژه با مرام رژیم‌ حاکم دارد.

 

تجربیات جهانی در تغییر پایتخت

نمایی از سن‌پترزبورگ، پایتخت پیشین روسیه

 

  • استرالیا

سیدنی و ملبورن دو شهر بزرگ و ساحلی استرالیا بوده و هستند. در اوایل قرن 20 میلادی سیدنی با پایتختی ملبورن به مخالفت پرداخت و نهایتاً توافق کردند منطقه‌ای دیگر را با نام «منطقه پایتخت استرالیا» برای طراحی و ساخت یک پایتخت زیبا در نظر بگیرند. نام پایتخت یعنی «کانبرا» از یک زبان قدیمی در منطقه گرفته شده و به معنای «محل ملاقات» است. کار ساخت شهر به دو معمار از شیکاگو سپرده شد و حدود 20 سال طول کشید. نهایتاً در 1927 میلادی، کانبرا پایتخت رسمی استرالیا شد.

 

تجربیات جهانی در تغییر پایتخت

ساختمان‌های دولتی کانبرا در دایره‌ای دور پرچم استرالیا گردآمده‌اند

 

3- دلایل اقتصادی و اجتماعی

 

  • برزیل

در 1960 ریودوژانیرو که به شدت شلوغ شده بود ( و هنوز هم هست) و همواره به دلیل ساحلی‌بودن، خطر تهدید نظامی از دریا را بالای سر خود داشت، پایتختی برزیل را به شهری پیش‌ساخته و مرکزی تر به نام برازیلیا واگذار کرد تا شاید مشوقی برای کاهش شتاب افزایش جمعیت در سواحل برزیل نیز باشد. کوبیچک رئیس جمهور وقت برزیل به قول خودش 50 سال عمران و آبادی را در عرض 5 سال محقق ساخت. اُسکار نیه مِیِر از معماران معروف برزیل نقش محوری را طراحی و ساخت برازیلیا داشته است. مرکزی‌تر‌شدن پایتخت آن‌قدر برای برزیلی‌ها خواستنی بود که در قانون اساسی خود نیز گنجانده بودند.

 

تجربیات جهانی در تغییر پایتخت

برازیلیا نماد رؤیای توسعه برزیل است
 

 

به نظر می رسد تغییر پایتخت در برزیل عمدتاً جزئی از پروژه برزیلی ها برای ساخت یک کشور توسعه یافته بوده است. از این رو بزازیلیا را بسیاری نماد موفق‌ترین انتقال پایتخت به یک شهر پیش‌ساخته دانسته اند اما این تصور چندان درست نیست. ساخت برازیلیا حدود 2 تریلیون دلار هزینه داشت و همین دولت را مشکلات متعددی در تنطیم بودجه سال‌های بعد روبرو ساخت. قرار بود اختلاف طبقاتی در پایتخت نباشد و مانند سایر شهرهای برزیل، خیابان‌ها پر از کارتن خواب نباشد، اما حتی قبل از تکمیل ساخت پایتخت نیز محلات فقیرنشین تشکیل شده بود. نهایتاً اینکه قرار بود نقشه پایتخت به شکل یک هواپیمای بزرگ باشد، اما در این کار نیز توفیق چندانی حاصل نشده است.

 

 

تجربیات جهانی در تغییر پایتخت

 

پایتخت جدید برخلاف عمده شهرهای بزرگ برزیل، ساحلی نیست

 

  • پاکستان

اسلام‌آباد در دهه 1960 با دقت و به شیوه‌ای مدرن ساخته شد تا در 1974 رسماً جایگزین کراچی شود. یکی از اهداف این کار که عمدتاً توسط ایوب‌خان رئیس جمهور وقت پاکستان شکل گرفت، توزیع ثروت در همه پاکستان و کاهش تمرکز بر جنوب کشور به ویژه شهر کراچی بود ضمن اینکه کراچی به دلیل ازدحام وحشتناک جمعیت، تقریباً غیرقابل‌سکونت شده است. همچنین از آنجا که پاکستانی‌ها به شدت با هند منازعه داشته و دارند، اسلام‌آباد را از این رو برگزیدند که هم در معرض خطر حملات دریایی نبود و هم در کنار شهر نظامی راولپندی قرار داشت. بگذریم که چون دهلی نو پایتخت هند، پیش‌ساخته بود، پاکستان هم در رقابت با هند دوست داشت یک پایتخت بسازد!

 

تجربیات جهانی در تغییر پایتخت

هتل سنتاروس پس از تکمیل، چهره اسلام‌آباد را مدرن‌تر خواهد داد

 

  • نیجریه

ابوجا به دلیل موقعیت مرکزی، دسترسی آسان، آب و هوای عالی، تراکم جمعیتی اندک و امکان گسترش آن به اطراف در سالهای آتی، در 1991 میلادی جایگزین لاگوس شد که داشت از افزایش بی رویه جمعیت در پرجمعیت ترین کشور آفریقایی می‌رنجید. پیشنهاد تغییر پایتخت در 1975 از رأس هرم سیاسی یعنی ژنرال محمد داده شد و نهایتاً پس از تکمیل پایتخت جدید، ژنرال ابراهیم بابانجیدا رئیس جمهور وقت نیجریه حکومت را به ابوجا منتقل کرد. ابوجا که در 480 کیلومتری شمال شرق لاگوس قرار دارد، به دلیل ارتفاع 260 متری از دریا، هوای خنکتر و رطوبت کمتری نسبت به پایتخت سابق داشته و از همه اینها مهمتر، موقعیت آن به گونه‌ای است که اقوام سه گانه «یُروبا، ایگبو و هاسافولانی» کمتر احساس تبعیض می‌کنند. 

 

تجربیات جهانی در تغییر پایتخت

مسجد ملی ابوجا یکی از اماکن دیدنی نیجریه است

ابوجا در طول دهه 1980 میلادی برای اسکان جمعیت اولیه 25000 نفری در دو بخش توسط مهندسان دانشکده معماری دانشگاه «احمدو بلو» (واقع در شهر شمالی زاریا در نیجریه) ساخته شد. پارلمان، ادارات دولتی، دیوان عالی، شهرداری و ... در مرکز شهر قرار دارند و مناطق مسکونی، فروشگاه ها، دانشگاه و فرودگاه ابوجا در اطراف این ناحیه مرکزی ساخته شده که از زیباترین نقاط آن، مسجد ملی و کلیسای ملی نیجریه است. برق شهر از رود نیجر در 75 کیلومتری جنوب ابوجا از طریق خطوط فشار قوی منتقل می شود. اکنون تپه‌های سرسبز چوکوکو  به یکی از پایتخت‌های پیش‌ساخته جهان تبدیل شده است.

 

  • مالزی

پایتخت رسمی مالزی همچنان کوالالامپور است اما به دلیل شلوغی بیش از حد این شهر و ترافیک سرسام آور (که بخشی از آن به دلیل حضور گردشگران است)، از سال 2002 میلادی ادارات دولتی، نخست وزیری و مراکز قضایی به منطقه‌ای در حاشیه آن یعنی پاتروجایا منتقل شد تا هم مدیریت شهر آسان‌تر شود و هم مراجعه به ادارات دولتی و نهادهای قضایی ممکن شود. پاتروجایا منطقه‌ای پیشرفته از نظر فناوری ساختمانی و صنایع ارتباطی و الکترونیک است. پارلمان همچنان در کوالالامپور تشکیل می‌شود.

 

تجربیات جهانی در تغییر پایتخت

کوالالامپور شلوغ ولی زیباست

 

4- دلایل طبیعی

 

  • بلیز

در سال 1961 میلادی طوفان مهیب هَتی پایتخت هندوراسِ انگلیس (این گونه گفته می شد تا با هندوراسِ اسپانیا اشتباه نشود) یعنی شهر بِلیز را به شدت به هم ریخت. بسیاری از اسناد مملکتی نابود شد و کشور عملاً دچار تعلیق سیاسی شد. در نتیجه سیاستمداران در 1970 تصمیم گرفتند به شهر بِلموپان که در ناحیه مرکزی کشورشان قرار داشت مهاجرت کنند. این کشور کوچک که در آمریکای مرکزی قرار دارد، در 1973 به بلیز تغییر نام داد و در 1981 استقلال یافت. 

 

تجربیات جهانی در تغییر پایتخت

طوفان «هتی» چیز زیادی از شهر بلیز باقی نگذاشت

 

  • قزاقستان

آستانه مدت زیادی نیست که مسکن شهریاران قزاق شده است. پیش‌تر آلماتی در جنوب این کشور به عنوان پایتخت برگزیده شده بود. فروپاشی شوروی و استقلال قزاقستان بهانه خوبی بود تا پایتخت کشور در 1997 میلادی به آق ملا منتقل شود که برخلاف آلماتی، فضای بیشتری در اطراف خود برای رشد دارد، زلزله های کمتری را تجربه کرده است، فاصله بیشتری با تلاطمات سیاسی آن دوره در همسایگان جنوبی قزاقستان داشت و به مسکن روس تباران در قزاقستان نزدیک‌تر است. نام شهر را نیز به «آستانه» به معنای پایتخت تغییر دادند. تغییر پایتخت همچنین کمک زیادی به رشد اقتصادی شمال قزاقستان کرد که پیشتر به آن کم‌توجهی شده و نارضایتی‌هایی را برانگیخته بود. با این حال آب و هوای آستانه چندان مساعد نیست. پایتخت جدید در زمستان با سرمای سیبری پوشانده می شود و در تابستان مورد هجوم پشه‌های غول پیکر قرار می گیرد.

 

تجربیات جهانی در تغییر پایتخت

قزاق‌ها پایتخت جدید خود را به معماران خوش‌سلیقه‌‌ای سپردند

 

 

پایتخت‌هایی که شاید عوض شوند

 

علاوه بر ایران که بدان خواهیم پرداخت،‌‌ سران برخی کشورهای جهان اعلام کرده‌اند در حال بررسی تغییر پایتخت خود هستند:
  • اندونزی

اولین بار اوایل قرن 20 بود که سخن از تغییر پایتخت اندونزی به میان آمد و آخرین بارِ آن در سال 2010 میلادی. با این حال هنوز که هنوز است جاکارتا این شهر پرجمعیت، پایتخت کشور 13 هزار جزیره‌ای اندونزی است.

تجربیات جهانی در تغییر پایتخت

جاکارتا زندگی‌های متفاوتی را در خود جای داده است

 

  • تایلند

بانکوک به سختی با سیل‌های متوالی دست و پنجه نرم می‌کند. شرکتهای خارجی به ویژه چینی که در بانکوک دفتر و کارخانه دارند، شرکت‌های ماشین‌سازی، صنایع رایانه، همه و همه بارها آسیب دیده‌اند و تداوم این وضعیت موجب کاهش سرمایه‌گذاری در تایلند می‌شود. علاوه بر این بیماری‌های زیادی در نتیجه ماندگاری آب های متعفن در بانکوک و اطراف آن به وجود آمده است. بدتر از همه اینکه به دلیل تغییرات آب و هوایی در جهان و افزایش سطح آب‌های آزاد، بخش اعظم بانکوک در چند دهه آتی زیر آب خواهد رفت. از این رو ظاهراً در بلندمدت راهی جز انتقال پایتخت باقی نمی‌ماند. متاسفانه اختلافات سیاسی در میان نخبگان تا کنون مانع از تصمیم‌گیری قاطع در این زمینه شده است. شاید یکی از علل این تعلل را بتوان قدمت بانکوک به عنوان پایتخت دانست. بانکوک بیش از 230 سال است که پایتخت تایلند بوده است. پیش از بانکوک، سوخاتای، چیانگ مای و اَیوتایا هر یک به مدت چند قرن پایتخت تایلند (پادشاهی سیام سابق) بوده‌اند.

 

تجربیات جهانی در تغییر پایتخت

مردم بانکوک به سیل و آب‌گرفتگی عادت کرده‌اند

 

  • سودان جنوبی

سه سال پیش بود که تقریباً همزمان با استقلال سودان جنوبی، سخن از تغییر پایتخت به میان آمد. دولت این کشور تصمیم خود را مبنی بر انتقال پایتخت از جوبا به شهری پیش‌ساخته در مرکز کشور به نام رامشیل اعلام کرد اما همان زمان نیز به نظر می‌رسید این کشور با مشکلات بسیار مهمتری روبرو است به گونه ای که این پروژه‌های پرهزینه را نمی‌تواند نهایی کند.

 

  • آرژانتین

سنتیگو دِل استرو قدیمی‌ترین شهر آرژانیتن است با حدود 25 هزار نفر جمعیت در حدود 1000 کیلومتری شمال غرب بوینس‌آیرس. فرندانز رئیس جمهور فعلی چندی پیش در شهر حضور یافته و گفت شاید به زودی اینجا پایتخت آرژانتین شود زیرا کنگره چنین پیشنهادی را به من مطرح کرده، شاید هم منطقه دیگری را به شیوه ای مدرن طراحی کرده و بسازیم. 

تجربیات جهانی در تغییر پایتخت

آیا واقعاً ساحلی‌بودن بوینس‌آیرس برای آرژانتین تهدیدزا است؟

پایگاه ایندیپندنت بر این باور است که این سخنان، تنها یک تبلیغ انتخاباتی است زیرا اولاً رقیب فرناندر یعنی جولیان دامینگز احتمالاً به عنوان برنامه اصلی خود در انتخابات آتی، طرح تغییر پایتخت را به تقلید از همسایه و رقیب آرژانیتن، یعنی برزیل مطرح خواهد کرد و فرناندز می خواهد این برگ برنده را از وی بگیرد؛ ثانیاً دولتی که در پرداخت بدهی‌های خود مانده و اخیراً اعتصابات گسترده را در برخی نقاط کشور تجربه کرده، چگونه می‌تواند این طرح را از نظر مالی توجیه کند؟! البته پیش از این نیز بارها طرح انتقال پایتخت به نقطه مرکزی‌تری در آرژانتین مطرح شده ولی هیچ‌گاه به نتیجه نرسیده است.


 

تغییر پایتخت در ایران

ایران بارها دچار تغییر پایتخت شده است. ممالکی که به تعداد ایران، پایتخت خود را تغییر داده اند، به انگشتان یک دست نیز نمی‌رسند. دو علت اصلیِ این امر، یکی تاخت و تاز اقوام متعدد و تغییر پیاپی رژیم سیاسی ایران است و دیگری تاریخچه بلندِ این خطه از جهان در امر حکومت‌داری. اما به هر حال باید اذعان کرد که تغییر مکرر پایتخت در ایران، نشانه خوبی نیست.

 

تجربیات جهانی در تغییر پایتخت

تخت‌جمشید، مشهورترین نشانيِ بازمانده از پایتخت‌های باستانی ایران است

اَنشان نخستین پایتخت ایران در تاریخ مکتوب است. این شهر که در جنوب غرب ایران کنونی بوده و بعدها پاسارگاد و تخت‌جمشید در کنار آن بنا شده است، دست کم از بیش از پنج هزار سال پیش در تاریخ اکدی‌ها، سومری‌ها و ایلامی‌ها نقش محوری ایفا کرده است. پس از آن اکباتان به عنوان پایتخت مادها شناخته شد، پاسارگاد و شوش (در خوزستان کنونی) دو پایتخت مهم امپراتوری هخامنشی بوده و تیسفون (یا مدائن در عراق کنونی) و دامغان (یا صددروازه در استان سمنان کنونی) پایتختی سلسله‌های اشکانی و ساسانی از آن خود کردند. پس از فتح ایران توسط مسلمانان، این سرزمین تا حدود دو قرن در قالب چند استان، جزئی از خلافت اسلامی بود. تا اینکه طاهریان، صفاریان، علویان و سامانیان حکومت‌های مستقلی را به مرکزیت نیشابور، زرنج (در افغانستان کنونی)، آمل، بخارا و سمرقند (هر دو در ازبکستان کنونی) تشکیل دادند. 


تجربیات جهانی در تغییر پایتخت

تهرانی‌ها بیش از سیگاری‌ها دود می‌خورند

پس از آن نوبت به ترک‌ها، مغولان و تیموریان رسید که به غزنین (در افغانستان کنونی)، ری، مراغه (در آذربایجان شرقی کنونی)، سلطانیه (در زنجان کنونی)، تبریز، سمرقند و هرات (در افغانستان کنونی) شانس پایتختی دادند. در بخش‌هایی از این دوره به ویژه پس از حمله مغول، ایران عملاً تحت سیطره حکومت‌های دیگر قرار داشت تا اینکه صفویان در ایران حکومتی ملی تشکیل دادند و امپراتوری ایران را احیا کردند. تبریز، قزوین و سپس اصفهان پایتخت صفویان شد. با سقوط صفویان به دست افغان‌ها، مشهد توسط نادر، شیراز توسط کریمخان و نهاتیاً تهران توسط آغامحمدخان قاجار به عنوان پایتخت ایران شناخته شد. می‌بینید که پایتخت ایران در سرتاسر این سرزمین (به جز کویر مرکزی فلات ایران) دور زده است اما ظاهراً این پایان ماجرا نیست.

 

 

تجربیات جهانی در تغییر پایتخت
تهران تا حدود صد سال پیش، ‌همین چند محله بود!

 

طرح انتقال پایتخت از تهران بارها پس از انقلاب اسلامی مطرح شده و در آخرین مورد، کمیته‌ای جهت بررسی این موضوع در وزارت راه و شهرسازی در دولت یازدهم تشکیل شده است. از نگاه هوادارانِ این امر، دو دلیل اصلی برای تغییر پایتخت وجود دارد که در نگاه اول، هر کدام به تنهایی برای اقناع سیاستمداران کفایت می کند:

  • دلیل طبیعی یعنی قرارگرفتن روی گسل‌های متعدد: نقشه گسل‌های تهران نشان می‌دهد تهرانِ قدیم، امن‌ترین قسمت شهر است و هر چه بعدها در ارتفاعات، جنوب، شرق و غرب ساخته شده، عملاً روی گسل قرار دارد. مشکل اصلی بلیز پایتخت پیشین کشور بلیز،‌ توکیو پایتخت فعلی ژاپن و بانکوک پایتخت فعلی تایلند نیز همین بلایای طبیعی است.
  • دلیل اقتصادی-اجتماعی یعنی جمعیت و ازدحام غیرقابل‌کنترل: این امر نتیجه غیرقابل‌اجتنابِ مرکزیت تهران از لحظات سیاسی، صنعتی، آموزشی و خدماتی-درمانی است. از آنجا که در طول 200 سال اخیر،‌ منابع مالی کشور عمدتاً در تهران صرف می‌شده، بسیاری از ایرانیان خود را به تهران رسانده‌اند تا مورد تبعیض واقع نشوند. این جدا از اقوام و عشایری است که شاهان در اوایل قاجاریه به تهران آوردند تا از پایتخت جدید حفاظت شود. مشکل اصلی لاگوس پایتخت پیشین نیجریه یا جاکارتا پایتخت فعلی اندونزی نیز همین معضل اقتصادی-اجتماعی است.


تجربیات جهانی در تغییر پایتخت

برج بین‌الملل با بیش از 160 متر ارتفاع، بلندترین برج مسکونی در ایران است

ایجاد یک پایتخت پیش‌ساخته در وضعیت فعلی با وجود مشکلاتی که کشور در تنظیم بودجه دارد، قابل توجیه نیست. ضمن اینکه به احتمال زیاد، خیلی زود به بسیاری از مشکلات تهران دچار خواهد شد. از این رو سه گزینه به ترتیب اولویت وجود دارد: 

  • اول اینکه تهران پایتخت بماند ولی با یک مدیریت متمرکز از بار مشکلات آن کاسته شود و به تدریج به یک شهر مناسب و زیبا جهت پایتختی تبدیل شود. دراین مورد باید مرکزیت درمانی، صنعتی و دانشگاهی تهران کمرنگ شود، بافت فرسوده آن بازسازی شود و بر سرعت، سهولت دسترسی و ارزانی وسایل حمل و نقل عمومی تمرکز شود. طبیعتاً برنامه مشخص با زمان‌بندی دقیق، نیاز اصلی برای این کار است و مدیریت متمرکز شهر نیز باید در دست یک نهاد منتخب (شهرداری یا کمیته‌ای در دولت) قرار گیرد زیرا هم‌اکنون شهرداری، نیروهای نظامی و انتظامی، ارگان‌های حاکمیتی،‌ وزارتخانه‌ها و ادارات دولتی و ... هر کدام تقریباً‌ به صورت موازی در تهران اقدام می‌کنند. گزینه نخست هم به نفع تهران و هم به نفع شهرهای دیگر در کشور است (زیرا توزیع متوازنِ امکانات و بودجه در کشور یکی از اجزای اصلی این برنامه است)، به شرط آنکه هدف اصلی را فراموش نکنیم و در خلال این برنامه میان-مدت،‌ منافع شخصی،‌ گروهی و قومی خود را دخالت ندهیم.

 

  • دوم اینکه مانند سران مالزی، ادارات دولتی و قضایی را به محلی در نزدیکی تهران منتقل کنیم که از گسل‌های زمین، فاصله داشته باشد. این طرح علاوه بر اینکه زلزله را از یک تهدید سیاسی خارج می‌کند، هزینه کمتری نسبت به انتقال کامل پایتخت دارد. زیرا نیاز نیست مسئولان کشور اثاث‌کشی کنند یا مسیرهای بین‌شهری برای دستیابی نقاط مختلف کشور به پایتخت جدید ایجاد شود. همچنین به دلیل نزدیکی به پایتخت جدید، امکان بازسازی تدریجی تهران برای جلوگیری از فاجعه انسانی را فراهم می‌سازد. دو شرط مهم برای این اقدام، ایجاد حمل و نقل صددرصد عمومی برای ارتباط میان شهر فعلی با منطقه حومه‌ای جدید و همچنین جلوگیری از ساخت و ساز و تملک اراضی در اطراف ارگان‌های انتقال‌یافته است. در غیر این صورت، به زودی منطقه جدید به یکی از محلات تهران،‌ با همان معضلات تبدیل می‌شود.
  • سوم اینکه به سراغ شهرهای دیگر برویم و پایتخت جدید را در مرکز آنان یا در حومه آن شهرها تأسیس کنیم. عمده نامزدهای مطرح‌‌شده برای پایتختی ایران در مناطق مرکزی قرار دارند یعنی در استان‌هایی چون قم، اصفهان و مرکزی. این مناطق دسترسی بیشتری به همه نقاط کشور و همچنین فضای بیشتری برای رشد در اطراف خود دارند، ضمن اینکه از دو خطر در ایمن هستند: بروز زلزله و نارضایتی قومی. مورد دوم از آن جهت است که اطراف ایران اقوام متعددی قرار دارند و قراردادن پایتخت در مسکن یک قوم موجب بدبین‌شدن سایر اقوام به آنان و رواج شایعاتی مبنی بر لابی آن قوم جهتِ تصاحب پایتختیِ ایران خواهد شد. البته انتخاب شهر جدید باید آن‌چنان علمی و مورد اجماع باشد که در مورد شهرهای مرکزی ایران نیز چنین شائبه‌ای به وجود نیاید زیرا مهمترین انگیزه این لابی‌گری می‌تواند این باشد که اولین تأثیر اعلام طرح تبدیل یک شهر به پایتخت جدید، گران‌شدن زمین‌های آن منطقه است. نکته دیگر اینکه برخی معتقدند تا مرکزیت سیاسی از تهران منتقل نشود،‌ توسعه واقعی در شهرهای دیگر رخ نخواهد داد و تنها راه این توسعه،‌ انتقال پایتخت به مناطق محروم و شهرهای دیگر است (مانند انتقال پایتخت قزاقستان و پاکستان به منطقه محروم شمالی). اگر چه بهره‌ای از حقیقت در این سخن نهفته است،‌ اما اگر بخواهیم به این شیوه تمام نقاط کشورمان را توسعه‌یافته کنیم، احتمالاً باید به تعداد استان‌های کشور، تغییر پایتخت داشته باشیم! 

 


جمع بندی

یکی از جریان‌های اثرگذار در انتقال پایتخت کشورها،‌ نوسازی و توسعه بوده است. در واقع تنش‌های مختلف در دوران گذار از وضعیت سنتی به وضعیت مدرن که نتیجه بی‌نظمی اقتصادی-اجتماعی ناشی از بروز اختلاف میان نخبگان سنتی و مدرن است، برخی سیاستمداران را به فکر تغییر پایتخت انداخته و گاهی نیز تغییر آن را غیرقابل‌اجتناب ساخته است. تهران نیز اگر چه سود بسیاری از توسعه برده، اما از اینگونه نتایج منفی دوران گذار نیز بی‌بهره نبوده است. نوشتار حاضر تلاش کرد تا برخی از مهمترین تجربیات جهانی در تغییر پایتخت را به صورت مختصر مرور کند و سرنخ‌هایی به دست پژوهشگران و مسئولان کشور بدهد تا به سه گونه از تجربیات یادشده بهره گیرند:

  • اول اینکه بدانیم پایتخت بسیاری از کشورها با مشکلاتی شبیه پایتخت ایران دست و پنجه نرم می‌کرده‌اند. در این میان برخی از آنان در حال مدیریت مشکل پایتخت خود هستند (مثل ژاپن و اندونزی) و برخی پایتخت را جابجا کردند. بنابراین برای کشور ما نیز هر دو گزینه وجود دارد و باید با توجه به شرایط ویژه تهران یکی را به درستی برگزینیم.
  • دوم اینکه اگر نیت تغییر پایتخت خود را داریم،‌ باید ابتدا به تجربیات کشورهای مختلف در انتقال کامل پایتخت (پایتخت جدید در کجا قرار گیرد،‌ چه امکاناتی برای آن ضروری است، چقدر هزینه و وقت و کار نیاز دارد، معماری و شهرسازی آن به چه صورتی باشد ...)‌ یا انتقال بخشی از آن (مانند مالزی) توجه کنیم. کشورهایی چون تانزانیا که تصمیم به انتقال پایتخت خود گرفتند به دلیل عدم توجه به همین مسائل، این پروژه را به صورت ناقص پیش بردند و در واقع بدون برنامه‌ای مشخص و مناسب،‌ناکام مانده‌اند. مبادا کشور ما نیز دچار همان ناکامی گردد! انتقال پایتخت باید چنان حرفه‌ای و هدفمند و بدون اغراض شخصی و منافع جناحی و گروهی صورت گیرد که دولت به اسراف بیت‌المال دچار نشود و به پرستیِِژ بین‌المللی ایران صدمه نخورد.

 

  • سوم اینکه با مرور تجربیاتی که چند دهه از آنها گذشته،‌خواهیم دانست چه باید کرد تا پس از انتقال پایتخت یا حل مشکلات پایتخت فعلی،‌ دوباره به معضلات گذشته یا معضلات جدید دچار نشویم. برازیلیا مانند سایر شهرهای برزیل دچار شکاف طبقاتی شد و آستانه با سرمای شدیدی در فصول سرد سال،‌ مواجه است.

آیا کشتی سلیمان، تهران را به سمت نقطه‌ای دیگر از ایرانِ پهناور ترک خواهد کرد؟

 

 

 


منابع:

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_former_national_capitals

http://geography.about.com/library/weekly/aa101199.htm

http://geography.about.com/library/weekly/aa101199.htm

http://geography.about.com/od/politicalgeography/a/Capital-City-Relocation.htm

http://news.bbc.co.uk/2/hi/americas/8569349.stm

http://superbeefy.com/why-did-brazil-move-its-capital-from-rio-de-janeiro-to-the-new-city-of-brasilia-in-1960/

http://www.aljazeera.com/news/middleeast/2013/12/iran-considers-changing-capital-city-20131228162648464879.html

http://www.britannica.com/EBchecked/topic/2397/Abuja

http://www.bultannews.com/fa/news

http://www.city.kyoto.jp/koho/eng/historical/1200.html

http://www.forbes.com/pictures/efik45fjigj/7-tokyo-japan/

http://www.historytoday.com/rosie-llewellyn-jones/delhi-short-lived-capital-raj

http://www.independent.co.uk/news/world/americas/argentina-may-change-its-capital-city-from-buenos-aires-says-president-9701266.html

http://www.iranicaonline.org/articles/anshan-elamite-region

http://www.japan-guide.com/e/e2132.html

http://www.localhistories.org/japan.html

http://www.nairaland.com/825318/why-abuja-capital-nigeria

http://www.onlinenigeria.com/links/abujaadv.asp?blurb=387

http://www.quora.com/Why-did-Emperor-Meiji-move-the-capital-of-Japan-from-Kyoto-to-Tokyo-in-1889

http://www.slate.com/articles/news_and_politics/foreigners/2004/03/trading_places.html

http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/southamerica/argentina/11064008/Countries-which-have-moved-their-capital-city.html

http://www.theatlantic.com/international/archive/2011/11/should-thailand-give-up-on-bangkok-and-move-its-capital/248330/


 

محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


 


یک متخصص مغز و اعصاب گفت: عطرهای تند و برخی مواد غذایی مانند پیاز خام، شکلات، غذاهای تند و پر ادویه، هات‌داگ، شیر، ماست و به ویژه پنیر، گوجه‌فرنگی، پرتقال، توت‌فرنگی، موز و مصرف سیگار می‌تواند موجب تشدید سردرهای میگرنی شود.
به گزارش سپیدار خبر، از فارس فاطمه خمسه میگرن را سردردی عنوان کرد که به ۲ صورت شایع و کلاسیک دیده می‌شود. در میگرن کلاسیک قبل از سردرد فرد علائمی مانند ایجاد خطوط زیگزاگ از یک طرف چشم و گسترش آن به تمام چشم تجربه می‌کند و پس از حدود ۱۵ دقیقه سر درد آغاز می‌شود.

میگرن آبشاری چیست؟
وی افزود: در میگرن شایع سردرد به شکل ناگهانی شروع می‌شود و از کم به زیاد می‌رسد. این نوع میگرن مانند آبشار است.

این نورولوژیست گفت: ۱۰ تا ۲۰ درصد جمعیت عمومی دچار سردردهای میگرنی می‌شوند و این اختلال در زنان بیشتر از مردان است،‌همچنین سن شیوع میگرن حدود ۳۵ سالگی است هر چند انتظار می‌رود با افزایش سن از شدت و دفعات سردردهای میگرنی کم شود، اما مواردی نیز وجود دارد که نشان می‌دهد شروع این سردردها در دوران یائسگی است.

شیوع سردرد در نوزادان
این نورولوژیست ادامه داد: سردرهای میگرنی در نوزادان و کودکان ۴ ساله نیز شایع است. وی افزود: سر درد میگرنی ضربان‌دار و معمولا یک طرفه است، اما همیشه نباید در یک سمت سر اتفاق بیفتد و چنانچه سردردی همیشه یک طرفه باشد باید بررسی شود.

برخی سردردهای میگرنی با استفراغ بهتر می‌شوند
خمسه گفت: سردردهای میگرنی معمولا با تهوع و استفراغ همراه است و مبتلایان نسبت به نور، صدا و برخی بوها حساسیت نشان می‌دهند. اکثر مبتلایان گزارش می‌دهند که موقع حملات میگرنی دستمالی به سر خود می‌بندند و در اتاقی تاریک می‌خوابند، برخی نیز می‌گویند که با استفراغ یا ماساژ شقیقه‌ها بهتر می‌شوند.

میگرن شکمی چیست؟
وی افزود: برخی مبتلایان به سردردهای میگرنی از تغییر اشتها و احساس خستگی قبل از بروز حملات میگرنی خبر می‌دهند. همچنین گاهی سرگیجه و دل درد نیز مشاهده می‌شود و به طور کلی نوعی میگرن وجود دارد که به شکمی موجود است و در آن فرد شکم درد را تجربه می‌کند. این میگرن می‌تواند بدون سر درد نیز ایجاد شود که در این موارد تشخیص افتراقی مهم است چرا که این نوع میگرن جزو موارد نادر است.

این متخصص مغز و اعصاب اظهار داشت: سر درد میگرنی می‌تواند چند روز قبل تا چند روز بعد از زمان قاعدگی تشدید می‌شود. وی ادامه داد: در برخی مبتلایان سر درد با سرما بدتر می‌شود و برخی فکر می‌کنند این سردرد ناشی از سینوزیت است.

میگرنی که در فوتبالیست‌ها وجود دارد
این نورولوژیست تصریح کرد: یکی از عوامل تشدید‌کننده سر درد میگرنی در فوتبالیست‌ها دیده می‌شود؛ کسانی که با سر ضربه می‌زنند دچار این نوع سر درد می‌شوند.

چه مواد غذایی میگرن را تشدید می‌کند؟
وی ادامه داد: عطرهای تند و برخی مواد غذایی مانند پیاز خام، شکلات، غذاهای تند و پر ادویه، شیر، ماست و به ویژه پنیر، گوجه‌فرنگی، پرتقال، توت‌فرنگی و موز می‌تواند موجب تشدید سردرهای میگرنی شود. معمولا محدودیت غذایی برای مبتلایان وجود ندارد اما، توصیه می‌شود از غذاهایی که موجب ایجاد یا تشدید سردردهای میگرنی می‌شوند بپرهیزند.

میگرن هات داگی چیست؟
این نورولوژیست گفت: هات‌داگ، غذاهای کنسروی، رنگ غذا و غذای ماده نیز موجب ایجاد سردردهای میگرنی می‌شوند. همچنین نوعی سردرد به دلیل استفاده از هات‌داگ وجود دارد که به میگرن هات‌داگ معروف است.

مصرف سیگار میگرن را تشدید می‌کند
وی افزود: بی‌خوابی و به ویژه گرسنگی و مصرف سیگار سردردهای میگرنی را تشدید می‌کند. وی با اشاره به درمان مبتلایان به سردردهای میگرنی خاطر نشان کرد: درمان در ۲ فاز حاد و پیشگیری وجود دارد. چنانچه فرد مبتلا بیش از ۳ بار در ماه سردرد داشته باشد از درمان‌های پیشگیرانه استفاده می‌کنیم.

همچنین اگر فردی بگوید که الگوی سردردش تغییر کرده است باید مغز را بررسی کنیم. همچنین چنانچه سر درد یک طرفه یا پس از انجام فعالیت‌های خاصی باشد نیز باید بررسی شود.
 
 
محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 22 آبان 1393برچسب:میگرن ,متخصص ,مغز و اعصاب, غذا,سپیدار خبر, توسط محمد رضا رحمانی - بیرجند

 


پس از رویداد 28 مرداد او مدتی مخفی بود که پس از دستگیری، طی محاکمه ای سریع به اعدام محکوم و در چنین روزی این حکم درباره وی اجرا گشت.
گروه تاریخ سپیدار خبر- دکتر سیدحسین فاطمی از اعضای اولیه جبهه ملی ایران بود که در کابینه دکتر محمد مصدق، سمت وزیر خارجه را برعهده داشت. وی همچنین روزنامه «باختر امروز» را منتشر می کرد که از مطبوعات حامی دولت به شمار می رفت. در دوره دوم نخست وزیری دکتر مصدق و به ویژه روزهای پایانی آن، از جمله همکارانی بود که همچنان به او وفادار مانده و در تمامی موارد بر تصمیمات وی مهر تائید می زد. پس از فرار شاه در 25 مردادماه 32، فاطمی در سرمقاله باختر امروز، شدیدا وی را مورد حمله قرارداد که این عتاب تند، بعدها از مستندات اعدام وی گشت.
پس از رویداد 28 مرداد او مدتی مخفی بود که پس از دستگیری، طی محاکمه ای سریع به اعدام محکوم و در چنین روزی این حکم درباره وی اجرا گشت. تصاویر پیش روی، فرازهایی از تاریخ زندگی وی را نشان می دهد.

 
 
 

 
 
 
 
 
محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 22 آبان 1393برچسب:سیدحسین فاطمی,دکتر مصدق , وزیر خارجه,نفت,سپیدار خبر, توسط محمد رضا رحمانی - بیرجند

 خبار ویژه روزنامه‌ها؛

 
گروه سیاسی لوکسترین ها - روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

****

*کیهان 


حداقل 70 درصد نمایندگان به بدل فرجی‌دانا رأی نمی‌دهند

نمایندگان به اعتبار فقدان صلاحیت‌های مدیریتی و سیاسی نیلی احمدآبادی معتقدند وی اعتماد مجلس برای تصدی وزارت علوم را کسب نمی‌کند.

شکرخدا موسوی نماینده مردم اهواز در این زمینه رأی‌آوری نیلی را بعید دانست و گفت:  آقای نیلی در کارنامه کاری خود مسئولیتی در حد معاونت وزیر نیز ندارد و اگر ما از بحث فتنه هم بگذریم توانمندی ایشان برای ریاست بر وزارت علوم مورد بحث است از این رو خیلی سخت است که آقای نیلی بتواند در مجلس رأی بیاورد.

وی تصریح کرد: در خوش‌بینانه‌ترین حالت آقای نیلی 70 درصد مخالف و 30 درصد موافق دارد.

همچنین امیرحسین قاضی‌زاده نماینده مردم مشهد در مصاحبه با آریا خاطرنشان کرد: مشکل ما با آقای فرجی دانا و نیلی نیست، مسئله بر سر حلقه‌ افراطی‌ای است که وزارت علوم را اداره می‌کند و اطراف فرجی‌دانا بودند. وی اظهار داشت: معرفی شخصی که برای ریاست بر دانشگاه تهران نتوانسته است نظر شورای عالی انقلاب فرهنگی را جلب کند دو تحلیل به دنبال دارد اول اینکه این کار آقای روحانی یا از سر لجبازی بوده و یا اینکه ایشان خواسته‌اند زهر مجلس را بگیرند تا بعد فرد اصلی را معرفی کنند و مجلس تن به آن انتخاب دهد. وی تأکید کرد: بنده نسبت به وزیر پیشنهادی علوم نظر منفی دارم و معتقدم معرفی فردی که شرایط ریاست بر یک دانشگاه را نداشته نمی‌تواند به عنوان وزیر علوم انتخاب شود.

اما علیرضا محجوب از نمایندگان حامی دولت، استدلال جالبی را در مصاحبه با «آفتاب» مطرح کرده است. او می‌گوید: من معتقد هستم که هیچ کدام از ما چیز خاصی درباره آقای احمدآبادی نمی‌دانیم. من به حسب اعتمادی که به شخص آقای رئیس جمهوری دارم و معتقد هستم کسی را که ایشان معرفی می‌کنند به صلاح کشور و وزارت علوم است؛ به ایشان رأی می‌دهم.

وی ادامه داد: هر چند که ایشان سابقه اجرایی بالایی ندارند ولی این یکی از بهترین اقدام‌های دولت برای میدان دادن و آوردن مدیران میانی برای بالاترین مدیریت‌ها است.

برخلاف اظهارات محجوب، نیلی احمدآبادی مدیر میانی نبوده است.

اما عابد فتاحی دیگر نماینده حامی دولت گفت: مشکل آقای نیلی این است که دیر به مجلس معرفی شد و ایشان نتوانستند با فراکسیون‌های مختلف مجلس ملاقات داشته باشند.

وی در عین حال می‌گوید: کسانی که مستقل یا اصلاح‌طلب هستند همه به دکتر نیلی رأی مثبت می‌دهند. اما کسانی که در این دو گروه نیستند سعی دارند تا مسئله را سیاسی کنند و احتمال اینکه به ایشان رأی دهند کم است.

فتاحی در واکنش به صحبت‌های برخی از نمایندگان که خواسته بودند تا نیلی احمدآبادی از حوادث 88 اعلام برائت کند، می‌گوید: اگر قرار بود کسی توبه کند آقای کروبی و آقای موسوی توبه می‌کردند. این شرط و شروط‌ها پیش پا افتاده است. اگر واقعاً برادران اصولگرا فکر می‌کنند که آقای نیلی در «فتنه» دست داشته باتوبه هم این فرد نباید برای آنها قابل قبول باشد. او در ادامه خطاب به نیلی احمدآبادی وزیر علوم پیشنهادی دولت یازدهم می‌گوید: آقای نیلی اگر قرار باشد که چنین کاری (توبه) کنند و دست به اعلام برائت بزنند ما به ایشان رأی نخواهیم داد.(!)

در این میان احمد امیرآبادی نماینده مردم قم در مصاحبه با سایت نماینده تأکید کرد: به نظر می‌رسد معرفی چنین گزینه‌هایی در راستای ایجاد تعامل بیشتر با مجلس نیست زیرا دولت می‌داند اکثریت قریب به اتفاق نمایندگان مجلس با موضوع فتنه و فتنه‌گران زاویه دارند و به آنها رأی نمی‌دهند و وزارت علوم باید بدست فردی عادل و معتدل که بیشتر دنبال رشد علمی کشور باشد، داده شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بیان داشت: بنظر می‌رسد آقای روحانی به این زودی‌ها نمی‌خواهد گزینه اصلی وزارت علوم را معرفی کنند. در مجموعه وزارت علوم و در سطح دانشگاه‌های کشور افراد قوی، فرهیخته و توانمندی داریم که ایشان می‌توانستند معرفی کنند.

نماینده مردم قم یادآور شد: با صحبت‌ها و واکنش‌های هفته قبل رئیس جمهور و برخی اعضای مجموعه اصلاح‌طلبان در ارتباط با طرح آمران به معروف و ناهیان منکر که مراحل قانونی خود را طی می‌کند، آنها بنوعی می‌خواهند بین مجلس و دولت تقابل ایجاد کنند.

امیرآبادی تصریح کرد: در معرفی وزیر علوم از ابتدا که می‌نگریم بنظر می‌رسد وزارت علوم از ابتدا سهمیه اصلاح‌طلبان افراطی است و این روند در حال ادامه است و امروز مردم مشکلات اساسی بسیاری دارند و لذا دولت و مجلس بایستی با تعامل، همدلی و وحدت بیشتری براساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب برای حل این مشکلات گام بردارند.

حمیدرضا فولادگر نماینده مردم اصفهان نیز معتقد است: این رفتار دولت با شعار اعتدال مغایر است. یکی از جاهایی که می‌تواند اعتدال را نشان دهد در عرصه آموزش عالی است. آقای فرجی‌دانا  مستقل عمل نمی‌کردند و در نتیجه استیضاح پیش آمد. وی با اشاره به سوابق اجرایی اندک آقای نیلی احمدآبادی تأکید کرد: اگر بنا باشد که وزیر بعدی نیز در مسائل سیاسی مستقل عمل نکند مزیتی نسبت به آقای فرجی‌دانا نخواهد داشت حتی می‌توان گفت که به لحاظ سوابق و رزومه آقای فرجی دانا بهتر از وزیر پیشنهادی بودند.

وی در خصوص احتمال رأی‌آوری وزیر پیشنهادی تصریح کرد: برآورد اولیه ما نشان می‌دهد که مزیت‌هایی که باید لحاظ می‌شد در نظر گرفته نشده است. مگر اینکه به مجلس اثبات شود که وزیر پیشنهادی ویژگی‌های بالاتری دارند و در مسائل سیاسی مستقل عمل خواهند کرد.
رئیس کمیسیون ویژه اصل 44 قانون اساسی در ادامه تصریح کرد: سؤالی که مطرح است اینست که چرا ریاست ایشان برای دانشگاه تهران در شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح نشده بود و چند ماهی ایشان سرپرست بودند. یکی از جاهایی که به هیچ وجه در آن قحط‌الرجال نداریم دانشگاه است و اعضای بسیار قوی در هیأت علمی دانشگاه‌ها داریم که می‌توانستند معرفی شوند.

یادآور می‌شود فراکسیون رهروان و اصولگرایان در بررسی‌های خود به رأی مثبت درباره نیلی احمدآبادی دست نیافتند. ترکیبی از نمایندگان دو فراکسیون باعث سلب رأی اعتماد از فرجی دانا شد که به عنوان گماشته افراطیون عمل می‌کرد. اکنون روزنامه زنجیره‌ای آفتاب یزد در تیتر صفحه اول خود خاطر همه را آسوده می‌کند و می‌نویسد «نیلی ادامه (فرجی) داناست.»

جانشین آیت‌الله مهدوی‌کنی باید حامی رهبر و ضد فتنه باشد

شرایطی که موجب انصراف هاشمی رفسنجانی از نامزدی ریاست مجلس خبرگان شد، همچنان سر جای خود باقی است و تغییر نکرده است.

روزنامه جمهوری اسلامی خبر داد که هاشمی در پاسخ به سؤالی در این باره گفته است «در صورتی که بعضی افراد که آنها را برای ریاست صالح نمی‌دانم قصد کاندیدا شدن داشته باشند، آمادگی خود را برای کاندیداتوری اعلام خواهم کرد».

آقای هاشمی شبیه این ادبیات دوپهلو را در انتخابات ریاست‌جمهوری نهم و یازدهم نیز به کار برد و با وجود حضور چهره‌های همسو با وی، سرانجام شخصا وارد گود شد حال آن که مثلا در انتخابات سال 92 روحانی نیز قصد نامزدی داشت.

اما فراتر از معادلات انتخابات ریاست‌جمهوری، درباره ترکیب مجلس خبرگان بیان این نکته حائز اهمیت است که اکثریت قریب به اتفاق اعضای آن مرزبندی صریح و قاطعی نسبت به فتنه‌گران، ساختارشکنان و ائتلاف نفاق قدیم و جدید دارد؛ موضوع بنیادینی که متاسفانه آقای هاشمی درباره آن کوتاهی کرده است. دقیقا به همین دلیل بود که آیت‌الله مهدوی‌کنی(ره) با وجود گریز از پست‌ها و ریاست‌ها و مسئولیت‌های مشابه، درباره ریاست مجلس خبرگان- به اصرار سایر اعضا- احساس مسئولیت کرد و صیانت از انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی را بر دوستی 50 ساله با هاشمی ترجیح داد. به همین اعتبار اکنون نیز همان روحیه انقلابی با تمام جاذبه‌ها و دافعه‌های استوار در میان قاطبه اعضای مجلس خبرگان حاکم است.

آیت‌الله حائری شیرازی نماینده استان فارس در مجلس خبرگان درباره موضوع جانشینی آیت‌الله مهدوی‌کنی به شبکه خبر دانشجو می‌گوید: ریاست مجلس خبرگان رهبری، از نظر شرایط فعلی جامعه آبروی خبرگان محسوب می‌شود. این جانشین باید کسی باشد که همانند آیت‌الله مهدوی‌کنی حامی و کمک حال رهبر بزرگوارمان باشد.

آیت‌الله حائری شیرازی در پاسخ به سؤالی مبنی بر واکنش برخی افراد نسبت به ریاست مجلس خبرگان گفت: نمایندگان خبرگان توجه دارند که فرق است بین کسانی که خواستار مهار کردن فتنه 88 بودند و از پراکندگی‌ها جلوگیری کردند و کسانی که خواهان قدرت‌طلبی بودند لذا میان این دو تفاوت وجود دارد.

وی در ادامه تصریح کرد: عده‌ای از وجود انقلاب رنجیده می‌شوند اما اگر به حال خود گذاشته شوند ضدانقلاب می‌شوند و میان این افراد و نظام پراکندگی ایجاد می‌شود.

یادآور می‌شود طی چند روز اخیر برخی افراطیون ورشکسته و حامی فتنه در رفتاری منافقانه و در حالی که آقای هاشمی را عالیجناب سرخپوش قتل‌های زنجیره‌ای می‌خواندند، خواستار نامزدی وی برای ریاست مجلس خبرگان شده‌اند.

توافقی در کار نیست فقط تمدید مذاکرات در ازای امتیاز!

مشاور تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای آمریکا گفت احتمال دستیابی به توافق دائم با ایران نزدیک به صفر است.

المانیتور افزود: تیم هسته‌ای ایران به رهبری محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران روز دوشنبه بیست و هفتم اکتبر دیداری غیرمنتظره از تاسیسات غنی‌سازی در نطنز و فردو داشتند. در حالی که هدف از این بازدید تقدیر از دستاوردهای دانشمندان ایرانی در این دو نیروگاه عنوان شد، اما ظریف گفت که هدف از تکنولوژی هسته‌ای ما استفاده‌های غیرنظامی است.

این رسانه آمریکایی می‌افزاید: مسئله‌ میزان توانایی غنی‌سازی ایران مانع بزرگ توافق نهایی است. ایران به دنبال حفظ تعداد سانتریفیوژ فعلی خود است، با این حال 5+1 در ابتدا درخواست کرد که تهران توانایی غنی‌سازی خود را تا 1500 سانتریفیوژ پایین بیاورد. رسانه‌ها هفته گذشته خبر دادند که 5+1 پیشنهادی جدید به ایران داده که بر اساس آن، تهران می‌تواند 4 هزار سانتریفیوژ را در ازای انتقال ذخایر اورانیوم با غنای پایین به کشور دیگر نگه دارد. (و 5400 سانتریفیوژ خود را تعلیق کند!)

رابرت اینهورن مشاور تیم مذاکره‌کننده آمریکا و عضو سابق این تیم گفت: در رابطه با دستیابی به توافق دائم تا 24 نوامبر، باید گفت که احتمال آن واقعا به صفر نزدیک است.

وی افزود: یکی از گزینه‌های موجود آن است که بر سر تعدادی از مسائل کلیدی از جمله ظرفیت غنی‌سازی و تغییرات در رآکتور اراک تا 24 نوامبر توافقی بدست آید که تمدید چندین ماهه برای نهایی کردن توافق را توجیه کند.

اینهورن تصریح کرد: اگر طرفین بر سر مسائل کلیدی به توافق برسند، دلیل خوبی برای تمدید چندین ماهه خواهند داشت.

در همین حال وین مدیسن خبرنگار معروف آمریکایی در مصاحبه با فارس اعلام کرد وندی شرمن در آستانه دور جدید مذاکرات به تل‌آویو خواهد رفت تا طبق معمول مقامات اسرائیل را در جریان مذاکرات قرار دهد.

همزمان العربیه از شور و شوق خاص جان کری برای مذاکره با محمدجواد ظریف خبر داد. به گزارش تیک به نقل از العربیه «دقیقه‌های سفرهای کری به کشورهای جهان برنامه‌ریزی شده است، حتی کسانی که قرار است با وزیر سلام و احوالپرسی کوتاهی داشته باشند، در دستور کار قرار می‌گیرند، اما کری شش ساعت با وزیر امور خارجه ایران در وین می‌نشیند و برای ایجاد راه حلی برای پرونده اتمی تلاش می‌کنند.»

دانشگاه آزاد است یا تجارتخانه و بنگاه آزاد؟!

دانشگاه آزاد در حالی تصمیم بر افزایش 7 هزار نفری ظرفیت دانشجویان دکترا دارد که هم‌‌اکنون برخی مدیران آن چند شغله محسوب می‌شوند و کادر کافی اداری و علمی وجود ندارد.

درباره همین معضل وبسایت الف نوشت: در سال تحصیلی جاری به دنبال افزایش ظرفیت در پذیرش دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی و ایجاد برخی رشته‌های جدید در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در بسیاری از واحدهای دانشگاه‌های آزاد کشور و به منظور جلوگیری از افت سطح کیفیت تحصیلی و تضییع حقوق ما دانشجویان تحصیلات تکمیلی لازم است برخی از نارسائی‌ها و مشکلات جدی که واحدهای این دانشگاه را تهدید می نماید به رئيس دانشگاه آزاد اسلامی گوشزد شود تا مجموعه مدیریتی ایشان در جهت رفع این معضل تدابیری جدی بیاندیشند.

الف از قول یک دانشجوی دانشگاه افزود: اطلاع دارید که در برخی از واحدهای دانشگاه آزاد تهران یک مدیر تجاری چند شغله، توسط رئيس این واحد همزمان در 5 پست مدیر گروهی شامل؛ 1- گروه دکتری مدیریت فرهنگی 2- گروه دکتری مدیریت رسانه 3- گروه کارشناسی ارشد مدیریت فرهنگی 4- گروه کارشناسی ارشد گردشگری 5- گروه کارشناسی مدیریت فرهنگی منصوب شده است؟!

آیا به نظر شما یک مدیر گروه در دانشگاه آزاد طبق مقررات آموزش عالی کشور می‌تواند علاوه بر هیئت علمی تمام وقت، در یک ارگان دیگر حتی خصوصی، بطور تمام وقت در سمت کلیدی معاون بازاریابی و فروش یکی از بیمه‌های معروف کشور نیز مسئولیت داشته باشد؟ البته مدیر 5 گروه مذکور، علاوه بر این، ریاست یا عضو هیئت مدیره چند شرکت دیگر را نیز در رزومه خود دارد.

الف ادامه می‌دهد: به نظر می‌رسد این چیز جدیدی در دانشگاه آزاد نیست چرا که در دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات تهران نیز چنین شرایط و روابطی حاکم است. به‌عنوان مثال معاون رئیس‌جمهور و رئيس کتابخانه ملی همزمان به‌عنوان مدیر 2 گروه مقاطع کارشناسی‌ارشد و دکتری مدیریت فرهنگی منصوب شده است.

در ادامه این یادداشت آمده است: آیا برای مدیران گروه‌های مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری استاندارد ساعت کار اجرایی موظف تعریف نشده است؟ لذا مدیران چندشغله مذکور در روز چه میزان وقت گرانبهای خود را در شغل تمام وقت اول، و چند ساعت وقت مرده باقی مانده را به صورت ظاهری در گروه‌های تشریفاتی انتصابی صرف می‌کنند؟ چگونه این مدیران می‌توانند به مطالعات علمی، تحقیق، تدریس و برنامه‌ریزی گروه‌های مذکور برسند؟

نویسنده با طرح این سؤال که چرا با رؤسای ناکارآمد واحدهای نمونه فوق‌الذکر که به خاطر بی‌تدبیری و حاکم نمودن روابط بر ضوابط نام دانشگاه آزاد را این چنین خدشه‌دار می‌نمایند برخورد قاطع صورت نمی‌گیرد؟

وی افزود:‌ آیا واحد بازرسی دانشگاه آزاد که چشم و گوش رئيس دانشگاه آزاد است از این معضل خبر دارد و چشم بر واقعیت بسته است؟ آیا دانشگاه آزاد به خاطر صرفه‌جویی در هزینه‌های خود مجبور به انتصاب همزمان یک مدیر گروه در 5 پست مهم علمی است یا دلیل دیگری دارد؟ لطفا برای ما دانشجویان توضیح دهید.

الف در پایان می‌پرسد: استاندارد اساتید دارای رتبه علمی و مجاز تدریس در گروه‌های دکتری و فوق‌لیسانس دانشگاه آزاد چیست؟ مدیر 5 گروه فوق‌الذکر برای ارتقای سطح علمی گروه‌های مذکور چه برنامه‌ریزی انجام داده است و چه تعداد استاد تمام، دانشیار و استادیار دارد و آنها دارای چه سوابق دانشگاهی هستند؟ و خود ایشان چند سال سابقه دانشگاهی و چه سوابق علمی- پژوهشی درخشانی دارد؟ 

کافی است نام ایشان را در اینترنت جستجو کنید. آنگاه این ادعا ثابت خواهد شد که جز رزومه‌ای تجاری و بازرگانی، خبری از سوابق پژوهشی و تحقیقات دانشگاهی ایشان نیست. آیا واحدهای دانشگاهی تهران که خود سرآمد سایر واحدهای دانشگاه آزاد شهرستان‌ها هستند با این برنامه‌ریزی قصد توسعه تحصیلات تکمیلی را دارند؟ 

*خراسان 

هشدار دولت درباره تغییر اجباری محل خدمت کارمندان 

بر اساس ابلاغیه روزهای اخیر دولت به دستگاه های اجرایی، تاکید شده است که با توجه به اینکه در قانون رسیدگی به تخلفات اداری، تغییر محل جغرافیایی خدمت در زمره مجازات  های اداری پیش  بینی و اعمال مجازات  های مذکور از اختیارات هیأت  های رسیدگی به تخلفات اداری است، لذا تغییر محل جغرافیایی خدمت کارمندان توسط دستگاه های اجرایی «در مقام اعمال مجازات» امکان  پذیر نیست.

مجوز به زنگنه برای تهاتر فرآورده های نفتی 

بر اساس ابلاغیه روزهای اخیر یک مسئول مهم اجرایی به وزیر نفت، اعلام شده است که وزارت نفت مجاز است از طریق شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی، از محل صادرات فرآورده های نفتی در سال ۱۳۹۲ تا سقف یک میلیارد و 239 میلیون دلار، معادل ارزش میزان واردات بنزین سوپر و نفت و گاز از خارج کشور، نسبت به واردات فرآورده های نفتی از طریق تهاتر اقدام کند.

*وطن امروز

شوخی روحانی با مجلس!

اکثریت نمایندگان مجلس معتقدند احمد نیلی احمدآبادی گزینه اصلی دولت برای وزارت علوم نیست. نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز گذشته هم نسبت به معرفی نیلی‌احمدآبادی برای تصدی وزارت علوم انتقاد کردند. به اعتقاد نمایندگان، نیلی‌احمدآبادی نه برنامه‌ای دارد و نه نسبت به این ماجرا جدی است. موضوع آنقدر آشکار و اصطلاحا تابلو است که نمایندگان معتقدند معرفی نیلی‌احمدآبادی یک شوخی با مجلس بوده است. به گزارش «وطن امروز»، از همان ابتدای معرفی نیلی‌احمدآبادی توسط روحانی به مجلس برای تصدی وزارتخانه پرحاشیه دولت یازدهم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، فعالان سیاسی و تشکل‌های دانشجویی به این موضوع انتقاد کردند. محور اصلی انتقادات، نبودن تجربه و توان کافی در وزیر پیشنهادی علوم، عدم مرزبندی شفاف وی با فتنه و توضیح نامناسب برای اقدام به امضای نامه حمایت از فتنه‌گران، عدم ارائه برنامه مناسب و بی‌انگیزه بودن نیلی برای تصدی چنین مسؤولیت مهمی را شامل می‌شود. نیلی با برگزاری 2 جلسه با نمایندگان به حدی ضعیف ظاهر شده است که مجلسی‌ها در اظهاراتی تاکید کردند به نظر می‌رسد نیلی‌احمد‌آبادی گزینه‌ای برای رای نیاوردن است. نمایندگان مجلس همچنین صراحتا گفته‌اند با شرایط فعلی، وزیر پیشنهادی علوم قطعا نمی‌تواند از مجلس رای اعتماد بگیرد. روز گذشته الیاس نادران، نماینده مردم تهران در مجلس گفت: آقای روحانی خواسته با مجلس شوخی کند. نادران تصریح کرد: منتظر معرفی گزینه اصلی هستیم. نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که ارزیابی شما از فضای پارلمان پیرامون رأی به وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری چیست، به فارس گفت: آقای روحانی خواسته با مجلس شوخی کند، شما خیلی جدی می‌گیرید! وی اضافه کرد: آخر یک رزرو تیم دسته دوم را برای وزارت به مجلس معرفی نمی‌کنند. بدون بحث، به نظر می‌آید.

چهارشنبه-امروز- این موضوع توسط نمایندگان رد شده (اشاره به عدم رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی علوم) و از آن عبور خواهیم کرد. نماینده تهران با بیان اینکه ما منتظر نامزد اصلی برای وزارت علوم هستیم، تصریح کرد: آقای روحانی گزینه اصلی خود برای وزارت علوم را معرفی نکرده و خود نیز از این موضوع آگاه است. وی شیوه معرفی وزیر پیشنهادی علوم به مجلس را مورد انتقاد قرار داد و خاطرنشان کرد: این شکل معرفی گزینه اصلی برای وزارت نیست که بگذارند آخر وقت گزینه را معرفی کنند، البته در آن زمان هم نام وزیر پیشنهادی را به رسانه‌ها بدهند و در انتها مجلس نیز در 3 روز آخر وزیر را مورد ارزیابی قرار دهد. نادران همچنین این پرسش را مطرح کرد که تاکنون در 35 سال گذشته چه زمانی سابقه داشته ابتدا رسانه‌ها از وزیر پیشنهادی مطلع شده و سپس (نامه‌معرفی) را در مجلس قرائت کنند. در اندازه دانشگاه تهران هم نیست!

قربانیان اسیدپاشی متدین و باحجاب بودند

به دنبال وقوع قضایای مربوط به اسیدپاشی در شهر اصفهان عده کثیری از طلاب و مردم شهر اصفهان با امضای توماری حمایت خود از امر به معروف و نهی از منکر را اعلام و اسیدپاشی صورت گرفته و انتساب آن به جریان متدین و مذهبی شهر اصفهان را محکوم کردند. این تومار که در اختیار «وطن امروز» قرار گرفته، محضر آیت‌الله سیدابوالحسن مهدوی، عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت اصفهان نیز رسیده است. 

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری در کنار امضای خود نوشت: «امیدوارم اطلاع‌رسانی دقیق و خوب توسط رسانه‌ها و بویژه رسانه ملی انجام گیرد».  در بخش‌های دیگر این تومار امضای برخی اعضای شورای شهر اصفهان نیز به چشم می‌خورد. از دیگر نکات قابل توجه در این تومار، اظهارنظر یک خانم توریست نیوزیلندی است که در متن نوشته‌شده توسط وی، شهر اصفهان بر خلاف تبلیغات صورت گرفته، شهری با آرامش و امنیت بالا معرفی می‌شود. امضاکنندگان در بخشی از این تومار اعلام کرده‌اند که چگونه این قضیه را می‌توان به امت حزب‌الله نسبت داد در حالی که برخی آسیب‌دیدگان، خود از مردم متدین و دارای حجاب اسلامی بوده‌اند و از خانواده‌های جانباز و انقلابی هستند؟! 

 در بخشی از بیانیه طلاب و مردم اصفهان آمده است: هفته گذشته وقوع اتفاقاتی در شهر اصفهان دل‌های مردم را مکدر نمود. سربرآوردن اسیدپاشی‌های زنجیره‌ای در مدت زمانی کوتاه دل‌های مردم را به درد آورد. خشونتی که دختران جوان، چادری و غیرچادری را طعمه خود کرده و در رسانه‌ها نیز بازتاب‌های فراوانی پیدا کرد. به واقع این خبر خنده را از لب‌ها ربود و ترنج دل‌ها را به رنج بدل کرد. اما در این بین رسانه‌های بیگانه، شروع به انتشار این خبر به‌گونه‌ای خاص نمودند؛ میاندار این جریان، شبکه سلطنتی خبرپراکنی انگلستان BBC بود. جان کلام آنها این بود: «مذهبی‌ها مقصرند، آنان از بی‌حجابی ناراضی‌اند».

*ایران 

تکذیب بستری شدن آیت الله واعظ طبسی

خبر بستری شدن آیت‌الله واعظ طبسی تکذیب شد. مدیرکل روابط عمومی آستان قدس رضوی به تسنیم گفت: آیت‌الله واعظ طبسی در ویژه‌برنامه‌های دهه محرم و روز‌های تاسوعا و عاشورای حسینی در حرم مطهر رضوی شرکت می‌کنند.

انتشار روزنامه اینترنتی بدون مجوز

روزنامه حامی احمدی‌نژاد مجوز ندارد. یک منبع آگاه درهیأت نظارت برمطبوعات به ایرنا گفت: روزنامه اینترنتی هما که از روز سه‌شنبه کار خود را به صورت اینترنتی آغاز کرده فاقد مجوز است.

فوت یک کاندیدا در جلسه انتخابات

یکی از 26 کاندیدای ریاست انتخابات اتاق اصناف ایران پیش از ظهر دیروز پس از انجام سخنرانی‌اش دچار ایست قلبی شده و درگذشت. به گزارش فارس وی از مشهد کاندیدا شده بود.

واریز میلیاردی  به حساب یکی از اعضای شورای شهر

یکی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران به حساب خود چند میلیارد تومان واریز کرد.به گزارش  خبرگزاری ها «عبدالحسین مختاباد» روز گذشته در صحن علنی شورا گفت: معمولاً مبالغی برای کمک به بنگاه‌های خیریه و تکایا در اختیار اعضا قرار داده می‌شود اما این بار چند میلیارد تومان پول در حساب یکی از نمایندگان شورا واریز شده که بهره بانکی آن  درماه  100 میلیون تومان است.وی از شورا خواست به این موضوع رسیدگی کند در غیر این صورت از سازمان بازرسی کل کشور استمداد می‌کند.

مرتضوی تعیین تکلیف شود

یکی از وکلای شاکی پرونده دادستان سابق تهران گفت: با توجه به پرونده سوءاستفاده مالی مرتضوی در سازمان تأمین اجتماعی و شکایت سازمان بازرسی کل کشور، امیدواریم هر چه زودتر بازپرس، مرتضوی را احضار و به او تفهیم اتهام کند. وی افزود: متأسفانه هیچ یک از پرونده‌های متعدد سعید مرتضوی تا  امروز به طور کامل تعیین تکلیف نشده است.

انتقاد شدید «الف» از مصباح یزدی در همایش اصولگرایان

سایت الف وابسته به «احمد توکلی» نماینده مجلس در گزارشی از همایش اخیر اصولگرایان با سخنرانی آیت‌الله مصباح یزدی انتقاد کرد. این گزارش با ابراز تردید جدی درباره وحدت اصولگرایان تأکید کرد:« امروز طیف‌هایی به این نام شهرت یافته‌اند که اصولگراها نمی‌توانند سفره خود را به سادگی از آنها جدا کنند. مهمترین این گروه‌های منتسب به اصولگرایی، جریان احمدی‌نژاد و دوستان او است. اصولگرایان بخواهند یا نخواهند، احمدی‌نژاد به پای آنها نوشته شده است. نه می‌توانند با او به وحدت برسند و نه می‌توانند حساب‌شان را به راحتی از احمدی‌نژادی‌ها جدا کنند.»

این گزارش ادامه می‌دهد: «آیت‌الله مصباح استاد فرزانه و عالم مبرز و زحمت کشیده در جرگه روحانیت صاحب‌نظر است. اما به یاد داریم جریانی که در انتخابات‌های اخیر وحدت در میان اصولگرایان را سخت، پرهزینه و حتی ناممکن ساخت، تحت پشتیبانی ایشان بوده است. بنابراین وحدت امروز ذیل این استاد معزز سؤال برانگیز است و قابل فهم نیست. هنوز چند ماهی بیشتر از رقابت‌های انتخابات اخیر نگذشته است که آیت‌الله مصباح با استناد به روایات و تاریخ انبیا تأکید داشتند که وحدت‌هایی از این دست، غیرضروری و بی‌معنا است. این برداشت آیت‌الله مصباح درست یا نادرست، برای جریان اصولگرایی هزینه‌های قابل ملاحظه‌ای داشته است. چطور ممکن است امروز رأس جریان ضد وحدت در میان اصولگرایان محور وحدت شود؟»

*آرمان 

 فوت يك كانديدا در زمان انتخابات

شنیده شد که انتخابات براي رياست اتاق اصناف ايران، از ساعات اوليه صبح دیروز با حضور ۱۴۰ نفر از نمايندگان اتاق اصناف ايران كه از شهرهاي مختلف براي انتخاب هيات‌رئيسه جديد اتاق اصناف ايران در هتل لاله تهران گردهم آمدند، برگزار شد. آفتاب نوشت؛ يكي از نكات قابل توجه اين انتخابات فوت يكي از ۲۶ كانديدا در حين برگزاري انتخابات بود. آقاي معماري، فردي بود كه براي رياست اتاق اصناف از مشهد كانديدا شده بود و به گفته مديران اصناف كشور، سابقه دو بار جراحي قلب را داشته و حتي به وي پيشنهاد شده بود، چون هيجان براي وي مضر است، لطفا كانديدا نشود. وي پس از آنكه به‌عنوان سيزدهمين نفر سخنراني خود را به پايان رساند، بطور ناگهاني دچار ايست قلبي شده و‌دار فاني را در جلسه رسمي انتخابات اتاق اصناف وداع گفت و به ديدار معبود شتافت. 
 
فدراسيون فوتبال شبكه تلویزيوني راه مي‌اندازد؟

شنیده شد که رئيس فدراسيون فوتبال براي راه‌اندازي شبكه تلويزيوني فوتبال زيرنظر صدا و سيما اعلام آمادگي كرد. «علي كفاشيان» در پاسخ به اين سوال كه آيا شبكه‌هاي ورزشي الجزيره و دبي اسپرت براي پخش مستقيم فوتبال ايران اعلام آمادگي كرده‌اند، افزود: اين دو شبكه ورزشي خارجي براي پخش فوتبال ايران اعلام آمادگي كرده‌اند. اما سازمان صدا و سيما حضور اين شبكه‌ها را غيرقانوني اعلام كرده‌است. كفاشيان يادآور شد: فدراسيون فوتبال به صدا وسيما اعلام كرده است حاضر است شبكه فوتبال راه‌اندازي كند و خودش هزينه‌هاي اين شبكه را پرداخت كند و هزينه‌هاي صدا و سيما و بودجه اين سازمان را نيز بدهد. وي گفت: فدراسيون فوتبال تاكيد دارد، درآمدهاي ناشي از پخش مسابقات بايد در يك سبد قرار گيرد و بين اين فدراسيون و صدا و سيما تقسيم شود و در اين رابطه نيز براي پخش مستقيم، پيشنهادهاي مختلفي داده شده است. 
 
به زندان مي‌روم

شنیده شد که سرمربي اسبق تيم‌ملي فوتبال ايران بعد از قطعي شدن حكم دادگاه تاكيد كرد حتي درصورت گذشت شاكي پرونده باز هم به زندان خواهد رفت. محمد مايلي‌كهن كه از سال‌ها پيش با علي دايي بر سر مسائل فني و غيرفني دچار اختلاف شده است اين‌بار با شكايت دايي از سوي دادگاه انقلاب به چهار ماه حبس تعزيري محكوم شد، البته در گذشته نيز دايي يك بار حكم جلب وي را از دادگاه گرفته بود كه در آن دوره با وساطت پيشكسوتان فوتبال همه چیز ختم به خير شد و سرمربي سابق پرسپوليس از شكايت خود صرف‌نظر كرد اما اين‌بار موضوع كاملا متفاوت است و دوطرف قصد ندارند تا از مواضع خود عقب‌نشيني كنند. 
 
درگيري لفظي 2 نماينده مجلس

شنیده شد که پس از پايان بررسي سوال ملي موسوي‌لارگاني از وزير كار، تعاون و رفاه اجتماعي برخي نمايندگان مجلس با يكديگر درگيري لفظي داشتند. چند نماينده مجلس نسبت به راي‌گيري نكردن سوال ملي موسوي‌لارگاني از ربيعي اعتراض كردند و حتي گاهي صداي بهروز نعمتي، سخنگوي هيات‌رئيسه مجلس به جايگاه خبرنگاران مي‌رسيد. در دقايق پاياني جلسه پورابراهيمي نماينده كرمان خواستار تذكر شفاهي شد و گفت: وظيفه هيات‌رئيسه حفظ شأن و جايگاه مجلس است. وی ادامه داد: بنده صبح از موسوي لارگاني پرسيدم كه از سخنان آقاي وزير در كميسيون قانع نشده‌ايد و آيا مي‌خواهيد اين سوال را به راي بگذاريد ايشان پاسخ دادند كه بستگي به توضيحات آقاي ربيعي دارد و اين در حالي است كه سوال و جواب مطرح شده در صحن علني مجلس هيچ ارتباطي با يكديگر نداشتند و آقاي ربيعي توضيحات جديدي نسبت به كميسيون ارائه نكرد. او ادامه داد: بنده 9 ماه است كه از آقاي وزير سوال دارم آيا بهتر نيست كه به جاي اينكه وقت مجلس را بگيريد سوالات منطقي را در دستور كار قرار دهيد. 
 
50 نماينده: خباز به مجلس نيايد 

شنیده شد که پنجاه نفر از نمايندگان مجلس در نامه‌اي به هيات رئيسه مجلس خواستار ممانعت از حضور محمدرضا خباز معاون تقنيني معاونت پارلماني رئيس‌جمهور در مجلس شدند. ايسنانوشت؛ اين نمايندگان علت درخواست خود از هيات رئيسه را مرتبط دانستن حوادث اسيدپاشي اصفهان با موضوع امر به معروف و نهي از منكر عنوان كردند. اميرحسين قاضي‌زاده يكي از نمايندگان اصولگراي مجلس نيز در اين زمينه گفت: تعدادي از نمايندگان به دنبال اين هستند كه در قالب نامه‌اي به نماينده دولت تذكر دهند كه نبايد در پشت تريبون مجلس، خط جريان دشمن را بيان كند. وي اظهار كرد: با توجه به صحبت‌هايي كه آقاي خباز اخيرا در رابطه با موضوع امر به معروف و نهي از منكر و ارتباط آن با اسيدپاشي مطرح كرد، تعدادي از نمايندگان شاكي شده و معتقدند اين جريان رسانه‌اي دشمن است. وي خاطرنشان كرد: اين نوع بيان توسط نماينده دولت در صحن علني كار غلطي است. گفتني است هنوز هيات رئيسه مجلس پاسخي به اين درخواست نمايندگان نداده است. 
 
اختيارات ويژه به استانداران بدهيد 

شنیده شد که نمايندگان مجلس در نامه‌هاي جداگانه‌اي از رئيس‌جمهور درخواست كردند اختيارات ويژه‌اي به استانداران تفويض كند و همچنين از وزير بهداشت به دليل برچيده شدن دست نامبارك دريافت‌هاي زيرميزي تقدير كردند. ضرغام صادقي عضو هيات رئيسه مجلس در نشست علني ديروز خانه ملت، نامه 166 نفر از وكلاي ملت به رئيس‌جمهور را قرائت كرد. نمايندگان مجلس در اين نامه از روحاني درخواست كردند نسبت به تفويض اختيارات ويژه به استانداران در راستاي تحقق اقتصاد مقاومتي در استان‌هاي كشور اقدام كند. 
 
واكنش به احتمال استيضاح وزير ارشاد 

شنیده شد که حجت ا... ايوبي درباره مطالب مطرح پيرامون احتمال استضاح وزير ارشاد با تاكيد بر تعامل با مجلس گفت: ما ثابت كرده‌ايم دلمان مي‌خواهد اگر فيلمي اكران مي‌شود بدون حاشيه باشد. ايسنا‌نوشت؛ رئيس سازمان سينمايي درباره اخبار منتشر شده پيرامون درخواست استيضاح وزير ارشاد توسط كميسيون اصل 90 مجلس با هشت محور كه گفته مي‌شود سينما و برخي فيلم‌ها هم يكي از آنهاست، بيان كرد: چنين چيزي هنوز رسما اعلام نشده و تنها گفته‌اند موارد متعددي در ذهن بعضي از نمايندگان وجود دارد كه نمي‌دانم آيا سينما هم جزو اين موارد هست يا نه و هنوز متن آن را نديده‌ام. به هر حال سوال حق مجلس و نمايندگان است و ما نيز خود را موظف به پاسخگويي مي‌دانيم. ضمن آنكه جناب آقاي وزير قطعا خودشان در اين باره سخن خواهند گفت. 

*جمهوری اسلامی

* مفتی اعظم عربستان از یزید حمایت كرد. شیخ عبدالعزیز آل الشیخ،‌ در یك مصاحبه تلویزیونی به مناسبت محرم در پاسخ به این سؤال كه درباره قیام امام حسین علیه السلام علیه یزید و واقعه كربلا چه نظری دارد، گفت: یزید به صورت مشروع در جایگاه حاكم مسلمانان قرار داشت و اطاعت از او واجب بود و قیام حسین بن علی در برابر او، خروج بر حاكم اسلامی بود كه حرام است. این مفتی وهابی بدون اینكه به انحراف یزید از مسیر اسلام و زیر پا گذاشتن احكام دینی و ارتكاب محرمات و تبدیل شدنش به یكی از بارزترین مصادیق طاغوت اشاره‌ای بكند در جواب این خواسته مجری برنامه كه از وی خواست كتابی درباره امام حسین علیه السلام به او معرفی كند گفت: شما بهتر است در این زمینه كتابی نخوانید و در جستجوی چنین كتابی هم نباشید. 

* یك منبع در سازمان اطلاعات آمریكا اعلام كرد سركرده داعش دچار انحراف جنسی است. به گزارش پایگاه اینترنتی ارم نیوز، گزارش‌های آمریكایی‌ها حاكی از این است كه ابوبكر البغدادی، كه خود را "خلیفه" نامیده، این انحراف را در زندان نشان داده است. ادوارد اسنودن، كارمند سابق آژانس امنیت ملی آمریكا نیز اعلام كرده بود، رهبر داعش زمانی كه در زندان بوكا در جنوب عراق در حبس به سر می‌برد با دیگر زندانیان مرد رابطه جنسی داشت. وی تصریح كرد: نگهبانان زندان بوكا در گزارش هایشان به آژانس اطلاعات مركزی امریكا تایید كرده بودند كه بغدادی را چندین بار به دلیل رابطه جنسی با زندانیان دیگر بازداشت كردند كه این مسأله باعث شد او را از سایر زندانیان جدا كنند. 

* ضاحی خلفان جانشین رئیس پلیس دبی در تازه‌ترین اظهارات خود، بشار اسد را انسانی خوب توصیف كرد كه می‌كوشد اوضاع كشورش را بهبود بخشد. جانشین رئیس پلیس دبی می‌افزاید: بشار اسد درحال انجام اصلاحات و بهبود اوضاع در سوریه بود كه رویدادهای كشورش مانع تلاش‌های او شد. خلفان همچنین گفت بشار اسد، انسان خوبی است كه اخلاق نیكویی دارد.

*قدس 

 افزایش سرطان در میان جوانان

مهر: احمد دنیامالی رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران نسبت به افزایش سرطان در میان نوجوانان و جوانان کلانشهرها مانند اهواز، اراک، تهران که آلودگی‌های صنعتی بیداد می کند، هشدار داد و گفت: سرطان در میان کودکان افزایش یافته است.

قتل دانشجوی ایرانی در ایتالیا

قدس آنلاین: دادستان دادگاه میلان خواستار اشد مجازات برای متهمان به قتل مهتاب ساوجی دانشجوی ایرانی در ایتالیا شد.

ادعای عجیب

فارس: وبگاه خبری – تحلیلی ورلد تریبیون مدعی شد: ایران و روسیه در حال اداره یک مرکز عملیاتی مشترک در عراق هستند.

تعطیلی مشاوران املاک

تسنیم: رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران از انصراف شماری از مشاوران املاک از شغل خود به دلیل رکود بازار مسکن خبر داد.
محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ جمعه 9 آبان 1393برچسب: روایت , شوخی, قربانیان,اسیدپاشی, مطبوعات,لوکسترین ها, توسط محمد رضا رحمانی - بیرجند

 داعشی‌های چینی


بیش از20 تبعه چین به همراه تروریست های 'داعش' در جنوب غربی 'کرکوک' می جنگند.
به گزارش لوکسترین ها" یک منبع آگاه امنیتی عراقی روز سه شنبه گفت: سه تروریست چینی پیش از این در حملات هوایی به پایگاه های تروریست ها به هلاکت رسیده و در گورستانی در منطقه 'الرشاد' دفن شده اند. 

عکس/ داعشی های نامرغوب
محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 7 آبان 1393برچسب:عکس ,داعش , چینی ,نامرغوب,لوکسترین ها, توسط محمد رضا رحمانی - بیرجند

 اقتصاد در روزنامه های امروز؛


صفحات اقتصادی روزنامه امروز بیشتر به انعکاس اظهارات معظمی معاون وزیر نفت پرداخته و گزارش هایی از موسسات مالی بدون مجوز، مسکن مهر، مشکلات کامیونداران و خودروهای فرسوده کار کرده اند.
گروه اقتصادی مشرقلوکسترین ها-روزنامه شرق در راستای نشان دادن "افزایش مشکلات دولت با سقوط قیمت نفت" اظهارات دیروز معاون وزیر نفت را با تیتر درشت " روند کاهش قیمت نفت ادامه می‌یابد" کار کرده و می نویسد: "با وجود آنکه در روزهای گذشته دست‌اندرکاران و کارشناسان از تداوم روند نزولی قیمت نفت صحبت می‌کردند اما روز گذشته معاون برنامه‌ریزی وزیر نفت بر این اخبار صحه گذاشت و اعلام کرد روند کاهش قیمت نفت ادامه می‌یابد. منصور معظمی بر این نکته تاکید کرد: بودجه سال94 را با این روند به احتمال زیاد زیر90دلار خواهیم بست. از این رو برای تعیین قیمت نفت در بودجه، دیگر قیمت‌های گذشته را پیشنهاد نخواهیم داد و روی نفت صددلاری ‌و ۹۰دلاری در بودجه حساب نمی‌کنیم."

از بند آمدن خونریزی اقتصاد تا سیاست های مبهم دولت!شرق امروز همه صفحه 4 خود را به همین موضوع اختصاص داده و خبرهایی با تیترهایی چون "داغ‌ترین نشست اوپک در راه است" ، "قیمت نفت کمتر از 80دلار نمی‌شود"،  "برهم‌خوردن موازنه مالی کشورهای نفتی" و "غول «اوپک» توهم بود" کار کرده است.

شرقی ها امروز با فرهاد نیلی، رییس پژوهشکده پولی‌و‌بانکی بانک‌مرکزی نیز گفتگوی مفصلی انجام داده است. وی در این گفتگو اعلام می کند که یکسان سازی نرخ ارز به سال آینده موکول شده. او درباره نابسامان های اقتصادی ایران نیز اظهارات جالبی دارد: "ما در اقتصادکلان دنبال مقصر نمی‌گردیم، در اقتصادکلان علل را اولویت‌بندی می‌کنیم. همه این جریانات با تحریم شروع شد و با تشخیص غلط سیاستمداران ادامه پیدا کرد و با عدم تجهیز بانک‌ها ماندگار شد.در اقتصاد‌کلان، مشکلات نه برحسب بزرگی، بلکه براساس درجه عاجل‌بودن بررسی می‌شوند. همانند بیماری که خونریزی شدیدی دارد و به چندین‌عمل جراحی هم نیازمند است، در اینجا باید ابتدا جلو خونریزی بیمار را گرفت و سپس به مابقی درمان پرداخت.اقتصادکلان تا سال92 در بخش اورژانس بود اما پس از آن در نیمه‌دوم سال92 مشکلات تشخیص داده شده و بر اساس درجه اورژانس‌بودن اولویت‌بندی شد. از سال93 این اقتصاد‌کلان مریض از اورژانس به بخش منتقل شده است. درواقع به عبارت بهتر باید گفت خونریزی این اقتصاد بیمار بند آمده یعنی نرخ رشد اقتصادی از منفی به مثبت تبدیل شده، شتاب تورم گرفته شده و مشکلات بودجه دولت تا حدی سروسامان پیدا کرده است. بنابراین ما اکنون در شرایطی هستیم که تازه می‌خواهیم نرمال‌شدن اقتصاد را تجربه کنیم."

از بند آمدن خونریزی اقتصاد تا سیاست های مبهم دولت!روزنامه آرمان امروز گزارش هایی درباره جایگزینی 60 هزار خودروی فرسوده و نتیجه ندادن توافق با بدهکاران بانکی منتشر کرده است. این روزنامه طبق معمول به طور کامل اظهارات جهانگیری را پوشش داده و امروز با عنوان " پیشرفت مسکن مهر را دائم رصد می‌کنیم" منشر کرده است. همچنین این روزنامه گزارش مفصلی از جایگاه حداقل دستمزد در قانون" کار کرده و نوشته: " معاون روابط کار وزارت کار گفته بود با توجه به رکود تورمی و رشد اقتصادی منفی در کشور، ‌ نمی‌توان بر اساس نرخ تورم حداقل دستمزد را تعیین کرد و در این صورت این کار تبعات منفی برای کل اقتصاد خواهد داشت.ظرف چند ماه گذشته تعدادی از فعالان کارگری نزدیک به دولت از ابداع روش جدیدی برای تعیین حداقل دستمزد خبر داده‌اند که قرار است جایگزین روش سنتی سه جانبه گرایی و چانه زنی نمایندگان دولت، کارگران و کارفرمایان برای تعیین مزد شود. در این روش وزارت کار قصد دارد با استفاده از کارگروه تخصصی مزد و بهره‌وری، میزان بهره‌وری در هر شغل را محاسبه کرده و آن را مبنای تعیین میزان دستمزد کارگران قرار دهد. 

از بند آمدن خونریزی اقتصاد تا سیاست های مبهم دولت!روزنامه اعتماد نیز اظهارات معاون وزیر نفت درباره قیمت سقوط کرده نفت پرداخته اما یکی از جالب ترین خبرهای این روزنامه، پيشنهادات ايران براي توافق با ترك ها در مرز بازرگان است: "کاهش قيمت سوخت، برقراري شرايط صفر – صفر مرزي و پلمب باك كاميون، سه پيشنهاد ايران به تركيه براي توافق جديد در زمينه تردد كاميون ها از مرز بازرگان است. وضع عوارض توسط تركيه براي كاميون هاي ايراني به دليل مابه التفاوت قيمت سوختي است كه ايران از كاميون هاي تركيه مي گيرد. البته دليل اين كار 28 برابر بودن قيمت گازوييل در تركيه نسبت به گازوييل 250 توماني ايران است. اين مشكل از 17 روز پيش در مرز بازرگان ايجاد شده و هنوز راه حلي براي آن توافق و اعمال نشده است."    
روزنامه دولتی ایران در صفحات اقتصادی خود رپرتاژهایی برای دولت کار کرده و خبری که معمولا در سایت اختصاصی دولت و یا ایرنا منتشر می شود را به عنوان گزارش اصلی خود برگزیده است. در صفحه 5 روزنامه گزارشی با عنوان "توسعه همکاری‌های ایران، ترکیه، روسیه، عراق و قطر تحقق می‌یابد/ظهور همکاری‌های جدید اقتصادی در منطقه" کار شده و و در آن مطالب تکراری و کلیشه ای که مقامات کشورها از توسعه مناسبات اقتصادی با ایران سخن گفته اند منتشر شده و مثلا در قسمت ترکیه اصلا به مشکلات به وجود آمده کامیونداران ایرانی اشاره نشده است.

از بند آمدن خونریزی اقتصاد تا سیاست های مبهم دولت!روزنامه ایران همچنین گزارشی از روند برخورد بانک مرکزی با بی‌مجوزهای شبکه بانکی با عنوان "پیدا و پنهان مؤسسات مالی غیرمجاز" کار کرده و نوشته است: " بانک مرکزی با انتشار تازه‌ترین فهرست مؤسسات مالی و اعتباری و بانک‌های دارای مجوز نام
9 مؤسسه و یک بانک را از فهرست خود کنار گذاشت. براین اساس در این فهرست جدید نام مؤسسه‌های مالی و اعتباری ثامن‌الحجج، ثامن‌الائمه، آرمان، فرشتگان، نور، میزان، فردوسی و مولی‌الموحدین دیده نمی‌شود. از میان بانک‌های خصوصی نیز، بانک آینده (تات سابق) که پیش از این با عنوان بانک در شرف تأسیس از آن یاد می‌شد وجود ندارد."

کیهان با تیتر "سیاست مبهم دولت در قبال سقوط قیمت نفت" گزارش کوتاهی از عملکرد نفتی اخیر دولت منتشر کرده و نوشته :"دولت یازدهم طی هفته‌های اخیر که قیمت نفت 20 دلار کاهش یافته سیاست مشخصی را برای مقابله با این وضعیت اعلام نکرده است... ایران نیز که بیش از 70 درصد منابع درآمدی‌اش حاصل از فروش نفت خام است بر اثر این کاهش قیمت قطعا با مشکل مواجه می شود. در این باره حتی بسیاری از تحلیل‌گران بازار نفت معتقدند موضوع کاهش شدید قیمت نفت یک توطئه طراحی شده از سوی غرب خصوصا آمریکا و اذناب منطقه‌ای او همچون عربستان است که با کاهش قیمت نفت، جمهوری اسلامی ایران را تحت فشار اقتصادی قرار دهند.
از بند آمدن خونریزی اقتصاد تا سیاست های مبهم دولت!در این شرایط تعدادی از کارشناسان بر این اعتقادند که دولت و خصوصا وزارت نفت باید برای مقابله با این توطئه دست به کار شده و اقداماتی را برای جلوگیری از روند کاهش قیمت نفت انجام دهد از جمله اینکه با رایزنی با اعضای اوپک نشست اضطراری کشورهای عضو اوپک را برگزار کند.
اما علی‌رغم این نظر کارشناسانه، دولت تدبیر و امید تاکنون تدبیر خاصی برای مقابله با توطئه غربی‌‌ها نیندیشیده و حتی نوعی دوگانگی در میان اعضای دولت در این باره دیده می‌شود."

کیهان در مطلبی دیگر از قول قلی‌خسروی،  دبیر اتحادیه مشاوران املاک تهران نوشته است :"در صورتی که در سال 86 دولت نهم، مسکن مهر، بافت فرسوده و مسکن مهر خودمالکی را رقم نمی‌زد میانگین هر متر خانه در تهران به 10 میلیون تومان می‌رسید... در حال حاضر 30 درصد از خانوارهای کشور مستاجر هستند این در حالی است که در کشورهای اروپایی این میزان 70 درصد است."


روزنامه جوان 
نیز در صفحه اقتصادی امروز به سخنان معظمی معاون وزیر نفت اشاره کرده و با تیتر "احتمال بسته شدن بودجه با نفت 90 دلاری" نوشته است:"ما با وجود كاهش قيمت نفت خام، درخواست نشست اضطراري اوپك را نداريم، درخواست نشست اضطراري اوپك وقتي لازم است كه نتيجه بخش باشد اما در شرايط فعلي به صلاح نيست. منتها اين به اين معني نيست كه ما اقدامات لازم را براي اتخاذ استراتژي مناسب در اين شرايط نداشته باشيم."

 
 
برچسب ها: روزنامه ، اقتصاد ، نفت ، دولت
محبوب کن - فیس نما m-r-r@mailfa.org :به ایمیل عکس، مطالب و ...... بفرستید عضو شوید جایزه ببرید.
ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 7 آبان 1393برچسب:, توسط محمد رضا رحمانی - بیرجند

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 6 صفحه بعد